•  
      منبع خبر : 1009
      تعداد بازدید: 82
      کد: 163739
      تاریخ انتشار:
      ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
      عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و برجسته‌ترین پژوهشگر هیپنوتیزم ایران در همایش بهداشت روان و رفتار سازمانی شهرداری مشهد:

      احترام و دیده شدن، بیشترین خواسته پرسنل ادارات از مدیران است/ اصلی‌ترین وظیفه مدیر، ایجاد انگیزه در کارکنان است

      معمولا در شهر مشهد اینگونه جا افتاده و تعریف شده است که می‌گویند «مو دیر»، یعنی مدیر باید دیر به سرکار یا جلسه بیاید که این در بحث رفتار سازمانی یک ایراد بوده و باید حل شود.
      احترام و دیده شدن، بیشترین خواسته پرسنل ادارات از مدیران است/ اصلی‌ترین وظیفه مدیر، ایجاد انگیزه در کارکنان است

      عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و برجسته‌ترین پژوهشگر هیپنوتیزم ایران در همایش بهداشت روان و رفتار سازمانی شهرداری مشهد:
      احترام و دیده شدن، بیشترین خواسته پرسنل ادارات از مدیران است/ اصلی‌ترین وظیفه مدیر، ایجاد انگیزه در کارکنان است
      عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: براساس نتایج بدست آمده در نظرسنجی‌ها، احترام و دیده شدن، اصلی‌ترین و بیشترین خواسته پرسنل و کارکنان هر مجموعه‌ای از مدیران آن مجموعه می‌باشد.
      به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، دکتر مهدی فتحی، دانشیار بیهوشی قلب، برجسته ترین و شناخته شده‌ترین پژوهشگر هیپنوتیزم در ایران و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در همایش بهداشت روان و رفتار سازمانی که به همت مرکز خدمات روانشناختی و مشاوره شهرداری و با حضور جمعی از اعضای شورای شهر، شهرداران مناطق، مدیران عامل سازمان‌ها و شرکت‌ها و مدیران شهرداری در محل تالار شهر برگزار شد، بیان کرد: در 5 گنگره بین‌المللی که از سال 91 تا کنون در مشهد برگزار کرده‌ام، بالغ بر 170 متخصص خارجی از 28 کشور جهان را به این شهر دعودت کرده‌ام و همه اعتراف کرده‌اند که مشهد از زیباترین و کاملترین شهرهایی است که در سطح جهان دیده‌اند، این محصول تلاش شما مدیران شهر مشهد است لذا به عنوان یک شهروند از تلاش شما سپاسگذارم.
      وی در ادامه انتقادی به تاخیر حضور مدیران و یا نیامدنشان به این همایش داشت و خاطرنشان ساخت: معمولا در شهر مشهد اینگونه جا افتاده و تعریف شده است که می‌گویند «مو دیر»، یعنی مدیر باید دیر به سرکار یا جلسه بیاید که این در بحث رفتار سازمانی یک ایراد بوده و باید حل شود.
      *از تامین نیازهای پایه و اساسی پرسنلتان شروع کنید
      این استاد دانشگاه تصریح کرد: وقتی صحبت از سازمان به میان می‌آید، نام آن، نشان دهنده وجود ضرب آهنگی در این مجموعه است، باید این سازمان‌ها، سازشان کوک باشد و نقششان را خوب بازی کنند. برای خوب کارکردن این مجموعه‌ها، ابتدا باید به تعاملات نیروی انسانی مجموعه نگاه کرد.
      فتحی در ادامه با اشاره به هرم نیازهای مازلو، عنوان کرد: مازلو، هرم نیازهای فردی را تعریف کرد. نیازهای پایه، غذا، پوشاک و ... فراگیری بیشتری داشته و در کف این هرم قرار دارد و تا تامین نشود، به نیازهای بعدی نمی‌شود فکر کرد.
      *پرسنل مجموعه باید با مدیر کار کنند نه برای مدیر
      وی افزود: باید این نیاز پایه تامین شده باشد. اگر تغذیه شما تامین نباشد نمی‌توان به آموزش و ایمان پرداخت. بخاطر همین هم می‌گویند که اگر فقر بیاید ایمان می‌رود.
      هیپنوتراپ برتر کشور اذعان داشت: بعد از مرتبه اول یا همان نیازهای اساسی، نیازهای مرتبه دوم، نیازهای امنیت است، وقتی مدیری در یک مجموعه عوض می‌شود، تا آمدن مدیر جدید، نیاز امنیت پرسنل زیر مجموعه به خطر می‌افتد و کارکرد آنها تحت تاثیر قرار می‌گیرد.
      فتحی مرحله بعد را نیازهای تعلق و عشق معرفی کرد و خاطرنشان ساخت: اگر کاری نکرده باشید که پرسنل زیر مجموعه شما خود را متعلق به سازمان بداند، کار شما پیش نخواهد رفت. باید نیرو احساس کند با شما کار می‌کند یا برای شما. اگر برای شما کار کند کار پیش نخواهد رفت. اگر شما گزارش‌های نیرویتان را به نام خودتان ارائه دهید و نامی از او نبرید، او گزارش خوبی به شما ارائه نخواهد داد.
      *احترام و دیده شدن، بیشترین خواسته پرسنل ادارات از مدیران است
      وی گفت: بیشترین درخواست نیروها و پرسنل ادارات، احترام و دیده شدن است که این بر اساس نظر سنجی‌ها بدست آمده است. اگر می‌خواهید آدم‌ها را مدیریت کنید، باید کاری کنید ناخودآگاهشان تحریک شود. کاری کنید در مجموعه شما احساس مهرورزی ایجاد شد. هر چیزی را در زندگی مراقبت نکنید خراب می‌شود، عشق و نیروی کار هم مراقبت می‌خواهد وگرنه مانند غذا که نگهداری نشده باشد خراب می‌شود.
      دانشیار بیهوشی قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: نیاز بعدی ما انسان‌ها، نیاز به اعتماد به نفس و عزت نفس است. برای عزت نفس مجموعه‌تان اگر برنامه ندارید بدانید که مجموعه‌تان برای شکست طراحی شده است.
      *اصلی‌ترین وظیفه مدیر، ایجاد انگیزه در کارکنان است
      فتحی با اشاره به اینکه ایستگاه قطار شهری بدون تامین نیاز اولیه سرویس بهداشتی نمی‌تواند به نیازهای اصلی شهروندان پاسخ دهد، چون نیاز اولیه او را پاسخ نداده است، اضافه کرد: اگر مدیر هستید ولی نمی‌دانید چگونه در نیرو ایجاد انگیزه کنید صندلیتان را به یکی دیگر بسپارید. وظیفه مدیر ایجاد انگیزش است.
      وی ابراز کرد: اصلی‌ترین وظیفه مدیر، ایجاد انگیزش است. انگیزش‌های اولیه یعنی احساس تعلق. مدیر در گزارش‌های خود به دیگران، از کسانی که در مجموعه زحمت کشیده‌اند نام ببرد، این هم نوعی ایجاد انگیزه است، در گوگل، مدیر با اسم کوچک کارکنانش را صدا می‌کند و در آنها ایجاد انگیزه می‌کند که این موضوع در کشور ما متاسفانه جاافتاده نیست.
      *به کارکنانتان، اختیار و قدرت بدهید
      عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه تمام انسان‌ها به ذات خود خلاقند و وظیفه مدیر، کشف خلاقیت است، خطاب به مدیران حاضر گفت: از نیرویی استقبال کنید که فکر می‌کند و از شما سئوال می‌کند. آورده مشتری و نیروی‌تان را جدی بگیرید. همه کارکنان شما به اختیار و قدرت نیاز دارند. آیا فقط شما می‌نویسید و آنها اجرا می‌کنند یا پرسنل هم اختیار نظر دادن دارند؟
      فتحی افزود: باید برای بهداشت روان کارکنانتان فکری کنید وگرنه در این میان، مجموعه ضرر می‌کند. در ذهن ما القا شده که سازمان یعنی بالا به پایین در صورتی که اینگونه نیست.
      *مهمترین معیار چینش نیرو، مسئولیت‌پذیر بودن است
      وی از مدیران پرسید: هر روز چقدر با نیروهای زیرمجموعه‌تان وقت می‌گذارید، به میان آنها می‌روید و با آنها به گفتگو می‌نشینید. کارمند نامه‌ای را به جریان نمی‌اندازد چون معتقد است مدیر پُزش را می‌دهد و این به علت آن است که مدیر نتوانسته احساس تعلق را در پرسنل ایجاد کند.
      این استاد دانشگاه عنوان کرد: اگر برای چینش نیروی انسانی یک معیار را می‌خواهید مورد توجه قرار دهید آن مسئولیت‌پذیر بودن است که همه مسائل را حل می‌کند. ما در اتاق‌هایمان در ادارت هزینه‌هایی برای بهشازی محیط می‌کنیم که بدون کارشناسی بوده و تاثیر مثبتی در روان کارمند ندارد، باید برای اینکار از تجارب شرکت‌های خارجی مثل گوگل بهره گرفت که محیط‌هایی دلپذیر برای کارکنانشان ساخته‌اند زیرا کارکنان در محیط بد نمی‌توانند کارِ خوب انجام دهند.
      *برای کارکنانتان محیط کاریِ خوب و دلپذیری بسازید
      فتحی اذعان داشت: برای موفق شدن و شکست خوردن باید برنامه داشت. باید احساس مسئولیت را برای کارمندانتان ایجاد کنید. ویتامین‌های روحی مانند توجه، محبت، ملاطفت را با پرسنلتان داشته باشید.
      وی در پایان تاکید کرد: امروز هر کسی بتواند کاری کند که مملکت رشد کند ولی آن کار را نکند، کار ضد انقلابی کرده است.
      لازم به ذکر است در این همایش، بتول گندمی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، شهناز رمارم و علیرضا شهریاری، اعضای هیئت رئیسه شورای شهر مشهد نیز حضور داشتند.
      احمد پورمفردی 

      تعداد بازدید: 82
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
      ارزیابی
      ارزیابی این مورد:
      0 0
      آیا این مطلب را می پسندید؟ بله خیر
    • تبلیغات

        


 

کلیه حقوق این سایت متعلق به مدیریت روابط عمومی و بین الملل شهرداری مشهد بوده و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
طراحی و پشتیبانی فنی: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد .