شنبه, ۱۳ آذر ۱۴۰۰ ۱۲:۲۰
طبقه بندی:
  • اخبار عمومی
  • پرتال مشهد
  • خدمات شهری
چچ
2KLZhdin2LEg2KrZg9in2YYg2K/Zh9mG2K/ZhyDZhdiy2KfYrdmF2Kog2YfYp9mKINiq2YTZgdmG2Yog2KjZhyDYs9in2LLZhdin2YYg2KLYqti0INmG2LTYp9mG2Yov2KjZiti0INin2LIgMzAwINmH2LLYp9ixINiq2YXYp9izINmF2LLYp9it2YXZiiDYqNinINii2KrYtCDZhti02KfZhtmKINi32Yog2YrZgyDYs9in2YQ=

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد مطرح کرد؛

آمار تکان دهنده مزاحمت های تلفنی به سازمان آتش نشانی/بیش از 300 هزار تماس مزاحمی با آتش نشانی طی یک سال

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه برقراری ۳۶۱ هزار و ۴۵۶ تماس تلفنی مزاحمی با سامانه ۱۲۵ در طول یک سال گذشته جدای از اینکه موجب سلب آرامش و یا ضررهای معنوی و مادی می شود، موجب بازماندن از خدمات رسانی به موقع به حادثه دیدگان واقعی می شود، خاطرنشان کرد: هر یک از اپراتورها روزانه پاسخگو حدود ۸۳ تماس مزاحمی هستند که رقم به غیر از تماس های منتهی به عملیات، درخواست مشاوره ایمنی و یا تماس های غیر مرتبط است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، مسعود ظهوریان در خصوص آمار تکان دهنده مزاحمت های تلفنی و جرم انگاری قانون گذار برای این اقدام مخاطره آمیز، اظهار کرد: ایجاد مزاحمت تلفنی برای آتش نشانی یکی از پرمخاطره ترین اقداماتی است که متأسفانه کارشناسان مستقر در ستاد فرماندهی سازمان به طور تقریبی روزانه با هزار مورد از قبیل این تماس ها مواجه هستند .

وی افزود: برابر ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده، هرگاه کسی به وسیله تلفن یا دستگاه‌های مخابراتی دیگر برای اشخاص حقیقی یا حقوقی ایجاد مزاحمت کند، به مجازات حبس از سه ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه برقراری ۳۶۱ هزار و ۴۵۶ تماس تلفنی مزاحمی با سامانه ۱۲۵ در طول یک سال گذشته جدای از اینکه موجب سلب آرامش و یا ضررهای معنوی و مادی می شود، موجب بازماندن از خدمات رسانی بموقع به حادثه دیدگان واقعی می شود، خاطرنشان کرد: هر یک از اپراتورها روزانه پاسخگو حدود ۸۳ تماس مزاحمی هستند که رقم به غیر از تماس های منتهی به عملیات، درخواست مشاوره ایمنی و یا تماس های غیر مرتبط است.

ظهوریان بیان کرد: آمار عجیب و تاسف برانگیز مزاحمت های تلفنی برای سازمانی امدادی و شهروند محور که لحظه ای تعلل و درنگ کارشناسان ستاد فرماندهی برای اعزام نیروهای امدادی و خودروهای تجهیزات به محل حوادث موجب به خطر افتادن جان و مال مردم می شود، نشان از ضعف فرهنگ شهروندی است.

وی اضافه کرد: اداره آموزش های شهروندی این سازمان با آموزش های مدون و برنامه ریزی شده به تمامی اقشار جامعه و در سطوح مختلف، برای کاهش آسیب های این چنینی ایفای نقش می کند. اما کاهش تنها ۱۱ درصد از مزاحمت های تلفنی در سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸، گویای غفلت از مسایل ایمنی در بین شهروندان را به صورت ملموس آشکار میکند که اهتمام مجدانه و مدون را در این خصوص از سوی همشهریان می طلبد.

منبع:
آدرس کوتاه شده:
No Cache
Gt: 1.7519353230794
Qt: 1.5861556529999