•  
      منبع خبر : 1007
      تعداد بازدید: 342
      کد: 133320
      تاریخ انتشار:
      ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
      مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد خبر داد:

      ارائه پیشنهاد افزایش تعداد خطوط قطارشهری مشهد

      برنامه اولیه برای توسعه خطوط قطارشهری در شهر مشهد، 4 خط در افق سال 1405 بوده که در دوره فعلی مدیریت شهری پیشنهاد ایجاد چند خط جدید در طرح جامع حمل و نقل پیشنهاد شده اما هنوز به تصویب نرسیده است.
      ارائه پیشنهاد افزایش تعداد خطوط قطارشهری مشهد

      مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: پیشنهاد افزایش تعداد خطوط قطارشهری مشهد به شورای همتا ارائه شده اما هنوز به تصویب نرسیده است.
      به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، کیانوش کیامرز در گفتگو با خبرنگار ما به وضعیت پیشرفت فیزیکی خطوط قطارشهری مشهد اشاره کرد و گفت: تلاش داریم ایستگاه شریعتی خط دو قطارشهری در اواخر دوره فعلی مدیریت شهری و یا اوایل دوره آینده به بهره برداری برسد.
      وی افزود: با اتصال خط دو قطارشهری مشهد به خط یک در ایستگاه شریعتی، حجم جابجایی مسافر توسط این دو خط افزایش چشمگیری پیدا می کند.
      مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد تصریح کرد: برنامه اولیه برای توسعه خطوط قطارشهری در شهر مشهد، 4 خط در افق سال 1405 بوده که در دوره فعلی مدیریت شهری پیشنهاد ایجاد چند خط جدید در طرح جامع حمل و نقل پیشنهاد شده اما هنوز به تصویب نرسیده است.
      وی ادامه داد: اگر چه در سال 95 به دلیل مناسب نبودن شرایط اقتصادی، امکان تامین منابع مالی برای احداث خطوط قطارشهری فراهم نبود اما با تدبیر مدیران شهری، هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر شد و منابع حاصل از آن برای توسعه خطوط قطارشهری اختصاص یافت.
      کیامرز کمبود منابع مالی را دلیل اصلی تاخیر در ساخت خطوط قطارشهری برشمرد و ادامه داد: پیمانکار این پروژه‌ها از توان اجرایی و فنی بسیار بالایی برخوردار بوده که در صورت تامین منابع مالی، در کمترین زمان ممکن خطوط قطارشهری مشهد را احداث و به بهره‌برداری می‌رساند.
      مدیرعامل قطار شهری مشهد گفت: در صورت تامین هزار میلیارد تومان اعتبار، هر سه سال حدود 10 کیلومتر خط قطارشهری در کلانشهر مشهد احداث می‌شود. البته منابع شهرداری محدود است اما امیدواریم شورای پنجم نیز از اوراق مشارکت برای توسعه خطوط قطارشهری استفاده کند.
      وی با بیان اینکه ساخت هر کیلومتر خط قطارشهری 200 میلیارد تومان هزینه دارد، بیان کرد: مشهد به لحاظ مهندسی ظرفیت احداث مونوریل را ندارد اما طبق پیش بینی ها با راه‌اندازی 4 خط قطارشهری به طول 84 کیلومتر روزانه 2.5 میلیون نفر جابجایی انجام خواهد گرفت.
       

      تعداد بازدید: 342
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
      ارزیابی
      ارزیابی این مورد:
      1 0
      آیا این مطلب را می پسندید؟ بله خیر
    • تبلیغات

        


 

کلیه حقوق این سایت متعلق به مدیریت روابط عمومی و بین الملل شهرداری مشهد بوده و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
طراحی و پشتیبانی فنی: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد .