دوشنبه, ۰۸ آذر ۱۴۰۰ ۱۰:۴۱
طبقه بندی:
  • اخبار عمومی
  • پرتال مشهد
  • شهرسازی و معماری
چچ
2YfZiNi02YXZhtiv2LPYp9iy2Yog2YHYsdii2YrZhtiv2YfYp9mKINi02YfYsdmI2YbYr9iz2b7Yp9ix2Yog2YXYsdit2YTZhyDZhtmH2KfZitmKINin2YLYr9in2YXYp9iqINmF2Kcg2KfYs9iq

مدیرکل امورشهرسازی شهرداری مشهد؛

هوشمندسازی فرآیندهای شهروندسپاری مرحله نهایی اقدامات ما است

مدیرکل امور شهرسازی شهرداری مشهد گفت: مرحله نهایی اقدام ما در سیستم یکپارچه شهرسازی؛ هوشمندسازی فرآیندهای شهروندسپاری است که امید داریم تا پایان سال به بخش هایی از این هدف دست پیدا کنیم و مابقی آن را در چارچوب پشتیبانی های مستمر توسعه دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، قربانعلی شیرازی با بیان این مطلب، اظهار کرد: مرحله جریان توسعه سیستم یکپارچه شهرسازی از ابتدا در سه گام تکمیل خدمات الکترونیک شهر مشهد که شهرسازی الکترونیک بخشی از بود از سال 1380 آغاز شد.

وی ادامه داد: در گام اول آن؛ توسعه مکانیزاسیون خدمات شهرداری (شهرداری الکترونیک) مطرح شد و تا سال 1390 این ماجرا ادامه پیدا کرد و جریان مکانیزاسیون خدمات شهری کامل شد.

شیرازی گفت: از سال 90 گام دوم توسعه سیستم های شهرسازی تحت عنوان برون سپاری خدمات شهرسازی برداشته شد که بر این اساس مقرر شد که از ظرفیت دفاتر مهندسی سطح شهر استفاده شود و تا سال گذشته این جریان ادامه پیدا کرد و توسعه ما تکمیل شد.

مدیرکل امور شهرسازی شهرداری مشهد بیان کرد: آخرین توسعه سیستم یکپارچه شهرسازی که گام شهروندسپاری نام دارد از دی ماه سال گذشته آغاز شد و بنا بر این شد که خدمات شهرسازی را در منزل در اختیار شهروندان قرار دهیم؛ یعنی به عبارتی شهروندان بتوانند به تنهایی در منزل خود فرآیند درخواست، اعلام ضابطه، تحلیل، محاسبه و صدور فیش را انجام بدهد. به نوعی خدمات صفر تا صد در اختیار مالک قرار می گیرد و شهرداری به عنوان ناظر و کنترل کننده تمامی فرآیندها نقش خود را ایفا خواهد کرد.

شیرازی تاکید کرد: پس از اینکه شهرداری در مقام ناظر نتایجی که مالک با سیستم به عنوان پیش نویس انجام داده را تایید کند؛ مالک به پرداخت فیش مجاز می شود و در نهایت مجوز صادره آن چاپ خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر همه مجوزات خود را آماده کردیم که در چارچوب سیستم شهروندسپاری انجام دهیم که تاکنون کلیه استعلامات شهروندسپاری شده به علاوه انواع پروانه های احداث، توسعه، تجدید و اصلاح در این سیستم بارگذاری شده و در اختیار مردم قرار گرفته است؛ اما همزمان آن بخش از تجربه برون سپاری خود را برای موضوع شهروندسپاری به خدمت گرفتیم و ساختار سازمانی همکاران را نوسازی کردیم. همچنین کلیه دفاتر مهندسی که 10 سال سابقه برون سپاری داشتند، از این پس به عنوان نماینده فنی مالک مجاز به ثبت درخواست هستند.

مدیرکل امور شهرسازی شهرداری مشهد اضافه کرد: یعنی اگر مالکی به هر دلیلی نتواند راسا درخواست خود را ثبت کند، می تواند انجام این خدمت را به نماینده های فنی منتخب در سطح شهر بسپارد و این دفاتر به عنوان وکیل مالک تمامی خدمات را انجام خواهند داد.

شیرازی عنوان کرد: خواهش ما از شهروندان این است که ترجیحا در ثبت فرآیندهای آغازین خود از نماینده های منتخب سطح شهر که مورد تایید شهرداری هستند، استفاده کنند و به دفاتر غیررسمی مراجعه نکنند.

وی خاطرنشان کرد: ما در تلاش هستیم که سیستم شهروندسپاری را کامل و به مرحله هوشمندسازی برسانیم؛ هوشمندسازی بدین معنا که هر شهروند به جای آنکه پشت سیستم باشد، با یک ساختارهوشمند سیستمی که از جنس هوش مصنوعی است، در ارتباط باشد و تمامی خدمات لازم را اخذ کند و منوط به تایید فردی نشود.

مدیرکل امور شهرسازی شهرداری مشهد گفت: مرحله نهایی اقدام ما در سیستم یکپارچه شهرسازی؛ هوشمندسازی فرآیندهای شهروندسپاری است که امید داریم تا پایان سال به بخش هایی از این هدف دست پیدا کنیم و مابقی آن را در چارچوب پشتیبانی های مستمر توسعه دهیم.

غزاله شهیدی

منبع:
آدرس کوتاه شده:
No Cache
Gt: 1.5085134506226
Qt: 1.1833691596985