•  
      منبع خبر : 1003
      تعداد بازدید: 246
      کد: 200670
      تاریخ انتشار:
      ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      مدیر عامل شرکت بهره برداری قطار شهری شهرداری مشهد در پاسخ به درخواست های مردمی 137خبر داد:

      الزامی شدن استفاده از ماسک در قطار شهری مشهد/ افزایش واگن، لازمه کاهش سرفاصله زمانی و افزایش ساعت سرویس دهی قطار شهری است

      مدیر عامل شرکت بهره برداری قطار شهری شهرداری مشهد از اجباری شدن استفاده از ماسک در خطوط قطار شهری توسط مسافران خبر داد.
      مدیر عامل شرکت بهره برداری قطار شهری شهرداری مشهد در پاسخ به درخواست های مردمی 137خبر داد:

      به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، وحید مبین مقدم با بیان این خبر اظهار کرد: درصد شیوع ویروس کرونا، به سبب فضای بسته و سیستم تهویه مدار بسته موجود در قطار شهری، در مترو بسیار بالا است و وجود یک بیمار کرونایی در یک قطار، در صورت عدم رعایت، می تواند چند صد نفر از شهروندان را به این ویروس آلوده کند، بنابراین حساسیت خاصی در این موضوع وجود دارد.
      ارائه ماسک 1100 تومانی در 36 ایستگاه قطار شهری
      وی افزود: از هفته گذشته که ستاد ملی کرونا استفاده از ماسک در مکان های عمومی را اجباری کرد ما نیز این قانون را در قطار شهری مشهد به اجرا گذاشته و از سوار شدن افراد بدون ماسک به قطار جلوگیری می کنیم. همچنین اگر افراد در داخل قطار، ماسک خود را بردارند، با آنها برخورد قانونی صورت می گیرد.
      مدیر عامل شرکت بهره برداری قطار شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه بر اساس بازدیدهای میدانی، حدود 95 درصد شهروندان و مسافران قطار شهری، در حال حاضر ماسک استفاده می کنند، بیان کرد: جهت همراهی با شهروندان و مسافران، آن دسته از شهروندانی که ماسک خود را فراموش کرده و یا به هر دلیل همراه نداشته باشند، می توانند از 36 ایستگاه قطار شهری، ماسک سه لایه را به قیمت هزار و 100 تومان که تعرفه دولتی است، خریداری کنند.
      کاهش 60 درصدی مسافر خطوط قطار شهری بعد از شیوع کرونا
      مبین مقدم با بیان اینکه به علت شیوع کرونا، جابجایی روزانه مسافر توسط خطوط قطار شهری از 240 هزار نفر به کمتر از 100 هزار نفر رسیده است، خاطرنشان کرد: با 60 درصد افت مسافر مواجه هستیم. در روزهای اخیر هم که شیوع کرونا مجددا افزایش یافته است، مردم سفرهای غیر ضروری خود را دیگر با قطار شهری انجام نمی دهند لذا از دیروز باز هم با کاهش مسافر مواجه هستیم.
      کاهش فاصله زمانی قطار ها در ساعات پیک، نیازمند واگن است
      وی اضافه کرد: البته با این وجود، در ساعات پیک یعنی هفت تا هشت صبح، یک تا دو ظهر و هفت تا هشت شب، با ازدحام جمعیت مواجه هستیم که شهروندان هم در تماس های روز جاری با 137، درخواست کاهش فاصله زمانی رسیدن قطارها به ایستگاه برای کاستن از این ازدحام را داشتند که برنامه ریزی لازم در این خصوص صورت گرفته است اما باید توجه داشت که دیگر قطاری برای ورود به خط نداریم و در حال حاضر با تمام توان و ناوگان در حال خدمت رسانی به شهروندان هستیم.
      فزایش واگن لازمه افزایش ساعت سرویس دهی قطار شهری
      مدیر عامل شرکت بهره برداری قطار شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: در حال حاضر، خصوط یک و دو قطار شهری مشهد از 6 صبح تا 10 شب، به شهروندان خدمت رسانی می کند اما همواره با تقاضای بخشی از مردم برای افزایش ساعت کاری مواجه هستیم زیرا اتوبوسرانی هم یک ساعت زودتر از قطار شهری پایان کار می دهد، اما یکی از محدودیت های ما این است که آخرین قطار ساعت 10 حرکت و ساعت 11 به ایستگاه آخر می رسد.
      مبین مقدم گفت: سپس باید عازم پارکینک شده و سرویس و نگهداری قطار ها از ساعت 12 تا چهار بامداد هر روز انجام می شود تا برای خدمت رسانی در روز جاری آماده و تحویل راهبران شود، چون کمبود واگن داریم، نمی توانیم زمان سرویس و نگهداری را تغییر دهیم که اگر در آینده واگن جدید به ناوگان خط یک افزوده شود می توانیم ساعت بهره برداری را نیز افزایش دهیم.
       

      تعداد بازدید: 246
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
      ارزیابی
      ارزیابی این مورد:
      0 0
      آیا این مطلب را می پسندید؟ بله خیر
    • تبلیغات

        


 

کلیه حقوق این سایت متعلق به مدیریت روابط عمومی و بین الملل شهرداری مشهد بوده و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
طراحی و پشتیبانی فنی: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد .