سرپرست مدیریت نظارت عالیه و ارزیابی عملکرد شورای شهر مشهد گفت: به دنبال اصلاح فرآیندهای موجود جهت کاهش تخلفات و افزایش میزان رضایتمندی شهروندان از مدیریت شهری هستیم.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی شهرداری مشهد، وحید نیرویی در پاسخگویی مستقیم به درخواستها، انتقادات و پیشنهادات شهری شهروندان که با حضور در مرکز ارتباطات مردمی 137 در یک چهارشنبه پاسخگویی دیگر انجام شد، اظهار داشت: مراجعان به نظارت عالیه شورای شهر شامل پرسنل شهرداری و شهروندان بوده که از سوی پرسنل، معمولا موضوعات مرتبط با تبدیل وضعیت ها در صدر مراجعات قرار دارد.
وی تصریح کرد: حدود 80 درصد مراجعات شهروندان نیز به حوزه شهرسازی مربوط است که یا مردم از ساخت و سازهای غیرمجاز سایر شهروندان شکایت دارند و یا از عملکرد پلیس ساختمان در برخورد با این تخلفات گلایمندند که برخی از این مراجعات نیز، به عدم آگاهی شهروندان از قانون و نحوه پلمب و پلمب موثر ساخت و سازها بر میگردد.
نیرویی ادامه داد: ما در نظارت عالیه شورای شهر، بجای اولویت دادن به برخورد با افراد متخلف، به دنبال شناسایی و اصلاح فرآیندهای تخلفزا در حوزه های مختلف شهرداری هستیم، به طور مثال اگر مردم از هیئت های فنی گلهمند هستند، باید فرایندهای این حوزه یه نحو مطلوب تغییر یابد.
وی اذعان داشت: آغاز هوشمندسازی ارائه خدمات شهرداری به شهروندان که از منطقه 12 آغاز شد نیز گامی در جهت اصلاح فرآیندها و کم کردن ارتباط شهروندان با پرسنل شهرداری است تا شفافیت افزایش یافته و در نتیجه شاهد کاهش تخلفات باشیم که این مهم باید در همه حوزه های شهرداری توسعه یابد.
احمد پورمفردی