•  
      منبع خبر : 1005
      تعداد بازدید: 326
      کد: 142563
      تاریخ انتشار:
      ۱۳۹۶/۰۹/۲۶

      مردم مشهد لایق بهترین خدمات هستند
      علی اصغر نیشابوری

      خدمتگزاری به انبوه سرمایه‌های اجتماعی که روزانه از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند، لزوم توجه به اصل احترام متقابل و خدمتگزاری هرچه مطلوب‌تر و شایسته‌تر را بیش از پیش نمایان می‌سازد.
      علی اصغر نیشابوری

      مشهد الرضا(ع) همه ساله پذیرای میلیون ها زائر دلسوخته و مشتاقی است که به عشق عتبه بوسی حریم مطهر رضوی از اقصی نقاط کشور اسلامی و سایر کشورها به این شهر مشرف می‌شوند. آلودگی هوا از سویی و وجود ترافیک و ازدحام در خیابانهای این شهر به ویژه در بافت مرکزی و اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) از سوی دیگر، امروز توجه به توسعه حمل و نقل عمومی و نهادینه‌سازی فرهنگ استفاده از آن در مشهد را بیش از پیش ضروری ساخته است.
      قطعا استفاده و گسترش حمل و نقل عمومی در شهری چون مشهد تاثیر بسزایی در کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، کاهش ترافیک و افزایش زیبایی منظر شهری دارد.
      بر اساس قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور 75 درصد از جابه‌جایی مسافران درون شهری در شهر مقدس مشهد باید به‌وسیله سامانه‌های حمل و نقل همگانی درون شهری انجام گیرد که در حال حاضر با استعداد 1920 دستگاه ناوگان فعال و جابه‌جایی روزانه بیش از 900 هزار نفر سفر 17 درصد از این سهم محقق گردیده است.
      نقش اتوبوسرانی مشهد در انجام سفرهای درون شهری با حجم بسیار زیاد مخاطب، بر کسی پوشیده نیست. خدمتگزاری به انبوه سرمایه‌های اجتماعی که روزانه از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند، لزوم توجه به اصل احترام متقابل و خدمتگزاری هرچه مطلوب‌تر و شایسته‌تر را بیش از پیش نمایان می‌سازد. با توجه به حجم استفاده از اتوبوس در شهر مشهد، سازمان اتوبوسرانی می‌تواند نقش مهمی در حوزه آموزش‌های شهروندی داشته باشد که تاکنون سعی بر آن شده علاوه بر رسالت ذاتی این سازمان در حمل و نقل همگانی نسبت به پرداختن به موضوعات فرهنگ شهروندی اقداماتی صورت پذیرد.
      همچنین به لطف و یاری ولی نعمتمان حضرت ثامن الحجج (ع) تاکنون پروژه‌هایی در راستای بهبود وضیعت خدمات‌رسانی به مردم شریف که لایق بهترین خدمات هستند صورت پذیرفته که می‌توان به تعدادی از این پروژه‌ها اشاره کرد:
      هوشمندسازی ناوگان، نصب تابلوهای اعلام زمان واقعی رسیدن اتوبوس به ایستگاه rtpis ، تجهیز ایستگاه‌های شهر به سایبان‌های شیشه‌ای متحدالشکل، نوسازی ناوگان، عقد قرارداد و خرید اتوبوس با استاندارد آلایندگی یورو 4 مجهز به فیلتر کاهنده آلایندگی و رمپ ویژه معلولین، راه‌اندازی اپلیکیشن‌های موبایلی شارژ من‌کارت و مسیریابی هوشمند خطوط، برگزاری کلاس‌های آموزشی با هدف تکریم زائران و مجاوران و بهبود عملکرد اتوبوسرانان، ایجاد و توسعه خطوط 1 و 3 BRT ، کاهش زمان انتظار مسافران در ایستگاه از طریق مهندسی خطوط، افزایش پایانه‌های درون شهری، راه‌اندازی سیستم اعلام صوتی نام ایستگاه‌ها داخل ناوگان، رفع دودزایی ناوگان و...
      خرسندیم که مجموعه همکاران تلاشگر سازمان اتوبوسرانی با سعه صدر و تلاش خالصانه و متواضعانه، روز به روز به اعتلا و ارتقای این صنعت در شهر عزیزمان مشهد می‌افزایند و بر این باوریم که خدمت به زائر و مجاور حضرت علی ابن موسی الرضا (ع)، خدمت به خود آن حضرت است.
      بدین وسیله فرا رسیدن 26 آذرماه روز ملی حمل و نقل را بر تمامی فعالان این عرصه به ویژه همکاران شریف و تلاشگر در مجموعه سازمان بزرگ اتوبوسرانی مشهد تبریک عرض می‌کنم.

      *مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد مقدس
       

      تعداد بازدید: 326
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
      ارزیابی
      ارزیابی این مورد:
      0 1
      آیا این مطلب را می پسندید؟ بله خیر
    • تبلیغات

        


 

کلیه حقوق این سایت متعلق به مدیریت روابط عمومی و بین الملل شهرداری مشهد بوده و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
طراحی و پشتیبانی فنی: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد .