•  
      منبع خبر : 1012
      تعداد بازدید: 271
      کد: 164626
      تاریخ انتشار:
      ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
      مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری مشهد در نشست گفتمان همدلی؛

      4 پل عابر پیاده تا بهار سال آینده مجهز به آسانسور می شوند/ 130 پل عابر پیاده در مشهد مجهز به پله برقی وآسانسورشده اند

      62 دستگاه پل عابر پیاده مجهز به پله برقی و حدود 68 دستگاه پل عابر پیاده دارای آسانسور هستند و درمجموع 130 دستگاه پل مجهز به پله برقی و اسانسور شده اند.
      4 پل عابر پیاده تا بهار سال آینده مجهز به آسانسور می شوند/ 130 پل عابر پیاده در مشهد مجهز به پله برقی وآسانسورشده اند

      مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری مشهد گفت : تا کنون 130 دستگاه پل عابر پیاده در نقاط مختلف شهر مشهد مجهز به آسانسور و پله برقی شده اند و تا بهار سال آینده نیز 8 دستگاه آسانسور بر روی 4 پل عابر پیاده دیگر نصب خواهد شد.

      به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد مقدس، بهروز کیانی ، در دیدار با رئیس ،کارشناسان و خبرنگاران اداره رسانه اداره کل روابط عمومی و بین الملل شهرداری مشهد مقدس با عنوان "نشست همدلی " در تشریح عملکرد ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری مشهد افزود: به جرات می توان ادعا کرد که عملکرد سازمان ما در شهرداری مشهد از شهرداریهای سایر شهرهای کشور جلوتر است اما هیچگاه این تلاش ها در جامعه انعکاس مناسبی پیدا نکرده است.

      وی با بیان اینکه فعالیت هایی که در سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری مشهد انجام می شود را در تهران چند مجموعه انجام می دهند اظهارکرد: در بخش ساماندهی مشاغل مزاحم در تهران شرکتی تحت عنوان ساماندهی مشاغل مزاحم فعالیت می کند ، در کنار این بخش سازمان میادین نیزدر تهران فعالیت دارد که کارش نظارت وکنترل میدان بار مرکزی و بازارهای شهرداری تهران است.

      وی اضافه کرد: همچنین شرکت دیگری با نام شهروند که فروشگاه های زنجیره ای شهروند را اداره می کند مانند فروشگاه شهرما مشهد نیز در شهرداری تهران فعال است ، سازمان دیگری نیز با نام زیباسازی شهردر ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی و زیباسازی های مناسبتی شهر فعالیت می کند و در کنار این شرکت ها شرکتی دیگر نیز درشهرداری تهران کار ساماندهی دست فروش ها را برعهده دارد.

      کیانی با بیان اینکه این یعنی در یک نگاه سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری مشهد وظایف حدود شش مجموعه درشهرداری تهران را بر عهده دارد اظهارکرد: در قضاوت اول تصور این است که باید خیلی از ما جلوتر باشند زیرا شش مجموعه هر کدام وظیفه تخصصی خودشان را بر عهده دارند آنهم با بودجه های بالا اما اینگونه نیست.

      وی گفت: این درحالی است که سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری مشهد علاوه بر فعالیت های مذکوری که شرکت های مختلفی در تهران آنها را انجام می دهند کار احداث،تجهیز و نگهداری پلهای عابر پیاده را نیز انجام می دهد.

      وی دراین خصوص افزود: مشخص شدن محل احداث پلهای عابر پیاده بر عهده سازمان ترافیک شهرداری مشهد است ولی تجهیز برخی از پلهای عابر پیاده در اختیار سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری مشهد است به این علت که ما از فضای تبلیغاتی این پلها استفاده می کنیم لذا درآمدی که از محل این تبلیغات کسب می شود را در جهت مکانیزه و تجهیز کردن این پلهای عابر پیاده هزینه می کنیم.

      کیانی با اشاره به این که در حال حاضر حدود 44 دستگاه پل عابر پیاده مکانیزه در مشهد داریم ادامه داد: درکنار این پلها 62 دستگاه پل عابر پیاده مجهز به پله برقی و حدود 68 دستگاه پل عابر پیاده دارای آسانسور هستند و درمجموع 130 دستگاه پل مجهز به پله برقی و اسانسور شده اند.

      مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی معاونت خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد افزود: در 4 دستگاه پل عابر پیاده نیز در حال نصب 8 دستگاه آسانسورهستیم که تا نیمه بهمن امسال دو دستگاه پل عابر پیاده و دو دستگاه دیگر نیز تا اوایل بهار سال آینده مجهز به آسانسور خواهند شد.

      وی گفت: مشکلی که در خصوص پلهای مکانیزه وجود دارد این است که متاسفانه برخی از شهروندان ما رعایت سرمایه خودشان را نمی کنند و به این پلها آسیب وارد می کنند که در نگاه اول درست است که هزینه آن را شهرداری پرداخت می کند اما در اصل این هزینه از محل عوارض پرداختی خود مردم است .

      وی با بیان اینکه پلها بیشتر برای استفاده افراد نا توان ،معلول و سالمندان و افرادی که به هر دلیلی مشکل استفاده از پله را دارند مجهز به آسانسور وپله برقی شده است اظهارکرد: اما متاسفانه اینگونه القا شده است که هرجا که ما در پلهای عابر پیاده ویا هر مکان دیگری آسانسور دیدیم بدون توجه به اولویت ها از آن استفاده کنیم .

      کیانی ادامه داد: این خواسته روز به روز بیشتر می شود که هر پل عابر پیاده که ساخته می شود حتما باید آسانسور و یا پله برقی داشته باشد در صورتیکه در هیچ کجای دنیا وسایر شهرهای کشور نیز به این شکل نیست.

      مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی افزود: اما با اینحال وظیفه مان است که در مسیرهایی که تردد بیشتری وجود دارد و از پلهای عابر پیاده بیشتر استفاده می شود این امکان را فراهمم کنیم ولی نباید این برداشت را داشته باشیم که در هرجا که پل عابر پیاده ای احداث شد حتما باید به آسانسور و پله برقی تجهیز شود. 

      مجید خبیری

      تعداد بازدید: 271
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
      ارزیابی
      ارزیابی این مورد:
      0 0
      آیا این مطلب را می پسندید؟ بله خیر
    • تبلیغات

        


 

کلیه حقوق این سایت متعلق به مدیریت روابط عمومی و بین الملل شهرداری مشهد بوده و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
طراحی و پشتیبانی فنی: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد .