•  
      منبع خبر : 1012
      تعداد بازدید: 584
      کد: 180453
      تاریخ انتشار:
      ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
      معاون اول رییس جمهور در مراسم افتتاح ادامه خط 2 و آغاز عملیات احداث خط 4 قطارشهری؛

      شهردار مشهد با تیزهوشی 4400 میلیارد تومان از بدهی های بانکی را با دولت تهاتر کرد/ از اجرای خط 4 قطارشهری مشهد حمایت می کنیم

      برای اجرای خطوط قطار شهری تاکنون 13 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر شده که پرداخت 50 درصد از آن بر عهده دولت است؛ 7500 میلیارد تومان دیگر نیز در ردیف های دیگر بودجه به این امر اختصاص داده شده است.
      شهردار مشهد با تیزهوشی 4400 میلیارد تومان از بدهی های بانکی را با دولت تهاتر کرد/ از اجرای خط 4 قطارشهری مشهد حمایت می کنیم

      معاون اول رییس جمهور گفت: شهردار مشهد جوانی پرتلاش است که با تیزهوشی توانست سال گذشته 4400 میلیارد تومان از طلب های شهرداری را از دولت با بدهی شهرداری به بانکها تهاتر کند؛ این شیوه را قبول داریم و به بانکها اعلام کرده ایم با شهرداری مشهد همکاری داشته باشند.
      به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، اسحاق جهانگیری امروز در مراسم افتتاح رسمی ادامه مسیر خط دو قطارشهری از میدا شریعتی تا ایستگاه شهید کاوه (پیروزی) و آغاز عملیات اجرایی خط 4 قطارشهری مشهد که با حضور استاندار خراسان رضوی، شهردار مشهد، رییس و جمعی از اعضای شورای شهر و نمایندگان مشهد در مجلس برگزار شد، افزود: شهردار مشهد اعلام کرده است که امسال 7500 میلیارد تومان طرح و پروژه در مشهد اجرا می شود که این حجم پروژه خوشحال کننده و قابل تقدیر است.
      وی با بیان اینکه شهردار مشهد پرتلاش، شورای شهر پیگیر و استاندار خراسان رضوی نیز پیگیر است، اظهار کرد: امیدواریم همانطور که سال قبل توانستید 700 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای قطارشهری منتشر کنید، امسال نیز بتوانید 600 میلیارد تومان دیگر را محقق کنید و در این مسیر دولت نیز از شهرداری مشهد حمایت خواهد کرد.
      جهانگیری اضافه کرد: کلانشهر مشهد بعد از تهران، بزرگترین کلانشهر کشور است که به دلایل متعدد فرهنگی، مذهبی و سیاسی می تواند الگویی برای مدیریت جمهوری اسلامی باشد.
      وی با تاکید بر اینکه توجه به مسائل شهری باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: خوشحال هستیم که مدیریت شهری و شورای شهر مشهد به این موضوع توجه ویژه داشته و دستورالعمل های مناسبی را در این راستا تعریف کرده است.
      معاون اول رییس جمهور ادامه داد: مسائل مربوط به شهرها تنها موضوعات زیرساختی و شهری نیست بلکه باید به انسان محوری و امنیت، رفاه و آرامش مردم نیز توجه شود.
      وی گفت: اکنون ترافیک، حمل ونقل عمومی و مسائل زیست محیطی از کلیدی ترین مسائل کلانشهرها هستند که همه به هم ربط دارند.
      وی با اشاره به این موضوع که وقت مردم ساعت ها در ترافیک تلف می شود، افزود: این در حالی است که ثانیه ها تعیین کننده هستند لذا باید راهکاری برای رفع مشکل ترافیک و محیط زیست در نظر گرفت.
      جهانگیری اضافه کرد: موفق ترین تجربیات شهرها در این مسیر ایجاد خطوط مترو و قطارشهری بوده که در این حوزه سال ها عقب هستیم.
      معاون اول رییس جمهور ادامه داد: روزانه ده ها هزار خودرو از حومه شهرهای تهران، مشهد و شیراز به شهر وارد می شوند که با توسعه مترو در این مناطق می توان ورود بخش زیادی از این تعداد خودرو را به شهر کاهش داد.
      وی افزود: یکی از اولویت های دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه حمل و نقل، توسعه خطوط ریلی در کلانشهرها است و در کنار آن معتقدیم که باید تمام شهرها با راه آهن به هم متصل شوند که در این راستا امسال 5 مرکز استان از طریق ریلی به هم وصل شدند.
      وی با اشاره به اینکه سعی کرده ایم از اعتبارات بخش راه آهن کم نکنیم و تکنولوژی های جدید را مورد استفاده قرار دهیم، اظهار کرد: در همین راستا قرارداد احداث قطار سریع السیر تهران، قم و اصفهان را به ارزش حدود 6 میلیارد دلار با چینی ها منعقد و در کنار آن قرارداد اجرای پروژه قطاربرقی مشهد –تهران نیز با چینی ها در حال انجام است.
      جهانگیری افزود: در حال حاضر نیز اجرای خطوط قطارشهری در مراکز جمعیتی حومه شهر تهران و 9 کلانشهر از جمله مشهد در دستور کار دولت قرار دارد.
      معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه اکنون 318 کیلومتر خطوط قطارشهری در ایران از جمله مشهد اجرا شده است، تصریح کرد: در کنار این 270 کیلومتر دیگر خطوط مترویی در کلانشهر ها از جمله مشهد در حال اجرا است.
      وی ادامه داد: برای اجرای خطوط قطار شهری تاکنون 13 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر شده که پرداخت 50 درصد از آن بر عهده دولت است؛ 7500 میلیارد تومان دیگر نیز در ردیف های دیگر بودجه به این امر اختصاص داده شده است.
      وی گفت: شهردار مشهد به عنوان مدیری خوش فکر در شرایط کنونی کشور که آمریکا می خواست با اعمال تحریم های شدید نگذارد کاری انجام شود، 7500 میلیارد تومان پروژه در نظر گرفته است که این موضوع چشمگیر و قابل تقدیر است.
      معاون اول رییس جمهور افزود: شهردار مشهد جوانی پرتلاش و پر انرژی است که می خواهد اجرای خط 4 قطارشهری مشهد را در منطقه ای کم برخوردار و پرجمعیت آغاز کند که امیدواریم با همت شورای شهر، استانداری و دولت این اقدام انجام شود و در این مسیر از این پروژه حمایت کرده و از سازمان شهرداریها و دهیاری ها نیز می خواهیم کمک کند تا هر چه سریعتر خط سه قطارشهری مشهد برای استفاده مردم آماده شود.
      مجید خبیری 

      تعداد بازدید: 584
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
      ارزیابی
      ارزیابی این مورد:
      0 0
      آیا این مطلب را می پسندید؟ بله خیر
    • تبلیغات

        


 

کلیه حقوق این سایت متعلق به مدیریت روابط عمومی و بین الملل شهرداری مشهد بوده و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
طراحی و پشتیبانی فنی: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد .