قائم مقام ستاد مناسبتهای شهرداری مشهد از اسکان اضطراری بیش از ۱۰۵هزار زائر و مسافر نوروزی طی ۱۷ روز گذشته خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی شهرداری مشهد به نقل از خبر فوری، خلیلالله کاظمی گفت: از روز بیست و پنجم اسفندماه ۹۶ تا امروز دوازدهم فروردین ماه ۱۰۵هزار و ۲۰۸ زائر و مسافر نوروزی در مراکز اسکان موقت و اضطراری ویژه نوروز ۹۷ اسکان داده شدند.
وی با اشاره به مراجعه ۶۷۳ هزار و ۶۶۳ نفر از زائران به پایگاههای استقبال از زائر در مبادی ورودی شهر بیان کرد: همچنین تعداد ۴۸ هزار و ۸۵۳ مورد نیز توزیع محصولات در پایگاههای راهنمای زائر به ثبت رسید.
قائم مقام ستاد مناسبتهای شهرداری مشهد در ادامه افزود: همچنین ۵۳۶ مورد تورهای تاریخی و گردشگری با مشارکت بخش خصوصی در طی مدت یادشده گزارش شد.
کاظمی به خدماترسانی تلفن ملی راهنمای زایر اشاره کرد و گفت: خدماترسانی تلفن ملی راهنمای زائر به شماره 31208 در دو شیفت صبح (7:15-14:15) و شیفت عصر (14:15-23:00) صورت گرفت و بر این اساس تعداد ۱۸۹۹مورد پاسخگویی صورت گرفت.
وی با اشاره به برپایی نمایشهای خیابانی، جشنهای آیینی، مسابقات فرهنگی، نمایشگاهها و…، توضیح داد: ۶۹ هزار و ۴۵۹ مورد برپایی نمایش و جشن نیز طی ۱۷ روز گذشته برگزار شد.
قائم مقام ستاد مناسبتهای شهرداری مشهد افزود: با توجه به هماهنگی جهت استقرار خدمات خودرویی (برق اتومبیل، مکانیک و...) درایستگاههای استقبال از زائران، تعداد ۸۲۶۳ مورد مراجعه صورت گرفت.
کاظمی با اشاره به ۳۳ هزار و ۴۸۷ مورد توزیع بروشور و نقشه گردشگری در باکسهای کتاب در تاکسی بیان کرد: همچنین تعداد ۹۴۰ مورد تهیه و توزیع بروشورهای مورد نیاز در ۱۷ روز گذشته ثبت شده است.
وی ادامه داد: در مدت یاد شده ۱۹۲۰ مورد به روزرسانی برچسبهای اطلاعرسانی داخل ناوگان اتوبوسرانی صورت گرفته است.
قائم مقام ستاد مناسبتهای شهرداری مشهد با اشاره به فعالیت مرکز ارتباطات مردمی شهرداری، گفت: اطلاعرسانی ویژه خدمات نوروزی به شهروندان و زائران به صورت فعالیتهای شبانهروزی مرکز ارتباطات مردمی شهرداری ۱۳۷ صورت گرفته و طی روزهای یاد شده ۶۶ هزار و ۹۸۱ مورد تماس حاصل شده است.
کاظمی با بیان اینکه ۱۰۰۶ مورد اطلاعرسانی فعالیتها و اقدامات شهرداری در فضای مجازی صورت گرفت، گفت: همچنین ارائه خدمات در 26 پایگاه راهنمای زائر به صورت دو شیفت صورت گرفت و طی مدت یاد شده ۸۵ هزار ۸۷۵ مورد ارایه خدمت صورت گرفت.
وی با اشاره به توزیع برشور گفت: طی ۱۷روز گذشته تعداد ۹۹۰ مورد توزیع بروشور و نقشه گردشگری در ارتفاعات جنوب جهت راهنمایی کوه نوردان و زائران صورت گرفت.
قائم مقام ستاد مناسبتهای شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: در نوروز ۹۷ تعداد ۱۴۸۵ مورد دورههای آموزش چهره به چهره زیست محیطی در محل کمپ های زائران برگزار شد.
کاظمی بیان کرد: پاسخگویی به زائران در خصوص مسایل و مشکلات ترافیکی از طریق شماره تماس 33137 صورت گرفت و در این زمینه ۴۸۰۹ مورد پاسخگویی ثبت شد.
وی با اشاره به برپایی نمایشگاه دائمی در مشهد، افزود: ۶۹۵ نفر نیز از نمایشگاه دائمی تاریخ و توسعه شهری مشهد بازدید کردند.