•  
      منبع خبر : 1004
      تعداد بازدید: 551
      کد: 135739
      تاریخ انتشار:
      ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
      رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با حضور در مرکز 137:

      حذف الیت در کلانشهرها کارساز نیست/ برای توسعه پارکینگ در شهر باید سرمایه‌گذار جذب شود

      اگر هر طرحی برای کاهش ترافیک و تردد خودروهای شخصی داشته باشیم اگر پلیس راهور با ما همکاری نداشته باشد قطعا آن طرح موفقیت‌آمیز نخواهد بود.
      حذف الیت در کلانشهرها کارساز نیست/ برای توسعه پارکینگ در شهر باید سرمایه‌گذار جذب شود

      رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: فعالیت الیت تحت هر عنوانی برای شهر ضروری است اما باید فعالیت آن در معابر فرعی کارشناسی و معابر طبقه‌بندی شود.
      به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، مجتبی بهاروند در ادامه حضور اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در مرکز 137 و پاسخگویی مستقیم به شهروندان با حضور در این مرکز و در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: یکی از موضوعاتی که امروز شهروندان در تماس با مرکز 137 عنوان کردند در خصوص فعالیت شرکت ترافیک هوشمند الیت بود.
      وی افزود: در حال حاضر اظهارنظرهای زیادی در خصوص فعالیت شرکت الیت وجود دارد اما ما بنا نداریم که در این خصوص نظر غیرکارشناسی ارائه دهیم لذا باید بررسی شود که آیا این شرکت سودآور است یا خیر.
      رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه حذف الیت با فرهنگ شهرنشینی در کلانشهرها کارساز نیست، اضافه کرد: آن چیزی که مشخص است فعالیت الیت تحت هر عنوانی برای شهر ضروری است اما باید فعالیت آن در معابر فرعی کارشناسی و معابر طبقه‌بندی شود و در ادامه امتیازات خاصی را برای ساکنان خیابان‌های تحت پوشش قرار دهیم.
      بهاروند گفت: من به عنوان یک شهروند یک کلانشهر باید هزینه‌های زندگی در این شهر و همچنین خدماتی را که از شهرداری دریافت می‌کنم، پرداخت کنم به طبع پارک در حاشیه معابر نیز به این صورت است؛ به عنوان مثال در برخی از معابر دیگر کشورها، شهروندان تا ساعتی 50 دلار نیز حق پارک پرداخت می‌کنند.
      وی همچنین با تاکید بر اینکه نیاز است در هر معبری پارکینگ ساخته شود، عنوان کرد: برای این مهم باید سرمایه‌گذار جذب شود و هزینه آن برای سرمایه‌گذار نیز اقتصادی شود.
      رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: در حال حاضر در بسیاری از کشورها پارک خودرو در حاشیه معابر ممنوع است و شهروندان از پارکینگ استفاده می‌کنند که این مطلوب نهایی ما است.
       نوسازی اتوبوس در کشور ما تنها به اتوبوس‌های داخلی محدود شده است
      بهاروند با بیان اینکه اولویت کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر گسترش وسایل نقلیه عمومی است، گفت: در حال حاضر تعریض معابر برای پارک خودرو هزینه بسیار زیادی دارد و از طرفی شهر نیز به دلیل مسائل کارشناسی نشده در گذشته به صورت افقی رشد کرده است.
      وی تصریح کرد: اگر وسایل نقلیه عمومی گسترش پیدا کند و از طرفی استفاده از وسایل نقلیه شخصی و تک سرنشین نیز کاهش پیدا کند قطعا شاهد کاهش ترافیک هستیم.
      رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: در این بخش نیز باید وسایل نقلیه عمومی اولویت‌بندی شود که کدام ترافیک و آلودگی کمتری دارد لذا طبیعتا خطوط مترو این ویژگی را دارد و بعد از آن باید به حوزه اتوبوس وارد شویم.
      بهاروند با بیان اینکه نوسازی اتوبوس در کشور ما با دیگر کشورها بسیار متفاوت است، عنوان کرد: در همه جای دنیا نوسازی اتوبوس به مناقصه گذاشته می‌شود که یک شرکت داخلی یا خارجی برنده این مناقصه نشود چرا که قیمت، کیفیت و آلودگی بسیار موثر است.
      وی گفت: متاسفانه در کشور ما نوسازی اتوبوس تنها به اتوبوس‌های داخلی محدود شده که بعضی مواقع با چند برابر قیمت، اتوبوس خارجی و آلودگی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
      رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: زمانی که قیمت اتوبوس واقعی باشد برای مالک اتوبوس نیز این مهم اقتصادی است و شهروند نیز هزینه کمتری را پرداخت می‌کند.
      بهاروند با اشاره به اینکه دولت باید در این زمینه همکاری کند، تصریح کرد: زمانی که اتوبوس گران و بی‌کیفیت را خریداری کنیم قطعا آلودگی شهرها افزایش پیدا می‌کند لذا اگر دولت که خوشبختانه با شورای اسلامی شهر همسو است، همکاری کند معضلات ترافیکی کاهش پیدا می‌کند.
      وی با تاکید بر تحقق مدیریت واحد شهری در حوزه حمل و نقل و ترافیک عنوان کرد: به عنوان مثال اگر هر طرحی برای کاهش ترافیک و تردد خودروهای شخصی داشته باشیم اگر پلیس راهور با ما همکاری نداشته باشد قطعا آن طرح موفقیت‌آمیز نخواهد بود.
      رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: در این راستا باید تمام حوزه حمل و نقل و ترافیک زیر نظر شهرداری باشد در غیر این صورت معضل ترافیک بیشتر می‌شود.
      فرزانه نثاری
       

      تعداد بازدید: 551
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
      ارزیابی
      ارزیابی این مورد:
      0 0
      آیا این مطلب را می پسندید؟ بله خیر
    • تبلیغات

        


 

کلیه حقوق این سایت متعلق به مدیریت روابط عمومی و بین الملل شهرداری مشهد بوده و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
طراحی و پشتیبانی فنی: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد .