تست قطار از پانزدهم بهمن ماه شروع خواهد شد و براساس برنامهریزیهای صورت گرفته، بیست و دوم بهمن ماه کل فاز نخست با 3 رام افتتاح خواهد شد.
صبح امروز، طی مراسمی از اتمام معماری اولین ایستگاه فاز نخست خط 2 قطار شهری مشهد در طبرسی شمالی با نام ایستگاه بی 2 رونمایی شد و معبر مسدود شده آن به روی ترافیک بازگشایی گردید. به گزارش پایگاه اطلاعرسانی شهرداری مشهد، مدیرعامل شرکت قطار شهری شهرداری مشهد با اشاره به وجود 6 ایستگاه در فاز نخست خط 2 قطار شهری گفت: دو ایستگاه میدان راهآهن و میدان شهدا زیرزمینی است و در تراز خیابان قرار ندارد اما خیابان در 4 ایستگاه دیگر از سمت انتهای بولوار طبرسی به میدان شهدا بازگشایی خواهند شد و هر 15 روز تا نیمه بهمن ماه سال جاری یک ایستگاه بازگشایی میگردد. کیانوش کیامرز بیان کرد: در حال حاضر نیز معماری ایستگاه بی2 فاز نخست خط 2 قطارشهری واقع در بولوار طبرسی شمالی به اتمام رسیده و معبر مقابل این ایستگاه به روی ترافیک بازگشایی شد. وی با اشاره به اینکه ایستگاه فجر تا 10 روز آینده و ایستگاه کشفرود تا 15 روز آینده آماده تحویل به شرکت بهرهبرداری خواهد شد، افزود: ایستگاه راهآهن تا میدان شهدا هنوز جای کار دارد؛ امید است بتوانیم تا پانزدهم بهمن ماه سال جاری این دو ایستگاه را به مدار بیاوریم. مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد عنوان کرد: تست قطار از پانزدهم بهمن ماه شروع خواهد شد و براساس برنامهریزیهای صورت گرفته، بیست و دوم بهمن ماه کل فاز نخست با 3 رام افتتاح خواهد شد. کیامرز با بیان اینکه لازم است 150 میلیارد تومان دیگر اعتبار برای این بخش هزینه شود، اظهار کرد: البته منابع آن در مشهد وجود دارد و برای این منظور پیمانکاران شبانهروز فعالیت کنند تا قولی که به مردم داده شد، محقق شود. وی با تاکید بر تلاش شهرداری و دولت برای تحقق منابع مورد نیاز خط2 عنوان کرد: امیدواریم این تلاشها در سال 96 نیز ادامه یابد تا بتوانیم ادامه خط 2 را با قوت به پیش ببریم و کل مسیر را به بهرهبرداری برسانیم. مدیر عامل شرکت قطارشهری مشهد بیان کرد: برای این منظور نیاز است 700 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیز تزریق شود گرچه متاسفانه بودجههای دولتی کاهش یافته و باید بیشتر بر منابع داخلی شهرداری مانند اوراق مشارکت و صندوق توسعه ملی تکیه کنیم. کیامرز تصریح کرد: انتظار میرود سال 96 تخصیص خاصی از سوی دولت نداشته باشیم؛ البته رایزنی با نمایندههای مجلس را در این خصوص انجام دادیم تا بتوانیم اعتبار بودجهای قطار شهری مشهد را افزایش دهیم. وی با اشاره به اینکه در سال 95 از مجموع 120 میلیارد تومان بودجه پیشبینی شده برای قطارشهری مشهد از سوی دولت، تنها 45 میلیارد تومان اسناد خزانه و نه پول نقد دریافت کردیم، گفت: به همین دلیل بیشتر تمرکز بودجهای قطارشهری مشهد بر اوراق مشارکت است. مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد در خصوص دیگر ایستگاههای فاز دوم خط 2 قطار شهری نیز گفت: ایستگاههای بعد از میدان شهدا 50 تا 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و در صورت تامین بودجه و وارد کردن تجهیزات خارجی لازم، تلاش میکنیم کار را تا آذرماه 96 به اتمام برسانیم. اما برای 6 کیلومتر فعلی تجهیزات مورد نیاز وارد شده و دغدغهای برای این منظور وجود ندارد. نجمه کیشی