دوشنبه, ۱۹ مهر ۱۴۰۰ ۱۳:۰۹ ۹۰
طبقه بندی:
  • اخبار عمومی
  • پرتال مشهد
  • اخبار مرکز 137
چچ
2KfZhdi22Kcg2KrZgdin2YfZhSDZhtin2YXZhyDZhdix2YPYsiAxMTAg2YHYsdmF2KfZhtiv2YfZiiDZhtmK2LHZiNmKINin2YbYqti42KfZhdmKINin2LPYqtin2YYg2KjYpyDZhdix2YPYsiAxMzcg2LTZh9ix2K/Yp9ix2Yog2YXYtNmH2K8=

به پیشنهاد مرکز ارتباطات مردمی شهرداری مشهد انجام شد ؛

امضا تفاهم نامه مرکز 110 فرماندهی نیروی انتظامی استان با مرکز 137 شهرداری مشهد

به پیشنهاد مرکز ارتباطات مردمی شهرداری مشهد و در راستای هم افزایی به جهت رفع مشکلات شهروندان تفاهم نامه ای میان مرکز 110 فرماندهی نیروی انتظامی استان با مرکز 137 شهرداری مشهد منعقد و همچنین بر ایجاد دبیرخانه مشترک دائمی شماره های سه رقمی شهر مشهد تاکید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سرهنگ حسین زنگنه ثانی در حاشیه بازدید معاون اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری مشهد و سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد از مرکز کنترل فرماندهی 110 به مناسبت هفته نیروی انتظامی، اظهار کرد: باعث مسرت ما خواهد بود تا بتوانیم سطح تفاهمات خود را با مرکز 137 افزایش دهیم.

وی ادامه داد: اگر این تعامل و هماهنگی نباشد، نمی توان سطح خدمات خود را به شهروندان به خوبی ارائه دهیم.

رییس مرکز فرماندهی و کنترل خراسان رضوی بیان کرد: در شهرداری مشهد بخشی به اسم اجرائیات وجود دارد که در این بخش همکاران انتظامی ما در کنار شهرداری حضور دارند.

زنگنه ثانی افزود: ما روزانه تماس هایی از سوی مردم داریم که به شهرداری مرتبط می شود و این امر می تواند به صورت بالعکس نیز رقم بخورد. ما آمادگی همکاری با مجموعه 137 در زمینه های مختلف هستیم.

وی تاکید کرد: ما در ابتدای روزهای اعمال محدودیت در سطح شهر روزانه 17 هزار تماس دریافتی داشتیم، هر 5 ثانیه به طور میانگین یک تماس و هر یک دقیقه 11 تماس دریافت کرده ایم. این سطح از تماس نیازمند خدمات دهی گسترده است.

رییس مرکز فرماندهی و کنترل خراسان رضوی با اشاره به اینکه با وجود این حجم از تماس ها ما پایین ترین درصد اشغالی خطوط را داریم، تصریح کرد: بخشی عمده ای از مکالمات ما ارشادی بوده که این امر سبب افزایش حجم مکالمه می شود، اما با این وجود درصد اشغالی کمی را شاهد هستیم.

زنگنه ثانی با بیان اینکه بالغ بر 40 درصد از تماس های ما منجر به ماموریت می شود، عنوان کرد: همچنین حدود 5 تا 7 درصد از تماس های ما مزاحمی است.

وی با اشاره به 35 اپراتور فعال در این مرکز، خاطرنشان کرد: در مواقع خاص در پیک تماس ها این میزان از اپراتورها به 45 مورد قابل افزایش است. در حال حاضر به صورت میانگین پاسخگوی 300 تماس هستیم.

رییس مرکز فرماندهی و کنترل خراسان رضوی با اشاره به آمادگی عقد تفاهم نامه با مرکز 137 شهرداری مشهد، اضافه کرد: در اجرای تحقق اهداف نقشه راه و افزایش سطح تعاملات و همکاری و هم افزایی با سایر دستگاه های خدماتی و رده های برون سازمانی با برنامه ریزی های صورت گرفته آماده عقد این تفاهم نامه هستیم.

زنگنه ثانی تاکید کرد: بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد که در مواقع بحران و مناسبت های طول سال تعاملات مستمری برقرار شود. همچنین به صورت فصلی جلسات نوبه ای فی مابین سازمان های امدادی و خدماتی به دعوت طرفین برگزار شود.

وی عنوان کرد: علاوه بر این تلاش شود تا به واسطه تعامل دو مرکز از ظرفیت و خدمات شهرداری و انتظامی استان در راستای ارتقا سطح امنیت شهروندان نهایت بهره برداری صورت پذیرد. همچنین تجربیات موفق دو مرکز به وسیله کارشناسان در جلسات همکفری مبادله شود.

گفتنی است پیشنهاد شکل گیری دبیرخانه مشترک دائمی شماره های سه رقمی شهر مشهد نیز مطرح و مورد استقبال مرکز 110 نیز قرار گرفت.

غزاله شهیدی

منبع:
آدرس کوتاه شده: