•  
      منبع خبر : 1006
      تعداد بازدید: 713
      کد: 149294
      تاریخ انتشار:
      ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد عنوان کرد:

      تحقق تحرک اقتصادی و بهره‌وری مالی شهر با استقرار نظام پاسخگویی و پایش عملکرد

      پس از 12 سال چارت شهرداری مشهد بازنگری شد تا از موازی کاری‌ها و ناهمسانی پاسخگویی در برخی از بخش‌های شهرداری کاسته شود.
      تحقق تحرک اقتصادی و بهره‌وری مالی شهر با استقرار نظام پاسخگویی و پایش عملکرد

      معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد گفت: با استقرار نظام پاسخگویی و پایش عملکرد شاهد تحقق تحرک اقتصادی و بهره‌وری مالی شهر هستیم.
      به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، شهریار آل شیخ در نشست اجرای طرح پایلوت پروژه نظام پاسخگویی و پایش عملکرد شهرداری مشهد که بعد از منطقه 9 مشهد در منطقه 3 اجرایی شد، گفت: خوشبختانه در 6 ماهه اخیر با تلاش‌ها و روحیه تعامل مناسب بین کارکنان اقدامات درخور تقدیری در شهر روی داده است که علاوه بر رضایتمندی شهروندان موجبات بهبود فرآیندهای پاسخگویی را نیز در پی داشته است.
      وی با اشاره به اصلاح ساختارهای داخلی شهرداری به منظور بهبود عملکرد و چابک‌سازی فرآیندها افزود: پس از 12 سال چارت شهرداری مشهد بازنگری شد تا از موازی کاری‌ها و ناهمسانی پاسخگویی در برخی از بخش‌های شهرداری کاسته شود.
      معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد همچنین با اعلام اینکه هم‌اکنون با کثرت بیش از حد سامانه‌های پاسخگویی و اقدامات اجرایی در شهرداری تنوع در عملکرد بسیار زیاد است، تصریح کرد: یکپارچه‌سازی تمام سامانه‌های اجرایی و پاسخگویی در شهرداری در قالب برنامه واحد یک ضرورت است، چرا که از پاسخگویی سلیقه‌ای که بعضاً در یک موضوع واحد از منطقه‌ای به منطقه دیگر متمایز است خواهد کاست.
      آل شیخ وضعیت آمارهای ارائه شده در شهر را مغشوش دانست و گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل مشهد به دلیل زائرپذیری این شهر، آمارهای ورود و خروج گردشگران در پایان نوروز است که در این راستا آمارهای متنوع و متناقضی ارائه می‌شود که همواره بین آمارهای گردشگران با آورده‌های اقتصادی مورد انتظار زائران تناسبی وجود ندارد و از این رو باید آمارها متمرکز و همسان و با شیوه‌هایی نو تهیه شود.
      وی استقرار نظام پاسخگویی و پایش عملکرد شهرداری یکی از شیوه‌های راهگشا برای حل بسیاری از تعارضات درونی شهرداری دانست و خاطرنشان کرد: کوتاه شدن زمان پاسخگویی به شهروندان علاوه بر تسهیل فضای کسب وکار به تحرک اقتصادی و بهره‌وری مالی بیشتر در شهر منجر خواهد شد که این مهم برای مدیریت مناسب‌تر شهر ضروری است.
      آل‌شیخ با اشاره به نتایج حاصل از اجرای آزمایشی این نظام در منطقه 9 مشهد گفت: انجام سه ماهه این پروژه در منطقه 9 اثرات مطلوبی بر رضایتمندی شهروندان داشته است و اصلاح ارتباط گیری بین شهروندان، پیشخوان‌ها و شهرداری از نتایج این روند بوده است.
      وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری و همراهی کارکنان شهرداری مشهد پس از استقرار دائمی این نظام در همه بخش‌های شهرداری به زودی شاهد تحولی عظیم در شیوه های نظام مند پاسخگویی به شهروندان باشیم.
      همچنین هدی پیروی، مدیرکل دفتر نوسازی و تحول سازمانی شهرداری مشهد خاطر نشان کرد: طرح جامع نظام پاسخگویی و پایش عملکرد شهرداری مشهد بر مبنای سیاست‌های بالادستی مدیریت شهری از ابتدای دی ماه 1396 به صورت آزمایشی در منطقه 9 شهرداری مشهد اجرا و مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آن مرتفع شده است.
      وی افزود: در حال حاضر با اجرای این طرح در مناطق 3، 8 و 12 در ابعاد گسترده‌تر نحوه صدور انواع گواهی و مجوزات شهرسازی مورد سنجش و ارزیابی قرار خواهد داد و سایر خدمات ارائه شده توسط مناطق تسری خواهد یافت.
      مدیرکل دفتر نوسازی و تحول سازمانی شهرداری مشهد اضافه کرد: این طرح از منظر شهروندان و در راستای ارتقای سطح رضایتمندی تدوین و اجرا شده است و یکی از اهداف آن شناسایی گلوگاه‌ها و بهبود و اصلاح فرآیندهای شهرسازی می‌باشد.
      پیروی با اشاره به اینکه مجموعه‌های درگیر در این طرح معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی، مناطق 3، 8، 9 و 12، مرکز ارتباطات مردمی 137، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و دفتر توسعه طرح های شهری است، تاکید کرد: تحقق این طرح نیازمند تعامل و همکاری تنگاتنگ میان این مجموعه بوده تا بتوان عملکرد فرآیندها، سیستم یکپارچه و نیروی انسانی را آسیب شناسی و پایش کرد.
      وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی این طرح عملکرد شهرسازی با رویکرد شهروندمحوری، کمک به کاهش زمان و تسهیل فرآیند ارائه خدمات، پیگیری و پایش رضایتمندی شهروندان متقاضی ارائه خدمات و به صورت غائی تحقق فرآیندهای بهینه در شهرداری خواهد بود.
      در ادامه مجتبی زمانیان، شهردار منطقه 3 مشهد نیز در بخشی از این نشست از اعتماد حوزه برنامه‌ریزی برای اجرای بخش دوم این نظام جامع در منطقه 3 تمجید نمود و ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با تلاش بیشتر همکاران زیرمجموعه و تعامل گسترده‌تر با سایر بخش‌های مرتبط با این موضوع بتوان نتایج دقیق‌تری برای پیاده‌سازی دائمی این نظام در اختیار حوزه معاونت برنامه‌ریزی قرار داد.

      تعداد بازدید: 713
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
      ارزیابی
      ارزیابی این مورد:
      0 0
      آیا این مطلب را می پسندید؟ بله خیر
    • تبلیغات

        


 

کلیه حقوق این سایت متعلق به مدیریت روابط عمومی و بین الملل شهرداری مشهد بوده و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
طراحی و پشتیبانی فنی: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد .