•  
      منبع خبر : 1005
      تعداد بازدید: 296
      کد: 187585
      تاریخ انتشار:
      ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
      فرماندار مشهد عنوان کرد؛

      زائران و مجاوران راضی از خدمت رسانی ها و گله مند از شلوغی ها و کمبود فضای سبز در اطراف حرم رضوی

      در گذشته بیشتر سفرها به مشهد مقدس از طریق حمل و نقل عمومی انجام می گرفته و از طرفی جمعیت شهر مشهد نیز به این میزان نبوده است، اما در حال حاضر مردم بیشتر تمایل به مسافرت با خودروهای شخصی دارند، آمارها نیز نشان می دهد که درصد بسیاری از زائران با خودروی شخصی به مشهد مشرف می شوند.
      زائران و مجاوران راضی از خدمت رسانی ها و گله مند از شلوغی ها و کمبود فضای سبز در اطراف حرم رضوی

      فرماندار مشهد با اشاره به اجرای طرح پژوهشی شهرداری منطقه ثامن در خصوص میزان رضایتمندی مجاوران و زائران حرم رضوی تاکید کرد: اطلاع و بهره مندی از نظرات شهروندان و زائران در رابطه با نحوه عملکرد و خدمات مجموعه های مختلف،و بررسی نتایج حاصل از اینگونه نظرسنجی ها  می‌تواند به عنوان چراغ راه ادامه مسیر خدمت رسانی و بهبود عملکرد دستگاه های خدمات رسان به ویژه  در محدوده اطراف حرم مطهر رضوی باشد.

      به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا هاشمی در جلسه کمیته آسیب شناسی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی که با حضور مصطفی نعمتی، شهردار منطقه ثامن، حجت الاسلام صالح، معاون دادستان و رییس مجتمع قضایی ثامن و جمعی دیگر از مسئولین و نمایندگان نهادهای خدمات رسان در بافت پیرامون حرم مطهر رضوی، با موضوع بررسی نتایج و آمار طرح پژوهشی تحلیل الگوهای زیارتی، اقامتی، خدماتی و میزان رضایت مندی از خدمات شهری زائرین و شهروندان و بررسی رفتار اقتصادی و فرهنگی اجتماعی زائرین و شهروندان در 6 ماهه نخست سال جاری  برگزار شد، افزود: خوشبختانه تحلیل نتایج حاصله تحقیقات بیان گر افزایش رضایتمندی زائران و مجاوران بارگاه امام مهربانی ها از خدمات ارائه شده توسط دستگاه خدمات رسان در این محدوده و به طور ویژه خدمات شهری صورت گرفته  از ایام نوروز تا پایان تابستان سال جاری است که جای تشکر از یکایک دست اندرکاران و خادمان حریم منور رضوی دارد.
      وی تاکید کرد: البته باید بکوشیم تا نقاط قوت و دستاوردهای مثبت عملکردمان را تقویت کرده و در خصوص رفع مشکلات و  مسائلی که شهروندان یا زائران نسبت به آنها اعلام نارضایتی یا گله‌مندی داشته‌اند، بکوشیم و با ایجاد زیرساخت‌های مناسب کالبدی، فرهنگی و اجتماعی شرایطی را فراهم کنیم که دیگر زائران و مجاوران حریم امن رضوی دغدغه و نگرانی برای حضور در شهر مشهد نداشته باشند.
      هاشمی تصریح کرد: در اکثر آیتم های مورد نظر پرسشنامه توزیع شده، جامعه هدف اعلام رضایت داشته اند از عملکرد مجموعه دستگاه‌های خدمات‌رسان در بافت پیرامون حرم مطهررضوی، اما دو بحث فضای سبز و شلوغی تردد در معابر اطراف حرم مطهر رضوی به خصوص در ایام ویژه همچون نوروز و دیگر ایام مناسبتی، موجب نارضایتی آن ها بوده است.
      فرماندار مشهد افزود: البته طی دو سال اخیر روند افزایشی و ارتقاء سطح کمی وکیفی فضای سبز اطراف حرم مطهررضوی را با اقدامات خوب شهرداری منطقه ثامن شاهد هستیم به گونه ای که حدود 5 هکتار فضای سبز در همین مدت به سطح سبز بافت اطراف حرم افزوده شده، اما هنوز تا تکمیل تمامی فضاهای سبز پیش بینی شده در طرح بهسازی پیرامون حرم فاصله زیادی داریم و امیدواریم با تسریع در اجرا و تامین منابع به زودی به نقطه هدف که افزایش سطح میزان فضای سبز اطراف حرم به حدود 60 هکتار است دست یابیم.
      هاشمی در خصوص بحث شلوغی معابر پیرامون بارگاه منور رضوی نیز که از دیگر دغدغه های زائران و مجاوران بوده است توضیح داد: در گذشته بیشتر سفرها به مشهد مقدس از طریق حمل و نقل عمومی انجام می گرفته و از طرفی جمعیت شهر مشهد نیز به این میزان نبوده است، اما در حال حاضر مردم بیشتر تمایل به مسافرت با خودروهای شخصی دارند، آمارها نیز نشان می دهد که درصد بسیاری از زائران با خودروی شخصی به مشهد مشرف می شوند.
      وی ادامه داد: در راستای رفع این مشکل نیز اقداماتی در خصوص روان سازی ترافیک هسته مرکزی شهر مشهد به ویژه خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی، مدنظر مجریان از جمله شهرداری و همچنین پلیس راهور استان می باشد که در حال بررسی است و به محض اینکه به جمع‌بندی برسیم بهترین گزینه را اجرایی خواهیم کرد تا این موضوع نیز برطرف شود.
      وی خاطرنشان کرد: تعریض معابر منتهی به حرم مطهر، تامین پارکینگ ها در خیابان های نزدیک به حرم مطهر رضوی، همچنین لزوم تامین پارکینگ توسط مجتمع های اقامتی و تجاری و تامین پارکینگ هایی در نقاط دوردست تر و انتقال زائران و مسافران با وسایل نقلیه عمومی به سمت حرم، از جمله طرح‌هایی است که بخشی از آن ها توسط دستگاه های ذی ربط اجرا شده و برخی دیگر نیز در مرحله بررسی و اجرا می باشد.
      فرماندار مشهد دغدغه دیگر زائران را بحث اقامتگاه‌ ها برشمرد و اظهار کرد: پس از بازرسی ها و بررسی های متعدد توسط کارشناسان امر و با همکاری اتحادیه هتلداران و متولیان مسافرخانه ها و مهمانپذیر ها، نسبت به رفع نواقص و تاکید بر کسب استانداردهای لازم توسط این اماکن در مشهد به ویژه اطراف حرم مطهر رضوی به صورت جدی در حال پیگیری است.

      شایان ذکر است؛ طرح پژوهشی تحلیل الگوهای زیارتی، اقامتی، خدماتی و میزان رضایت مندی از خدمات شهری زائرین و شهروندان و بررسی رفتار اقتصادی و فرهنگی اجتماعی زائرین و شهروندان، توسط شهرداری منطقه ثامن و با همکاری پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی خراسان رضوی از ایام نوروز 1398 آغاز شده و مقرر شده است که به صورت فصلی تا پایان سال انجام پذیرد. 

      تعداد بازدید: 296
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
      ارزیابی
      ارزیابی این مورد:
      0 0
      آیا این مطلب را می پسندید؟ بله خیر
    • تبلیغات

        


 

کلیه حقوق این سایت متعلق به مدیریت روابط عمومی و بین الملل شهرداری مشهد بوده و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
طراحی و پشتیبانی فنی: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد .