یکشنبه, ۱۹ دی ۱۴۰۰ ۱۸:۲۸
طبقه بندی:
  • اخبار عمومی
  • پرتال مشهد
  • حوزه شهردار
چچ
2K3ZhdmEINmI2YbZgtmE2Iwg2KfYs9in2LPZiiDYqtix2YrZhiDYp9mI2YTZiNmK2Kog2K/ZiNix2Ycg2LTYtNmFINmF2K/Zitix2YrYqiDYtNmH2LHZiiDYp9iz2KovINin2LXYrdin2Kgg2LnZhNmFINmIINiv2KfZhti0INiv2LEg2LPYp9iu2KrZhiDYtNmH2LHZhdi02KfYsdmD2Kog2K/Yp9i02KrZhyDYqNin2LTZhtiv

شهردارمشهد در دیدار با جمعی از اساتید دانشگاه ها؛

حمل ونقل، اساسی ترین اولویت دوره ششم مدیریت شهری است/ اصحاب علم و دانش در ساختن شهرمشارکت داشته باشند

شهردارمشهد گفت: حمل ونقل، اساسی ترین اولویت دوره ششم مدیریت شهری است و در این راستا بدنبال استفاده از ظرفیت های علمی و کارشناسی در همه سطوح هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سید عبدالله ارجائی در نشست سه ساعته با اساتید دانشگاه ها در حوزه حمل ونقل و ترافیک که با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و معاون عمران،حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد برگزارشد، افزود: یکی از هدف های برگزاری این نشست آشنایی با نظرات علمی و کارشناسانه در ارتباط با یکی از موضوعات اساسی شهر یعنی حمل ونقل است.

وی اضافه کرد: همه افرادی که در حوزه تصمیم گیری و تصمیم سازی برای مشهد الرضا(ع) در رده های مختلف دولت، مجلس، دانشگاه و مدیریت شهری فعال هستند به مقوله حمل ونقل به عنوان یک موضوع اصلی توجه دارند، لذا یکی از پیام های برگزاری نشست، این است که بحث حمل ونقل برای ما بسیار مهم است.

شهردارمشهد تصریح کرد: پیام دیگر برگزاری نشست با اساتید دانشگاه ها در حوزه حمل ونقل و ترافیک این است که معتقدیم و برآن تاکید داریم، راه حل مشکلات حوزه حمل ونقل مشهد که موضوعی پیچیده، چند وجهی و گسترده است باید علمی باشد.

ارجائی با بیان اینکه راه های سلیقه ای، بخشی، نمایشی، تزئینی، تعطیل کردن یکی ازمدهای حمل ونقل شهر و رسیدگی به شریان و در مجموع اقدامات هیجانی برای حل مشکلات حمل ونقل شهر مشهد تاثیر گذار نیست، اظهارکرد: به نظر من این نوع اقدامات سیاسی است و نه تنها مشکلی را از حمل ونقل حل نمی کند؛ بلکه مشکلی برمشکلات می افزاید.

وی اضافه کرد: در فعالیت های حوزه حمل ونقل برگشت به عقب کار سختی است، به عنوان مثال خط یک مترو مشهد با این شکل، با این تعداد واگن و تجهیزات احداث شده است، اگر بخواهیم آن را تغییر دهیم به چه هزینه ای نیاز داریم آیا امکان پذیراست؟

شهردارمشهد ادامه داد: تقاطع غیرهمسطحی را بدون مطالعه شروع کردید، یک سطح آن را اجرا کرده اید اکنون به سطح دوم رسیده ایم، چه تصمیمی در مورد آن بگیریم؟! تعطیلش کنیم؟ نمی شود ادامه هم بدهیم! این هدردادن اعتبارات مردم است، لذا می بینیم برگشت به عقب در موضوعات حمل ونقل بسیار سخت است.

ارجائی به فعالیت موازی خط دو مترو و بی آرتی اشاره و اظهارکرد: موازی با مترو، بی آرتی را گذاشته اید، دو مد حمل ونقل روی هم که دراین جلسه موافق و مخالف علمی داشت، اما اکنون که مردم از آن استفاده کرده اند حاضر هستند تنها از یک مد استفاده کنند؟ این کارسختی است.

وی ادامه داد: یکی از ماموریت های اصلی شهرداری را حمل ونقل می دانیم، زیرا اگر شما از مردم بپرسید شهرداری چه وظیفه ای دارد از میان 200خدمتی که انجام می شود، مردم به اتوبوس و مترو به عنوان اولویت و وظیفه اصلی شهرداری اشاره خواهند کرد.

شهردارمشهد با اشاره به اینکه امروز مدیریت شهری به خدمات رسانی در عرصه حمل ونقل و خدمات شهری شناخته می شود، خاطرنشان کرد: بقیه بخش ها و خدماتی که ارائه می شود در اصل پشتیبان این دو حوزه هستند .

ارجائی با بیان اینکه گاهی اوقات به حاشیه بیشتر پرداخته می شود تا متن، افزود: لذا چون تسهیل حریم برخی پروژه ها راحت تر است و نمود بیشتری دارد، مورد توجه قرار می دهیم بدون اینکه به ضرورت آن توجه کنیم.

وی گفت: امروز حمل ونقل بر محیط زیست تاثیر بسیار زیادی دارد، به عنوان مثال جاده ای می زنیم تمام چشم های آب خشک می شود، تونلی حفر می شود، باعث تغییر اکو سیستم می شود و نمونه هایی از این دست که زیاد است.

شهردارمشهد اضافه کرد: بنا بر گفته یکی از اساتید محترم حاضر در این نشست، حدود 70 درصد از آلایندگی هوای مشهد ناشی از منابع متحرک یا حمل ونقل است که باید به آن توجه شود.

ارجائی با بیان اینکه توسعه حمل ونقل هزینه بسیار زیادی دارد، خاطرنشان کرد: در بودجه سال آینده دولت برای احداث مترو 85 میلیارد تومان به مشهد اختصاص داده است که معلوم نیست هزینه اجرای چند سانت می شود؟!

وی افزود: اگر بخواهیم به سه سال قبل احداث مترو برگردیم باید چند هزار میلیارد تومان هزینه کنیم، حتی نمی توانیم دستگاه حفار را به خط سه برگردانیم چون 150میلیارد تومان برای انتقال به خط چهار ضرر کردیم، برگردانیم 150 میلیارد تومان دیگر نیز ضرر خواهیم کرد، به خاطر انجام یک کار بدون مطالعه و پشتوانه علمی برای انجام یک کلنگ زنی نمایشی با هزینه از جیب مردم!

شهردارمشهد اضافه کرد: در مجموع با برگزاری این نشست به دنبال ارسال دو پیام هستیم، اولین پیام برای بدنه شهرداری که خوشبختانه همکاران خوب دانشی در زمینه های مختلف به ویژه حمل ونقل در بدنه فعالیت دارند است تا بدانند، حرف غیر حساب و غیر علمی را نمی پذیریم و حرکت نمایشی نمی کنیم و مبنای مان بر انجام کار کارشناسی است.

ارجائی ادامه داد: دومین پیام برای اصحاب علم ودانش است که در ساختن شهر خود مشارکت داشته باشید وگرنه در آینده حسرت خواهید خورد.

وی افزود: میلیاردها میلیارد تومان هزینه بی خود می شود که نه تنها در اولویت بلکه در ضرورتش حرف است، یک زمان کاری اولویت ندارد، اما برای برخی کارها در ضرورت انجام و چرا تعریف شده است حرف وجود دارد.

شهردارمشهد با اشاره به اینکه وقتی اصحاب علم کنار می کشند، نتیجه اش چنین می شود، گفت: لذا از اساتید دانشگاه، کارشناسان، نخبگان و اندیشمندان دعوت می کنیم به مدیریت شهری کمک کنند، زیرا شهر متعلق به آنها و مردم است.

ارجائی افزود: معتقدیم هرکه می گوید می تواند شهر را یک تنه اداره کند، اشتباه می کند! برهمین اساس از دانشگاهیان و فرهیختگان عزیز درخواست می کنم برای توسعه هرچه بهتر شهرخودشان با شهرداری همکاری داشته باشند و نظرات کارشناسی خود را اعلام کنند.

وی با اشاره به اینکه شهرمال همه است، گفت: باید شهر را باهم مدیریت کنیم؛ زیرا با یک اندیشه نمی شود شهر را مدیریت کرد، باید تفکرات را به اشتراک گذاشته و مشکلات را شناسایی کنیم و سپس بنشینیم و با هم آنها را حل کنیم.

گفتنی است در این نشست سه ساعته بیش از 30 نفر از اساتید دانشگاه های مختلف شهر مشهد در حوزه حمل ونقل وترافیک نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را در خصوص کمرنگ کردن خودرو محوری و توجه بیشتر به انسان محوری، تقویت و توسعه پیاده راه ها واستفاده از نظرات کارشناسی در حوزه حمل ونقل به شهردارمشهد اعلام کردند.

مجیدخبیری

آدرس کوتاه شده:
No Cache
Gt: 1.7376093864441
Qt: 1.5594172477722