چهارشنبه, ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ ۱۱:۵۰ ۷۶
طبقه بندی:
  • اخبار عمومی
  • پرتال مشهد
  • اخبار مرکز 137
چچ
گره‌گشایی از 95 هزار مشکل ریزودرشت شهری با پیگیری 137 / تماس 566 هزار شهروند با 137 مشهد در سال 99

با مشارکت شهروندان مشهدی در سال 99 محقق شد؛

گره‌گشایی از 95 هزار مشکل ریزودرشت شهری با پیگیری 137 / تماس 566 هزار شهروند با 137 مشهد در سال 99

با پیگیری درخواست‌های مردمی 137 در سال گذشته از بیش از 95 هزار مشکل ریزودرشت شهری مشهد گره‌گشایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، مرکز ارتباطات مردمی 137 به‌عنوان مرجع رسمی برقراری ارتباط دوسویه و بی‌واسطه بین شهروندان و زائران با شهرداری و شورای اسلامی شهر، در سال 99 نیز که بیست و چهارمین سال فعالیت این مرکز بود، سال پرکاری را پشت سر گذاشت.

حاصل فعالیت شبانه‌روزی این مرکز در سال گذشته، برقراری بیش از 779 هزار ارتباط متقابل میان شهروندان و مرکز 137 بوده است که در این میان، بیش از 566 هزار شهروند در تماس با این مرکز، به طرح مشکلات، مسائل، پیشنهاد‌ها و درخواست‌های شهری خود پرداختند.

پاسخگویی آنی به 365 هزار شهروند توسط کارشناسان 137 در سال 99

بیش از 365 هزار شهروندی که در سال 99 با مرکز 137 تماس گرفته بودند دغدغه‌هایی از جنس اطلاع از خدمات زیرمجموعه‌های شهرداری، گلایه از آلودگی صوتی ناشی از ساخت‌وسازها، ابهام در خصوص تخفیف عوارض، نیاز به اطلاع‌رسانی در مورد ساعت و مسیر سرویس‌دهی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و همچنین نیاز به اطلاع یافتن از محدودیت‌های کرونایی و ... داشتند که در لحظه تماس، به‌صورت آنی، توسط کارشناسان این مرکز پاسخگویی و راهنمایی شده‌اند.

درخواست‌های بیش از 200 هزار شهروند نیز که قابلیت پیگیری داشت برای پاسخگویی به مراجع مربوطه در شهرداری شامل معاونت‌ها، مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته ارجاع شده است که از این میان نیز، 95 هزار درخواست مردمی، انجام‌شده و از مشکلات مردمی گره‌گشایی شده است.

نظارت برساخت و سازها، همچنان درخواست اول شهروندان از مدیریت شهری

با تحلیل درخواست‌های مردمی 137 در سال 99 مشخص‌شده است که همچنان، نظارت برساخت و سازها با اختصاص 18 درصد پیام‌های قابل‌پیگیری به خود، اولین خواسته شهروندان از مدیریت شهری بوده و توسعه و نگهداری فضای سبز با 11 درصد، رفت‌وروب و نظافت معابر با 8 درصد، مرمت و روکش آسفالت معابر با 7 درصد و رفع سد معبر با 6 درصد، دیگر موضوعات پر درخواست شهروندان از شهرداری بوده است.

در سال گذشته، از میان حوزه‌های تخصصی شهرداری، بیشترین تماس‌های مردمی به معاونت خدمات شهری با 45 درصد، معاونت عمران، حمل‌ونقل و ترافیک با 27 درصد، شهرسازی و معماری با 18 درصد اختصاص داشت.

مناطق دو، سه، 9 و 10 نیز به ترتیب دارای بیشترین تعداد درخواست‌های مردمی در میان مناطق شهرداری و سازمان‌های اجتماعی فرهنگی، اتوبوسرانی و حمل‌ونقل و ترافیک به ترتیب دارای بیشترین پیام‌های مردمی در میان سازمان‌های شهرداری بوده‌اند.

منبع: