•  
      منبع خبر : 1009
      تعداد بازدید: 149
      کد: 151503
      تاریخ انتشار:
      ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
      معاون اقتصادی شهرداری مشهدمقدس در سمینار تخصصی تغییرات در بازار زمین و مسکن مطرح کرد؛

      لزوم برنامه‌ریزی و تعریف پروژه برای پاسخگویی به نیازهای واقعی مردم / اعلام آمادگی ۱۵ شرکت بزرگ ملی و بین المللی برای اجرای پروژه زباله سوز مشهد

      از این پس هر هفته شنبه فراخوان پروژه‌ای اقتصادی و سرمایه‌گذاری را خواهیم داشت که اولویت ما از این کار، رونق اقتصادی شهر و افزایش ماندگاری زائر و گردشگر است.
      لزوم برنامه‌ریزی و تعریف پروژه برای پاسخگویی به نیازهای واقعی مردم / اعلام آمادگی ۱۵ شرکت بزرگ ملی و بین المللی برای اجرای پروژه زباله سوز مشهد

      معاون اقتصادی شهرداری مشهدمقدس گفت: باید پروژه‌های جدید برای پاسخگویی به نیازهای واقعی مردم تعریف شود.
      به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهدمقدس، رضا خواجه نائینی در سمینار تخصصی تغییرات در بازار زمین و مسکن با توجه به تحولات اخیر که با حضور ۲۷۰ نفر از کارشناسان و مدیران شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: ۳۰ میلیون زائر و مجاور شهر مشهد نیازهای زیادی دارند که ما می‌توانیم با برنامه‌ریزی درست، به این نیازها پاسخ دهیم.
      وی افزود: چرا شهربازی پارک ملت در مزایده‌ای با سه برابر قیمت سال قبل، واگذار می‌شود؟ چرا خیابان غذا در ایام عید نوروز با استقبال ۱۱۰ هزار نفر از شهروندان مواجه می‌شود در صورتی که در نوروز سال قبل برای نمایشگاه «مشهد دوست داشتنی» تنها ۶ هزار بلیت فروخته شده بود.
      خواجه نائینی در پاسخ به این سوالات گفت: این استقبال مردمی نشان‌دهنده آن است که نیاز در شهر مشهد وجود داشته و مردم حاضرند برای موضوعات موردعلاقه خود هزینه پرداخت نمایند، اما این ما هستیم که باید بسته‌های جدید ارائه نماییم.
      وی با اشاره به اینکه شاید دیگر تنها تعریف پروژه‌های تجاری به روش سابق پاسخگوی نیازهای مردم نباشد، ادامه داد: تعریف پروژه‌ها باید در حوزه‌هایی باشد که مردم تقاضا دارند که این مهم نیز بر عهده ما فعالان اقتصادی است.
      معاون اقتصادی شهرداری مشهدمقدس عنوان کرد: وقتی ۳۰ رستوران مشهد در ۵ سال اخیر نسبت به راه‌اندازی شعب دیگر خود اقدام کرده‌اند این امر نشان‌دهنده ظرفیت موجود و نیاز بازار در این حوزه است.
      خواجه نائینی بیان کرد: ظرفیت پهنای باند در مشهد چندبرابر شده است و هنوز تقاضا در این زمینه وجود دارد که می‌توان برای آن برنامه ریزی کرد.
      وی تصریح کرد: این روزها توجه به نیاز واقعی مردم بسیار مهم است. مردم برای کیفیت اهمیت قائل هستند. در روزهای رکود فعلی مناقصه یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی زباله‌سوز برگزار شده است که تاکنون ۱۵ شرکت بزرگ ملی و بین‌المللی برای این پروژه اعلام آمادگی کرده‌اند با اینکه نرخ ارز دچار نوسان شده و بخش اعظم پروژه زباله‌سوز نیز ارزبر است.
      معاون اقتصادی شهرداری مشهدمقدس گفت: مشهد به مدت سه سال شهر جهانی گوهرسنگ‌ها نام‌گذاری شده است که باید از این ظرفیت استفاده نمود. وجود آرامگاه فردوسی از دیگر ظرفیت‌های مشهد است.
      خواجه نائینی افزود: ما اگر بتوانیم تنها یک روز ماندگاری زائر را در مشهد افزایش دهیم این مهم باعث ایجاد ۲۰۰ هزار شغل جدید خواهد شد.
      وی با اشاره به آمادگی برای واگذاری خطوط حمل و نقلی، ادامه داد: آمادگی داریم از هر ایده‌ای که باعث افزایش ماندگاری زائر در مشهد شود، حمایت کنیم.
      معاون اقتصادی شهرداری مشهدمقدس تصریح کرد: از این پس هر هفته شنبه فراخوان پروژه‌ای اقتصادی و سرمایه‌گذاری را خواهیم داشت که اولویت ما از این کار، رونق اقتصادی شهر و افزایش ماندگاری زائر و گردشگر است.
      وی با اشاره به اینکه علی‌رغم تدارک ۵۰ نفره برای این سمینار، ۲۷۰ نفر از آن استقبال داشتند، بیان کرد: پیشنهادات اقتصادی شما در حوزه فضای سبز، تفریحی و... را با کمال میل پذیرا هستیم.
      لازم به ذکر است؛ در این سمینار که با حضور تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر برگزار شد، دکتر ملکی، تحلیل‌گر ارشد مسکن در ایران به بررسی وضعیت زمین و مسکن و دورنمای آن در شهر مشهد پرداختند.
      احمد پورمفردی
       

      تعداد بازدید: 149
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
      ارزیابی
      ارزیابی این مورد:
      0 0
      آیا این مطلب را می پسندید؟ بله خیر
    • تبلیغات

        


 

کلیه حقوق این سایت متعلق به مدیریت روابط عمومی و بین الملل شهرداری مشهد بوده و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
طراحی و پشتیبانی فنی: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد .