•  
      منبع خبر : 1012
      تعداد بازدید: 148
      کد: 154477
      تاریخ انتشار:
      ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
      معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در نشست با شهردار مشهد مقدس:

      توسعه حمل و نقل عمومی استراتژی جدید حمل ونقل درون شهری/ مشهد هنوز برای گرفتن تصمیمات مناسب برای حمل ونقل عمومی فرصت دارد

      شهروندان می‌خواهند به راحتی و با سرعت بیشتری سفرهای درون شهری خود را انجام دهند لذا وقتی می‌بینند شبکه حمل ونقل عمومی کامل نیست و سرگردان می‌شوند به سمت استفاده از خودرو شخصی می‌روند به همین دلیل ابتدا باید قبل از نوسازی ناوگان شبکه حمل و نقل عمومیمان را کامل کنیم.
      توسعه حمل ونقل عمومی استراتژی جدید حمل ونقل درون شهری/ مشهد هنوز برای گرفتن تصمیمات مناسب برای حمل ونقل عمومی فرصت دارد

      معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به استراتژی جدید حمل ونقل درون شهری کشور گفت: توسعه حمل و نقل عمومی و کاهش خودرو محوری استراتژی جدید حوزه حمل و نقل درون شهری است.
      به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد مقدس، مهرداد تقی‌زاده صبح امروز در نشست هم‌اندیشی تغییر نگرش حمل و نقل درون شهری از خودرو محوری به انسان محوری که با حضور شهردار مشهد مقدس، اعضای شورای شهر و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی درمشهد برگزار شد، افزود: امروزه در جهان حمل ونقل عمومی محور ترددهای درونشهری قرار گرفته و نگرش گذشته که افتخار شهرداران ساخت پل، تونل و خیابان بود در دنیا تغییر کرده و جای آن را توسعه حمل ونقل عمومی مترو، اتوبوس و خطوط ریلی داده است.
      وی با بیان اینکه زمانی تصور بر این بود که اگر معابر و خیابانها توسعه پیدا کند ترافیک کاهش پیدا می‌کند، اضافه کرد: اما با مرور زمان مشخص شد که نه تنها توسعه معابر ترافیک را کاهش نمی‌دهد بلکه باعث افزایش ترافیک نیز می‌شود لذا به جای توسعه معابر توسعه حمل و نقل عمومی، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی مورد توجه قرار گرفته است.
      وی تصریح کرد: در واقعیت رفع ترافیک وظیفه شهرداریها نیست بلکه وظیفه شهرداریها حمل و نقل مردم با توسعه حمل ونقل عموی است به صورتی که شهروندان وقتی در ترافیک گیر می‌کنند، استفاده از حمل عمومی را سریعتر و به صرفه‌تر بدانند.
      تقی‌زاده با اشاره به اینکه شبکه حمل ونقل عمومی ما ناقص است، اظهار کرد: شهروندان می‌خواهند به راحتی و با سرعت بیشتری سفرهای درون شهری خود را انجام دهند لذا وقتی می‌بینند شبکه حمل ونقل عمومی کامل نیست و سرگردان می‌شوند به سمت استفاده از خودرو شخصی می‌روند به همین دلیل ابتدا باید قبل از نوسازی ناوگان شبکه حمل و نقل عمومیمان را کامل کنیم.
      معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: کلانشهرها از جمله تهران بیمار هستند اکنون آلودگی و ترافیک شهر تهران قفل شده است و نمی‌دانیم چه کنیم، حالا با این وجود چرا شهرهای دیگر از تهران الگوبرداری می‌کنند؟
      وی در خصوص شرایط ترافیک و حمل ونقل شهر مشهد گفت: شهر مشهد هنوز به شرایط تهران نرسیده است و می‌تواند تصمیمات مناسبی را برای حمل و نقل عمومی خود بگیرد.
      وی به موفق نبودن توسعه استفاده از دوچرخه در شهرهای کشوراشاره کرد وافزود: علت اینکه دوچرخه سواری توسعه پیدا نکرده است، ضعف حمل و نقل عمومی است زیرا دوچرخه تنها مکمل وبرای مسیرهای کوتاه و رسیدن به ایستگاه‌های مترو واتوبوس است .
      تقی‌زاده تصریح کرد: متاسفانه شهرهای ما با دو سیستم حمل ونقل عمومی از جمله مینی بوس و ترانوا قهر هستند و به سراغ آن نمی‌روند در حالیکه حذاب و ارزان قیمت هستند.
      معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امروزه میان استفاده از خودرو شخصی و حمل ونقل عمومی رقابت جدی وجود دارد، اظهار کرد: در این رقابت تاکنون خودروهای شخصی برنده شده‌اند زیرا خودروسازان هر روز خودروهای بهتری تولید می‌کنند و نمی‌شود به آنها گفت که خودروهای بهتری تولید نکنند لذا ما باید حمل و نقل عمومی را روز به روز بهتر و جذابتر کنیم تا مردم از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.
      مجید خبیری

      تعداد بازدید: 148
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
      ارزیابی
      ارزیابی این مورد:
      0 0
      آیا این مطلب را می پسندید؟ بله خیر
    • تبلیغات

        


 

کلیه حقوق این سایت متعلق به مدیریت روابط عمومی و بین الملل شهرداری مشهد بوده و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
طراحی و پشتیبانی فنی: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد .