•  
      منبع خبر : 1009
      تعداد بازدید: 165
      کد: 150746
      تاریخ انتشار:
      ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد مطرح کرد؛

      نهایی شدن طرح‌های تفصیلی در سال 97/ اتصال خط یک به 2 قطار شهری با حضور رئیس جمهور

      تاکید شده در سرعت اجرای پروژه‌های خط 2 و 3 به دلیل مالی خللی وارد نشود و سرعت احداث کاهش نیابد. در نتیجه برای تکمیل این دو پروژه بزرگ شهر گام‌های جدی برداشته می‌شود.
      نهایی شدن طرح‌های تفصیلی در سال 97/ اتصال خط یک به 2 قطار شهری با حضور رئیس جمهور

      رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد بر نهایی شدن طرح‌های تفصیلی در سال 97 تاکید کرد.
      به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهدمقدس، محمد هادی مهدی‌نیا با بیان این مطلب در برنامه زنده رادیویی «گفتگوی شهر بهشت» که از صدای خراسان رضوی پخش شد، اظهار کرد:. هم اکنون طرح‌های تفصیلی در حال بررسی و نهایی شدن است تا در سال 97 تمام طرح‌های تفصیلی را به مراجع قانونی ارسال کنیم و تصویب این طرح‌ها نهایی شود.
      وی با اشاره به اینکه در سال 95 طرح جامع سوم به شهرداری ابلاغ شد، افزود: گرچه این طرح اجرایی نشد. اما با شروع فعالیت دور پنجم شورای اسلامی شهر مشهد و مدیریت شهری، این طرح از سوی شهردار مشهد مقدس به مجموعه شهرداری ابلاغ و ملاک عمل قرار گرفت.
      نهایی شدن و ارسال طرح‌های تفصیلی به کمیسیون ماده 5
      رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه پس از نهایی شدن طرح‌های تفصیلی، تصویب طرح به عهده کمیسیون ماده 5 است، ادامه داد: اگر طرح تصویب شود، امکان طرح موضوعی پیرامون طرح‌های تفصیلی در کمیسیون ماده 5 طی دو سال آینده وجود ندارد.
      مهدی‌نیا خاطر نشان کرد: چون شهر موجود زنده است، طبیعی است تغییراتی صورت گیرد و بعد از گذشت این دوره تغییرات قابل ارائه است.
      وی با اشاره به اینکه برای راهبری شهر طرح‌هایی وجود دارد که اسناد بالادست شهر به شمار می‌روند، گفت: در این طرح‌ها وضعیت موجود و غایی شهر بررسی می‌شود. همچنین در این طرح‌ها بیان می‌شود چگونه می‌توان از وضعیت موجود به وضع مطلوب برسیم.
      رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه این طرح‌ها، طرح جامع و تفصیلی نام‌گذاری می شود، گفت: بر این اساس، طرح جامع سوم در سال 95 در شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب رسید.
      مهدی‌نیا در توضیح طرح جامع و تفصیلی، گفت: در طرح جامع کلیات، کاربری‌های شهر، میزان توسعه و خطوط راه‌آهن، حوزه‌های سکونت بلندمرتبه‌ها و غیره بررسی می‌شود. اما در طرح تفصیلی خطوط کلان به صورت جزئی مورد توجه قرار می‌گیرد.
      وضعیت مشهد به لحاظ زیرساخت‌های حمل و نقلی
      رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مقایسه مشهد در حوزه زیرساختی پرداخت و گفت: هر ساله رتبه‌بندی به لحاظ زیرساختی برای شهرهای بزرگ جهان از سوی بانک جهانی از رتبه یک تا 200 منتشر می‌‎شود.
      مهدی‌نیا ادامه داد: یکی از این شاخص‌ها در رتبه بندی مذکور، استفاده از حمل و نقل عمومی و ریلی است و باید گفت شهر مشهد و سایر شهرهای کشورمان در بسیاری از شاخص‌ها نسبت به شهرهای کشورهای همسایه از وضعیت مطلوبی برخوردار است. اما در خصوص شاخص حمل و نقلی آنچنان که باید و شاید موثر عمل نکردیم.
      وی با تاکید بر اینکه موضوع گسترش مترو و قطار شهری تلاش مضاعف‌تری می‌طلبد، گفت: هزینه تمام شده احداث مترو 150 میلیارد تومان به ازای هر کیلومتر است و در پاسخ به افرادی که می‌گویند این هزینه می‌تواند صرف سایر امور شود، باید گفت شهر را در درازمدت باید نگریست.
      رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد خاطر نشان کرد: اگر در دهه‌های گذشته حمل و نقل عمومی گسترش می‌یافت، امروز می‌توانستیم به مردم توصیه کنیم از این سیستم استفاده کنند و با آلودگی هوا مواجه نبودیم.
      کاهش سرعت احداث خطوط قطار شهری به دلایل مالی، خط قرمز شورا
      مهدی‌نیا در این رابطه به تعریف شدن 2 خط قرمز در شورای شهر اشاره کرد و گفت: تاکید شده در سرعت اجرای پروژه‌های خط 2 و 3 به دلیل مالی خللی وارد نشود و سرعت احداث کاهش نیابد. در نتیجه برای تکمیل این دو پروژه بزرگ شهر گام‌های جدی برداشته می‌شود.
      وی اذعان کرد: ضمن اینکه تاکید شده قول‌های داده شده با رعایت مسایل ایمنی محقق شود. رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد در توضیح بیشتر گفت: پیش از این سیگنالینگ پروژه خط 2 قطار شهری اجرایی نشده بود. به همین دلیل شورای پنجم متعهد شد تنها در صورت تامین سیگنالینگ خط 2 از ایستگاه‌های این خط بهره‌برداری کند. گرچه ممکن بود این اقدام تبعات اجتماعی نیز داشته باشد.
      رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: از این رو400 میلیارد تومان در خط 2 هزینه شد تا صددرصد سیگنالینگ و ایمنی خط 2 تامین گردد.
      هفته آینده، اتصال خط یک و 2 قطار شهری با حضور رئیس جمهور
      مهدی‌نیا با اشاره به اینکه این پروژه هم‌اکنون تکمیل شده و اتصال خط یک به 2 قطار شهری در هفته آینده رخ خواهد دا.، اظهار کرد: بدین ترتیب مشهد بعد از تهران اولین شهری است که دو خط قطار شهری آن به هم متصل خواهد شد.
      وی با اشاره به اینکه معلولان و جانبازان حق استفاده از همه فضاهای شهری را دارند، گفت: در جامعه‌ای که به سمت کهنسالی سوق می‌یابد، ضرورت دارد مناسب‌سازی محیط شهری مورد توجه باشد.
      رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد ابراز امیدواری کرد: در این زمینه موضوع مناسب‌سازی فضاهای شهری برای معلولان و جانبازان در شورای پنجم با جدیت دنبال شود.
      مهدی‌نیا با بیان اینکه کمیسیون عمران و شهرسازی مشهد به موضوع پروژه‌های عمرانی و مصوباتی پیرامون ضوابط شهرسازی و مطالبات این حوزه می‌پردازد، گفت: از ابتدای فعالیت دور پنجم شورای اسلامی شهر مشهد تا امروز جلسات مستمری در کمیسیون عمران برگزار شد و موارد مبتلا به در این حوزه با خرد جمعی مورد بررسی قرار گرفت.
      وی افزود: در این زمینه می‌توان به مصوبه پوشش ساختمان‌های در حال ساخت اشاره کرد. از آنجا که ساختمان‌های نیمه تمام سبب نازیبا شدن چهره شهر می‌شود، لزوم اجرای پوشش برای این ساختمان‌ها در دور حیات پروژه مورد تاکید قرار دارد. همچنین الزام شهرداری به استفاده از محصولات داخلی و تبلیغ برندهای داخلی نیز از دیگر مصوبات قابل طرح است. تمام پوشش‌های کارگاهی تبلیغات داخلی را نمایش می‌دهند.
      نجمه کیشی


       

      تعداد بازدید: 165
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
      ارزیابی
      ارزیابی این مورد:
      0 0
      آیا این مطلب را می پسندید؟ بله خیر
    • تبلیغات

        


 

کلیه حقوق این سایت متعلق به مدیریت روابط عمومی و بین الملل شهرداری مشهد بوده و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
طراحی و پشتیبانی فنی: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد .