•  
      منبع خبر : 1009
      تعداد بازدید: 115
      کد: 158620
      تاریخ انتشار:
      ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
      رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در واکنش به حرف و حدیثهای اخیر در خصوص الیت:

      ضرورت الیت اجتناب ناپذیر است/ هر کار زیان ده را نمی توان تعطیل کرد/ منتقدان به داده های ترافیکی الیت مراجعه کنند

      بر اساس آمارهای مستند این شرکت، در سال 96، 73 درصد از توقف های انجام شده در پارک های حاشیه ای مشهد زیر نیم ساعت بوده و به معنای دیگر به طور میانگین 65 هزار خودرو در روز بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای از فضای پارک خودرو در معابر استفاده کرده اند.
      ضرورت الیت اجتناب ناپذیر است/ هر کار زیان ده را نمی توان تعطیل کرد/ منتقدان به دادههای ترافیکی الیت مراجعه کنند

      رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در جریان بازدید از شرکت ترافیک هوشمند الیت و بررسی روند کاری این مجموعه به تشریح و واکاوی برخی از مباحث مطرح شده در طول روزهای اخیر در خصوص عملکرد شرکت الیت پرداخت و به صورت شفاف از اقدامات مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر مشهد در راستای تسهیل در امر رفت و آمد شهروندان با مردم سخن گفت.
      به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد مقدس، محمدرضا حیدری با بیان این که شفافیت و اطلاع رسانی از مهم ترین رویکردهای منتخبان شورای پنجم مشهد است، گفت: در همین راستا این گفتگوی صمیمی با شهروندان به دلیل مباحثی که در طول یکی دو هفته اخیر در حوزه فعالیتی شرکت الیت در رسانه ها و منظر دید عموم قرار گرفته، تدارک دیده شده است.
      وی با اشاره به بازدیدی که امروز از فرآیند کاری و اصلاحی این مجموعه داشته است، افزود: مردم نجیب و هوشمند مشهد می توانند در زمینه کارهای اصلاحی در این حوزه به ما کمک کنند تا خدمات شایسته تری به شهروندان و زائران شهر امام رضا(ع) ارائه شود.
      رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ترددهای شهری امری اجتناب ناپذیر دانست و اضافه کرد: هنور با شاخصه ها و مولفه های شهر هوشمند فاصله داریم و برای این که مردم به جای استفاده از خودروهای شخصی خود از سامانه حمل و نقل عمومی به طور کامل استقبال کنند، باید کارهای زیادی صورت پذیرد.
      وی ورود شهرداری به حوزه پارک حاشیه ای در خیابان ها را به واسطه 3 موضوع مهم برشمرد و بیان کرد: قانونگذار در ماده 15 آیین نامه راهنمایی و رانندگی، شهرداری ها را ملزم به مدیریت پارک خودروها در سطح شهر کرده است.
      حیدری نگاه و رویکرد عادلانه برای استفاده از فضاهای موجود شهری را عامل دیگر ورود مدیریت شهری به این مهم دانست و اظهارداشت: همچنین اصلاح رفتار مردم در حوزه شهرنشینی و این که حمل و نقل شهری باید اساس و معیاری داشته باشد، در زمره سومین عامل ورود مدیریت شهری به این حوزه شناخته می شود.
      وی با تاکید بر این که بحث و بررسی در خصوص الیت باید از یک فضای احساسی به یک فضای کارشناسی تبدیل شود، متذکرشد: بر اساس آمارهای مستند این شرکت، در سال 96، 73 درصد از توقف های انجام شده در پارک های حاشیه ای مشهد زیر نیم ساعت بوده و به معنای دیگر به طور میانگین 65 هزار خودرو در روز بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای از فضای پارک خودرو در معابر استفاده کرده اند.
      به گفته رئیس شورای اسلامی شهر مشهد حتی 15 درصد خودروها نیز در این مدت بین 30 تا 60 دقیقه توقف داشته اند و این که 88 درصد خودرو زیر یک ساعت در معابر شهر متوقف بوده اند تنها به واسطه حضور و فعالیت الیت شکل گرفته است. به معنای دیگر اگر الیت در مشهد فعالیت نمی کرد این نسبت ها تغییر پیدا می کرد و به جای این که 73 درصد خودرو زیر نیم ساعت پارک کنند، همه بالاتر از نیم ساعت پارک می کردند.
      وی با اشاره به برخی مصداق های کارآمدی الیت در معابر مختلف شهر مشهد گفت: به طور مثال در طول این مدت میزان توقف خودروها در فاصله زمانی 120 تا 150 دقیقه در خیابان آبکوه تنها یک درصد بوده است. همچنین در خیابان سعدی که مرکز فروش لوازم صوتی و تصویری مشهد است، با فراهم بودن تنها 90 جای پارک، روزانه بیش از یک هزار و 200 خودرو به صورت عادلانه از فضای پارک بهره مند شده اند. همین موضوع در حدفاصل میدان دکتر علی شریعتی و میدان احمدآباد نیز دیده می شود و با وجود تنها 289 جای پارک بیش از 3 هزار و 700 خودرو در روز در این مسیر پارک می کنند.
      حیدری با تاکید بر این که در قبال حذف الیت که برخی ها به دنبال آن هستند، رفتار ترافیکی مردم تغییر می کند و شاهد همان وضعیت سال های قبل خواهیم بود، ابرازتاسف کرد: در حال حاضر برخی ها که اتفاقا اقلیت نیز هستند و البته صدای خیلی بلندی دارند، بر خلاف مصالح شهر و خواسته اکثریت صحبت کرده و موضوعاتی را بیان می کنند که با واقعیت فاصله دارد.
      وی تاکید کرد: ضرورت الیت قانونی و اجتناب ناپذیر است و با این حال نخبگان و کارشناسان برای اصلاح در فرآیند فعلی این مجموعه می توانند کمک کارشناسی خود را به مدیریت شهری ارائه کنند.
      رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان این که نباید معادله را در این زمینه در فضای رسانه ای وارونه جلوه داد، متذکرشد: منتقدان در ابتدا باید نگاهی به عملکرد مجموعه الیت و بررسی داده های آن و همچنین تاثیرات مثبتی که این کار در شهر داشته است داشته باشند.
      وی تصریح کرد: با این حال منکر برخی مشکلات در الیت نیستیم و موضوعاتی همچون مکانیزه کردن و نحوه رفتار پارکبانان با مردم از جمله مسائلی است که باید از سوی مدیریت این مجموعه اصلاح شود.
      حیدری همچنین در واکنش به این موضوع که برخی ها می گویند چون الیت زیان ده هست، پس باید تعطیل شود، تاکید کرد: بسیاری از مجموعه های زیرنظر شهری زیانه ده هستند و برای خدمت رسانی به مردم باید به فعالیت خود ادمه دهند؛ برای بهره برداری قطارشهری 70 میلیارد تومان و بهره برداری اتوبوسرانی سالانه بیش از 140 میلیارد تومان یارانه داده می شود و چندصد میلیارد تومان نیز صرف فضای سبز و خدمات شهری مشهد می شود؛ آیا باید همه این کارها چون زیان ده هستند تعطیل شوند؟
      به گفته رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، تنها در هفته گذشته شاهد وجود سه روز هوای ناسالم بودیم و همین آمار نشان می دهد که چقدر باید به مسائل ترافیکی و مدیریت آن توجه کنیم.
      وی خاطرنشان کرد: با این حال از مردم مشهد نیز تقاضا داریم برای خروج الیت از زیان ده بودن، هزینه های مربوط به پارک خودروهایشان را به موقع پرداخت کنند.
      حیدری با اشاره به اقدامات اصلاحی مختلفی که از زمان مدیریت جدید الیت در این مجموعه انجام شده است، گفت: یکی از این اقدامات بسیار خوب توسعه پیامک های کسر از حساب شهروندان بوده که از روزی 40 پیامک به بیش از 30 هزار پیامک در حال حاضر رسیده که روزانه 30 تا 40 میلیون تومان برای شهرداری هزینه دارد.
       

      تعداد بازدید: 115
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
      ارزیابی
      ارزیابی این مورد:
      0 0
      آیا این مطلب را می پسندید؟ بله خیر
    • تبلیغات

        


 

کلیه حقوق این سایت متعلق به مدیریت روابط عمومی و بین الملل شهرداری مشهد بوده و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
طراحی و پشتیبانی فنی: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد .