•  
      منبع خبر : 1009
      تعداد بازدید: 446
      کد: 122534
      تاریخ انتشار:
      ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
      در آخرین جلسه علنی سال جاری و با تصویب شورای اسلامی شهر مشهد مقدس؛

      پرونده بررسی بودجه سال 96 شهرداری مشهد مقدس بسته شد / عدم افزایش کرایه اتوبوس و قطار شهری تا خردادماه سال آینده

      بودجه 73 میلیارد و 500 میلیون تومانی شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد در سال 96 به تصویب رسید و در تبصره‌های این لایحه نیز شهرداری موظف شد در صورت عدم دریافت کمک دولت در یارانه بلیت قطار شهری تا پایان خردادماه 96، لایحه افزایش تعرفه را ارائه نماید.
      پرونده بررسی بودجه سال 96 شهرداری مشهد مقدس بسته شد / عدم افزایش کرایه اتوبوس و قطار شهری تا خردادماه سال آینده

      بررسی و تصویب بودجه سال 96 شهرداری مشهد، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته در آخرین جلسه علنی سال جاری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس به پایان رسید.
      به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد مقدس، شورای اسلامی شهر در یکصد و شصت و نهمین یعنی آخرین جلسه خود در سال 95، بررسی و تصویب بودجه شهرداری را به پایان رساند.
      در این جلسه علنی ابتدا به برنامه حمل و نقل عمومی لایحه بودجه شهرداری مشهد مقدس در جدول شماره 12 که برای بررسی بیشتر به کمبسیون تلفیق بازگشته بود، رسیدگی شد.
      تصویب 442 میلیارد تومان برای برنامه حمل و نقل عمومی بودجه شهرداری مشهد
      محمود عامری‌فرد، رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در این مورد گفت: ما پروژه جدید تعریف نکرده‌ایم بلکه پروژه‌های نیمه‌تمام را در اولویت قرار داده‌ایم و تاکید داریم مصوبات شورا اجرایی شود.
      وی تصریح کرد: در نهایت به جمع‌بندی اختصاص 40 میلیارد تومان مازاد به برنامه حمل و نقل عمومی رسیدیم که باید برای راه تامین این منابع چاره‌ای اندیشیده شود.
      نوسازی 1500 دستگاه تاکسی در سال 96
      عامری‌فرد عنوان کرد: سال 96 فقط برای نوسازی یک هزار و 500 تاکسی فرسوده برنامه‌ریزی کرده‌ایم اما برای قراردادهایی که در سال 95 برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی بسته شده که باید بخشی از سود تسهیلات آن توسط شهرداری پرداخت شود و نیاز به بودجه مازاد است.
      محمد سهیلی، دیگر عضو شورای شهر مشهد در ادامه بیان کرد: اگر ما این 40 میلیارد تومان را هم به بودجه سال آینده شهرداری اضافه کنیم مجموع کسری بودجه سال آینده به 165 میلیارد تومان خواهد رسید که فقط تاکنون 20 میلیارد تومان مصوبه کاهشی برای تامین این کسری گذرانده‌ایم.
      کاهش 100 میلیارد تومانی درآمد مالیات بر ارزش افزوده شهرداری در برنامه ششم توسعه
      وی عنوان کرد: با تصویب برنامه ششم توسعه در مجموع حدود 100 میلیارد تومان از سهم شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده کم شده است لذا با کسری بودجه قطعی در سال آینده مواجه خواهیم بود.
      در نهایت و پس از صحبت‌های موافقان و مخالفان، نظریه کمیسیون تلفیق در این مورد به تصویب رسید که بر اساس آن ضرورت پروژه‌های پیشنهادی کمیسیون حمل و نقل و ترافیک به میزان 400 میلیارد ریال مورد تایید قرار گرفت و پیشنهاد کمیسیون حمل و نقل و ترافیک به منظور افزایش منابع درآمدی شامل استقراض یا ایجاد منابع از محل عدم پرداخت بدهی‌های سر رسید شده به میزان 400 میلیارد ریال جهت افزودن به اعتبارات پروژه‌های پیشنهادی کمیسیون حمل و نقل مورد تصویب کمیسیون تلفیق قرار نگرفت .
      همچنین مقرر شد کمیسیون حمل و نقل و ترافیک نسبت به اولویت‌بندی مجدد پروژه‌ها اقدام نموده و پروژه‌های حوزه را با رعایت اولویت پروژه‌های مزبور پیشنهاد نماید. باقیمانده پروژه‌های پیشنهادی که در اولویت آلبوم قرار نمی‌گیرد از محل افزایش احتمالی منابع در سال 96 تامین اعتبار خواهد شد .
      افزایش 20 درصدی اجاره غرفه‌های پایانه مسافربری
      شورای اسلامی شهر در ادامه این جلسه علنی خود به ادامه بررسی لایحه بودجه سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته پرداخت.
      ابتدا بودجه سال 96 سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد مقدس با رقم 13 میلیارد و 200 میلیون تومانی به تصویب رسید و مقرر شد درآمدهای حاصل از بهای خدمات نسبت به سال 95 به میزان 10 درصد بوده و 2 میلیارد تومان نیز به درآمدهای این سازمان افزوده شود.
      بودجه سال 96 سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد مقدس نیز با اعتبار 20 میلیارد و 100 میلیون تومان تصویب شد که در تبصره‌های این آلبوم بودجه مقرر شد درآمد حاصل از اجاره غرفه‌های تجاری به میزان 20 درصد رشد نسبت به سال 95 بوده و درآمد این ردیف به پیشنهاد کمیسیون‌های تخصصی و تصویب کمیسیون تلفیق به پروژه‌های شهرداری اختصاص یابد.
      در ادامه جلسه، بعد از تصویب بودجه 3 میلیارد و 900 میلیون تومانی سازمان حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد مقدس، نوبت به بررسی بودجه سازمان مدیریت تاکسیرانی رسید.
      افزایش بهای خدمات تاکسیرانی بعد از افزایش بهای کرایه تاکسی
      بعد از اینکه کلیات و ماده واحده بودجه سازمان مدیریت تاکسیرانی با اعتبار 6 میلیارد و 400 میلیون تومان به تصویب رسید، با تصویب تبصره یک این لایحه بودجه، سازمان تاکسیرانی مکلف شد حداکثر ظرف مدت یک ماه، گزارش کارشناسی بهای خدمات سازمان و مقایسه با دیگر کلانشهرهای کشور را جهت بررسی به کمیسیون حمل و نقل و ترافیک ارسال نماید.
      مهدی علوی‌مقدم، مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد مقدس در مورد تبصره 2 نیز گفت: ربط دادن بودجه با افزایش تعرفه تاکسی درست نیست.
      قصد افزایش کرایه تاکسی در سال 96 را نداریم
      وی افزود: امسال هدف ما افزایش کرایه تاکسی نیست چون افزایش قیمت به ضرر آنها بوده و مشتری‌ها را به سمت آژانس‌ها سوق خواهد داد.
      در مقابل، حسن قدیری طرقی، عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر نیز خاطرنشان کرد: اگر قرار است نرخ تاکسی افزایش نیابد پس نباید تعرفه خدمات سازمان به تاکسیرانان نیز با افزایش مواجه باشد.
      در نهایت با تصویب این تبصره مقرر شد افزایش تعرفه بهای خدمات تاکسیرانی پس از تصویب نرخ کرایه تاکسی در سال 96 توسط شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، قابل اجرا است و کسری منابع از محل صرفه‌جویی‌ها و مابقی از محل یارانه‌های شهرداری قابل جبران خواهد بود.
      در ادامه یکصد و شصت و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، بودجه سال 96 سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با رقم 9 میلیارد و 400 میلیون تومانی تصویب شده و مقرر شد حداکثر رشد فوق‌العاده اضافه کار نسبت به سال 95 به میزان 24 درصد باشد.
      عدم افزایش بهای بلیت قطار شهری تا خردادماه 96
      همچنین بعد از تصویب بودجه 5 میلیارد و 400 میلیون تومانی شرکت قطار شهری شهرداری مشهد، بررسی لایحه بودجه سال 96 شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد آغاز شد.
      محمد سهیلی، رییس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در این رابطه اظهار کرد: در حال حاضر خط یک قطار شهری مشهد سالانه 40 میلیون تراکنش دارد که با توجه به بهره‌برداری از خط 2، میزان تراکنش 2 خط در سال 96 را 50 میلیون تراکنش در نظر گرفته‌ایم.
      50 میلیون تراکنش خط یک و 2 قطار شهری مشهد در سال آینده
      حسن قدیری طرقی، عضو شورای اسلامی شهر با ارائه پیشنهاد افزایش 50 تومانی بهای بلیت قطار شهری در سال 96، خاطرنشان کرد: دولت که پولی برای دادن به قطار شهری مشهد ندارد چون امسال نیز مبلغی به عنوان سهم خود از بلیت قطار شهری به شهرداری مشهد نداده است لذا باید حداقل 50 تومان به بهای بلیت قطار شهری افزوده شود.
      وی در نظر گرفتن 53 درصد افزایش برای تعمیر و نگهداری خطوط قطار شهری مشهد در سال 96 خیلی زیاد است و ما در کمیسیون با 20 درصد موافقت کرده‌ایم.
      حجت الاسلام حسنعلی اخلاقی امیری که مخالف افزایش بهای بلیت خطوط قطار شهری در مشهد بود، بیان کرد: افزایش بهای بلیت در حال حاضر یک بار روانی برای جامعه و مردم دارد.
      وی افزود: با گذاشتن تبصره پیشنهادی، اگر دولت به تعهداتش عمل نکرد بعدا ما نسبت به افزایش بهای بلیت قطار شهری اقدام می‌کنیم.
      در نهایت بودجه 73 میلیارد و 500 میلیون تومانی شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد در سال 96 به تصویب رسید و در تبصره‌های این لایحه نیز شهرداری موظف شد در صورت عدم دریافت کمک دولت در یارانه بلیت قطار شهری تا پایان خردادماه 96، لایحه افزایش تعرفه را ارائه نماید.
      همچنین اعضا تنها با افزایش 20 درصدی اعتبارات تعمیر و نگهداری نسبت به سال 95 موافقت کردند.
      افزایش بهای بلیت اتوبوس در صورت عدم پرداخت کمک دولت در یارانه بلیت اتوبوس
      سازمان بعدی که بودجه آن مورد بررسی قرار گرفت، سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد بود.
      با تصویب این لایحه بودجه 184 میلیارد و 400 میلیون تومانی، شهرداری مشهد مقدس موظف شد در صورت عدم دریافت کمک دولت در یارانه بلیت اتوبوس تا پایان خردادماه سال 96، لایحه افزایش تعرفه را ارائه نماید.
      همچنین سازمان مکلف شد خطوطی که میزان تراکنش آنها کمتر از 350 تراکنش به ازای هر اتوبوس می‌باشد طی 6 ماه نخست سال 96 جهت جایگزینی سرویس مینی بوس به بخش خصوصی واگذار نماید.
      با پایان یافتن بررسی و تصویب بودجه سال 96 شهرداری مشهد، سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات وابسته، چند دستور کار دیگر نیز بررسی شد.
      اصرار شورا بر مصوبات خود در پاسخ به نامه فرمانداری
      حجت الاسلام فاطمی در ادامه جلسه علنی پیشنهاد افزایش 4 میلیارد تومان به بودجه سازمان فرهنگی مطرح کرد که اعضا با آن مخالفت کردند.
      همچنین بررسی جواب فرمانداری در خصوص مخالفت با هبه به منظور ارائه خدمات شهرداری در منطقه زینبیه دمشق در دستور کار قرار گرفت که اعضا بر مصوبه خود تاکید کردند.
      همچنین شورای اسلامی شهر بر مصوبه خود در مورد اصلاح دفترچه محاسبات درآمدی تاکید نمود.
      نامگذاری معابر جدید
      برسی لایحه شهرداری مشهد در خصوص نامگذاری یا تغییر نام چند معبر در دستور کار قرار گرفت که اعضا با تغییر نام خیابان سرخس به نام شهدای فاطمیون و حدفاصل خیابان سرخس و گلریز به نام شهدای زینبیون موافقت کردند.
      احداث 13 تصفیه‌خانه فاضلاب محلی به روش BOT
      همچنین در ادامه جلسه اعضا با ساخت تصفیه خانه‌های محلی در مشهد موافقت کردند.
      برسی طرح نظام جامع درآمدی مشهد دیگر دستور کار جلسه علنی بود که با وجود صحبت‌های موافقان و مخالفان، به دلیل از حدنصاب افتادن جلسه علنی، رییس جلسه ختم آخرین جلسه علنی شورای اسلامی شهر را اعلام کرد.
      احمد پورمنفردی

       

      تعداد بازدید: 446
      ارزیابی
      ارزیابی این مورد:
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
      0 0
      آیا این مطلب را می پسندید؟ بله خیر
    • تبلیغات

             


 

کلیه حقوق این سایت متعلق به مدیریت روابط عمومی و بین الملل شهرداری مشهد بوده و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
طراحی و پشتیبانی فنی: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد .