•  
      منبع خبر : 1012
      تعداد بازدید: 280
      کد: 158549
      تاریخ انتشار:
      ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
      با آغاز ادامه حفاری تونل خط3 مترو مشهد؛

      دستگاه حفار، ایستگاه باب الجواد (ع) را به مقصد پایانه امام رضا(ع) ترک کرد/ پیش بینی اتمام حفاری تونل خط 3 مترو از باب الجواد(ع) تا پایانه امام رضا (ع) در خرداد98

      برای اجرای 28 کیلومتر تونل خط 3 و 12 هسته مرکزی ایستگاه‌ها، به هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که تا کنون 200 میلیارد تومان هزینه شده است.
      دستگاه حفار، ایستگاه باب الجواد (ع) را به مقصد پایانه امام رضا(ع) ترک کرد/ پیش بینی اتمام حفاری تونل خط 3 مترو از باب الجواد(ع) تا پایانه امام رضا (ع) در خرداد98

      با آغاز ادامه حفاری تونل خط سه مترو مشهد، دستگاه مکانیزه حفار، ایستگاه باب الجواد(ع) را به مقصد پایانه امام رضا (ع) ترک کرد.
      به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد مقدس، کیانوش کیامرز، مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد در حاشیه آغاز ادامه حفاری تونل خط 3 مترو با بیان اینکه دستگاه حفار دو ماه قبل و پس از حفر 5 کیلومتر تونل وارد باب الجواد (ع) شد، افزود: خروج دستگاه از باب الجواد (ع) و ادامه حفاری نیاز به آماده‌سازی مسیر داشت که اینکار طبق برنامه‌ریزی انجام و بر اساس زمان‌بندی، ادامه حفاری تونل به سمت پایانه امام رضا(ع) آغاز شد.
      وی گفت: در ادامه حفاری این مسیر3.5 کیلومتری، دستگاه حفار از ایستگاه‌های دانش، میدان بسیج و 15 خرداد عبور خواهد کرد که پیش‌بینی می‌کنیم طی 4 ماه آینده حفاری تا میدان بسیج انجام و دستگاه حفار خرداد سال 98 به پایانه امام رضا(ع) وارد شود.
      وی با اشاره به اینکه در عبور دستگاه حفار از خیابان امام رضا(ع) بیشتر بر دقت تمرکز داریم تا سرعت، اظهار کرد: خیابان امام رضا (ع) با توجه به وجود برج‌ها وساختمان‌های مرتفع، مسیر ویژه‌ای است که باید با برنامه‌ریزی و دقت زیاد اجرا شود.
      کیامرز تصریح کرد: امیدواریم که در زمان مقرر، حفاری تونل خط 3 مترو از میدان فردوسی تا پایانه امام رضا(ع) را به اتمام برسانیم و با جمع‌آوری دستگاه حفار، کار ریل‌گذاری و سایر اقدامات مورد نیاز را آغاز کنیم.
      مدیر عامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد با بیان اینکه عملیات احداث ایستگاه‌ها در این مسیر نیز در حال انجام است، ادامه داد: برای اجرای 28 کیلومتر تونل خط 3 و 12 هسته مرکزی ایستگاه‌ها، به هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که تا کنون 200 میلیارد تومان هزینه شده است.
      وی در خصوص تامین منابع مالی مورد نیاز اجرای خط 3 مترو نیز گفت: درحال حاضر 300 میلیارد تومان از محل فروش اوراق مشارکت که روزهای آخر سال گذشته منتشر شد برای امسال و سال آینده ذخیره داریم و به دنبال انتشار 700میلیارد تومان اوراق مشارکت جدید برای خط سه مترو هستیم.
      کیامرز افزود: در این راستا شورای شهر مشهد انتشار 700 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای خط 3 را تصویب کرده و وزارت کشور نیز آن را تائید کرده است و اکنون نیز به دنبال آن هستیم تا مجوز سازمان برنامه و بودجه کشور و بانک مرکزی را برای انتشار اوراق مشارکت دریافت کنیم.
      مجید خبیری

       

      تعداد بازدید: 280
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
      ارزیابی
      ارزیابی این مورد:
      0 0
      آیا این مطلب را می پسندید؟ بله خیر
    • تبلیغات

        


 

کلیه حقوق این سایت متعلق به مدیریت روابط عمومی و بین الملل شهرداری مشهد بوده و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
طراحی و پشتیبانی فنی: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد .