چهارشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ ۱۳:۴۰ ۳۲۶۲
طبقه بندی:
  • اخبار عمومی
  • گفتگوی ویژه
چچ
2LHYp9mH4oCM2KfZhtiv2KfYstmKIDEwINmI2Kgg2YPZitmI2LPZgyDYr9in2KbZhdmKINmB2LHZiNi0INio2YTZitiqINiv2LEg2YbZgtin2Lcg2b7Ysdiq2LHYr9ivINmF2LTZh9iv

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد خبر داد:

راه‌اندازی 10 وب کیوسک دائمی فروش بلیت در نقاط پرتردد مشهد

وجود اخبار و اطلاعات شهری در کنار تجزیه و تحلیل داده‌ها و اطلاع‌رسانی نتیجه فعالیت‌ها نیز باید مدنظر قرار گیرد، همچنین گسترده شدن دامنه اخبار و اطلاعات به وسعت شهر و پوشش دادن همه اخبار و اطلاعات و حوادث شهر مشهد در کارایی هر چه بیشتر پایگاه اطلاع رسانی شهرداری می‌تواند موثر باشد.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد گفت: 10 وب کیوسک دائمی مختص فروش اینترنتی بلیت در سطح شهر مشهد همزمان با سال جدید راه‌اندازی می‌شود.
محسن شریعتی در بازدید از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد عنوان کرد: به منظور ساماندهی فروش بلیت‌های اتوبوس، شهرداری مشهد در فضاهای خدماتی خود وب کیوسک‌هایی را که قبلا در ایام پیک، به صورت موقت ارائه خدمت می‌کرد، به صورت دائمی راه‌اندازی می‌کند.
وی ادامه داد: این وب کیوسک‌ها در اطراف حرم مطهر رضوی، دانشگاه فردوسی، دانشگاه آزاد، پادگان قدس و برونسی که تردد بیشتری وجود دارد، راه‌اندازی می‌شود.
ضعف اطلاع‌رسانی علت عمده رشد دلالان
مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد با بیان اینکه فروش بلیت هواپیما و قطار سالهاست که به صورت اصولی صورت گرفته و دیگر شاهد هرج و مرج و بازار سیاه در این خصوص نیستیم، اظهار کرد: این موضوع سبب شده از دلال بازی در فروش بلیت جلوگیری شود اما در پایانه‌های مسافربری با وجود اختصاص شماره تلفن چهار رقمی مخصوص خرید بلیت، وجود دفاتر و شرکت‌های مسافرتی و فروش اینترنتی بلیت هنوز شاهد جولان دلالان در بحث فروش بلیت هستیم.
شریعتی در همین زمینه بر لزوم اطلاع‌رسانی به موقع و دقیق به شهروندان و زائران امام رضا(ع) تاکید کرد و افزود: ضعف اطلاع‌رسانی سبب شده عده‌ای سودجو و دلال در چرخه حمل و نقل مسافر رشده کرده و یکی از مهمترین مشکلات پایانه مسافربری را شکل دهند.
وی در ادامه از انعقاد تفاهم نامه‌ای بین سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری و اداره کل کتابخانه‌های خراسان رضوی در خصوص استفاده از کتاب در اتوبوس‌های بین شهری خبر داد و گفت: 15 عنوان کتاب در 3400 نسخه چاپ شده و در اتوبوس‌های سازمان پایانه‌های مسافربری توزیع می‌شود.
پایانه مسافربری شهرداری مشهد؛ مدرن‌ترین پایانه مسافربری کشور
شریعتی ضمن معرفی پایانه‌ها گفت: پایانه مسافربری شهرداری مشهد به عنوان مدرن‌ترین پایانه مسافربری کشور در مساحتی بالغ بر 47 هکتار احداث شده و شامل پایانه‌های معراج، راه ابریشم، کلات، امام رضا(ع)، ایستگاه سوار حافظ و ایستگاه سوار شاهد است.
مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه ساختمان اصلی پایانه مسافربری به مساحت 45 هزار مترمربع در پایانه امام رضا(ع) واقع شده، ادامه داد: این ساختمان شامل گیت ورودی و خروجی، فضاهای پارکینگ تعمیرگاهی، باس واش، مجتمع رفاهی رانندگان و ... است.
وی در خصوص ایستگاه سوار حافظ که با هدف ساماندهی مسافران کنار جاده‌ای و مسافربرهای شخصی شهرهای جنوبی استان خراسان رضوی احداث شده است، نیز گفت: این ایستگاه سوار در ضلع جنوبی پل حافظ به مساحت 5000 مترمربع به مسافران خدمات‌رسانی می‌کند. همچنین پایانه معراج نیز در مساحت 85 هزار مترمربع در سه طبقه احداث شده و شامل مجتمع تعمیرگاهی و باس واش به مساحت 1000 متر مربع است.
شریعتی ایستگاه سوار شاهد را یکی دیگر از ایستگاه‌هایی عنوان کرد که با هدف ساماندهی مسافران کنار جاده‌ای شهرهای شمالی و پایانه راه ابریشم ارائه خدمت می‌کند و افزود: این ایستگاه به مساحت 38 هزار مترمربع و ایستگاه سوار کلات با هدف ‌ساماندهی مسافران، اتوبوس‌ها و مسافربرهای شخصی شهرستان کلات و روستاهای حومه احداث شده است.
سوختگیری 180 هزار لیتر گازوئیل درون پایانه
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع سوخت‌گیری همه اتوبوس‌های بین شهری در داخل پایانه‌های مسافربری اشاره کرد و گفت: روزانه 180 هزار لیتر گازوئیل به عنوان سوخت 2000 دستگاه اتوبوس استفاده می‌شود که اگر قرار بود این تعداد اتوبوس وارد محیط شهر شوند، قطعا مشکلات بسیاری را ایجاد می‌کرد.
مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد به وجود تشکل‌های مردم نهاد و انجمن‌های فعال در عرصه حمل و نقل اشاره کرد و گفت: انجمن شرکت‌های مسافربری، انجمن رانندگان، انجمن کارگران، انجمن شرکت‌های اتومبیل سواری کرایه و انجمن مالکان خودرو با پایانه‌های مسافربری همکاری می‌کنند.
به گفته وی این سازمان در ارائه خدمت خود با 30 دستگاه اجرایی همکاری کرده و 40 درصد کار در پایانه‎ها نیز با هماهنگی این سازمان ها است و 60 درصد فعالیت این سازمان را فعالیت‌های تخصصی تشکیل می‌دهد.
افتتاح سالن جدید پایانه معراج در سال 92
شریعتی در خصوص پایانه معراج گفت:‌ در صورت تامین اعتبار انتظار می‌رود سالن جدید پایانه معراج با 12 هزار مترمربع زیربنا در سال 92 به بهره‌برداری برسد و هم اکنون این سالن 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی با اشاره به تعامل این سازمان با شرکت‌های سرمایه‌گذار خاطرنشان کرد: این سازمان با راننده، کمک راننده و شرکت‌های حمل و نقل و خدماتی در ارتباط است ضمن اینکه وظیفه این سازمان در قبال این بخش‌ها، تبدیل سفرهای برون شهری به درون شهری است.
مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد ادامه داد: مسافرانی که از خارج شهر با اتوبوس‌های بین شهری تردد می‌کنند، زمانیکه وارد شهر می‌شوند انتظار دارند با اتوبوس یا تاکسی جا به جا شده و اقامتگاه آنان نیز مناسب باشد. هماهنگی این امور باید در پایانه به درستی صورت گیرد تا خدمتی مناسب به زائران ارائه شود.
افزایش آگاهی شهروندان، ضرورت وجود پایگاه اطلاع رسانی شهرداری است
مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد با تاکید بر ضرورت وجود پایگاه اطلاع رسانی شهرداری گفت: این پایگاه می‌تواند به عنوان منبعی مفید برای آگاهی‌بخشی به مدیران شهری و شهروندان باشد تا از اتفاقاتی که در سطح شهر رخ داده است، اطلاع یابند.
شریعتی تصریح کرد: وجود اخبار و اطلاعات شهری در کنار تجزیه و تحلیل داده‌ها و اطلاع‌رسانی نتیجه فعالیت‌ها نیز باید مدنظر قرار گیرد، همچنین گسترده شدن دامنه اخبار و اطلاعات به وسعت شهر و پوشش دادن همه اخبار و اطلاعات و حوادث شهر مشهد در کارایی هر چه بیشتر این پایگاه اطلاع رسانی می‌تواند موثر باشد.
وی لازمه این کار را گسترش شهروند الکترونیک دانست و اضافه کرد: دسترسی مردم به امکانات دیجیتالی و اینترنتی آن هم در شهری که پایتخت معنوی ایران و دومین کلانشهر مذهبی جهان به شمار می‌رود، در افزایش آگاهی و اطلاع آنها از وقایع و اتفاقات شهر موثر است.

 


 

منبع:
آدرس کوتاه شده: