•  
      منبع خبر : 1002
      تعداد بازدید: 457
      کد: 135176
      تاریخ انتشار:
      ۱۳۹۶/۰۶/۱۴

      مرکز 137؛ مهم‌ترین پیشخوان برای تحقق شهرداری پاسخگو
      حسین کشیری

      در پایان باید گفت که امروز مرکز ارتباطات مردمی 137 شهرداری مشهد نیازمند اصلاحات و تغییراتی برای شکوفایی بیشتر و استفاده از تمام ظرفیت کارکنان آن برای داشتن شهرداری پاسخگو و شهری سراسر امید و زندگی است.

      مرکز 137؛ مهم‌ترین پیشخوان برای تحقق شهرداری پاسخگو

      با توسعه شهرها و کلان‌شهرها ارتباط میان شهروندان و مدیریت شهری روز به روز مستمرتر و نزدیک‌تر شده و این دو دیگر بدون هم کارایی و و مفهوم خاصی ندارند از طرفی شهروندان در اکثر نقاط جهان از جمله در ایران اسلامی، پارلمان شهری خود را بر می‌گزینند و در طول آن دوره مشخص از راه‌های مختلف خواسته‌های خود را مطالبه می‌کنند و این مصداق بارز کلمه مشارکت در نظام مردم سالاری است.
      در واقع امروز در تمام شهرهای کشورهای پیشرفته جهان این ارتباط به صورت مستمر دنبال می‌شود و شهرداری مشهد نیز به عنوان یک ابرسازمان پاسخگو برای ارتباط مؤثر با شهروندان خود، مرکز ارتباطات مردمی 137 را در شهر مشهد راه‌اندازی کرد تا شهروندان بتوانند در راحت‌ترین شکل ممکن مشکلات و پیشنهادات خود را با مدیران شهری در میان گذاشته و در حقیقت ارتباط دو سویه‌ای بین آن‌ها برقرار شود.
      در بحث اهمیت شماره‌های سه رقمی در دنیای امروز نیز باید گفت که شهروندان از این شماره‌ها اطلاعات و نیازهای خود را کسب کرده و در جریان نحوه خدمت‌گذاری قرار می‌گیرند البته باید با توجه به مدیریت واحد شهری به سمت تلفیق این شماره‌ها پیش رویم.
      از طرفی باید مرکز 137 به شاخص‌های جهانی نزدیک شود و از شکل امروزی خود با استفاده از فناوری‌های جدید، تبدیل به یک نرم‌افزار تلفن همراه شود تا همه شهروندان در هر لحظه بتوانند ارتباطی مؤثر و کارآمد با استفاده از فناوری‌های روز با شهرداری مشهد داشته باشند البته فناوری به تنهایی در مرکز 137 کارایی نداشته و باید برای کارکنان این مرکز نیز آموزش‌های به روز و کارآمدی در زمینه علوم ارتباطات و ارتباط با شهروندان برنامه‌ریزی و اجرایی شود.
      حال پس از انتخاب شورای پنجم توسط شهروندان مشهدی و ایده منتخبان مردم مبنی بر تحقق شهرداری پاسخگو، مرکز ارتباطات مردمی 137 مهم‌ترین پیشخوان ارتباطی در این راستا می‌باشد. امید است در این مسیر مقدس یعنی رضایتمندی زائران و مجاوران رضوی به جایی برسیم که تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌های مدیریت شهری بر اساس تحلیل محتوای پیام‌های شهروندان در مرکز 137 برنامه‌ریزی و اجرا شود.
      در پایان باید گفت که امروز مرکز ارتباطات مردمی 137 شهرداری مشهد نیازمند اصلاحات و تغییراتی برای شکوفایی بیشتر و استفاده از تمام ظرفیت کارکنان آن برای داشتن شهرداری پاسخگو و شهری سراسر امید و زندگی است.

      *سرپرست مدیریت روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد
       

      تعداد بازدید: 457
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
      ارزیابی
      ارزیابی این مورد:
      0 1
      آیا این مطلب را می پسندید؟ بله خیر
    • تبلیغات

        


 

کلیه حقوق این سایت متعلق به مدیریت روابط عمومی و بین الملل شهرداری مشهد بوده و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
طراحی و پشتیبانی فنی: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد .