•  
      منبع خبر : 1012
      تعداد بازدید: 487
      کد: 180452
      تاریخ انتشار:
      ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
      شهردار مشهد در مراسم افتتاح ادامه خط 2 و آغاز عملیات احداث خط 4 قطارشهری خبر داد:

      بهره برداری از فاز اول خط 3 در سال 1400/ اجرای خطوط قطارشهری مظهر عدالت شهری است

      به دنبال این هستیم که فاز اول خط سه قطارشهری مشهد را نیز که تاثیر زیادی بر ترافیک هسته مرکزی شهر دارد نیز تا سال 1400 اجرا کنیم که در این مسیر به حمایت های دولت، استانداری و سایر دستگاه ها نیاز داریم.
      بهره برداری از فاز اول خط 3 در سال 1400/ اجرای خطوط قطارشهری مظهر عدالت شهری است

      شهردار مشهد با اشاره به اینکه امروز مسیر 4.5 کیلومتری خط دو از میدان شریعتی تا ایستگاه شهید کاوه به بهره برداری رسید، گفت: به دنبال آن هستیم تا فاز اول خط 3 قطارشهری مشهد از میدان فردوسی تا پایانه مسافربری امام رضا (ع) را تا سال 1400 به بهره برداری برسانیم.
      به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا کلائی امروز و در مراسم افتتاح رسمی ادامه مسیر خط دو قطارشهری از میدان شریعتی تا ایستگاه شهید کاوه (پیروزی) و آغاز عملیات اجرایی خط چهار قطارشهری مشهد که با حضور معاون اول رییس جمهور، استاندار خراسان رضوی، رییس و جمعی از اعضای شورای شهر و نمایندگان مشهد در مجلس برگزار شد، افزود: در مجموع 83 کیلومتر خطوط قطارشهری برای مشهد تعریف شده که اکنون با بهره برداری از 4.5 کیلومتر دیگر از خط دو نیمی از این میزان اجرا شده است.
      وی با بیان اینکه امروز ارتباط شمال و جنوب شهر از طریق قطارشهری برقرار شد، اظهار کرد: یک سال و نیم پیش وعده دادیم ادامه خط دو قطارشهری را تا ایستگاه پایانی تیرماه به بهره برداری برسانیم که به این وعده عمل کردیم.
      کلائی اضافه کرد: بهره برداری از 3.5 کیلومتراز ادامه خط دو از این جهت اهمیت دارد که این کار در شرایط تحریم و تلاطم بازار ارز و با تلاش همکارنم در مدیریت شهری، هماهنگی و کمک همه دستگاه ها از جمله پیمانکار، استانداری و نمایندگان مجلس انجام شد که این موضوع می تواند الگویی برای سایر شهرها باشد.
      شهردار مشهد با اشاره به اینکه اجرای خط دو 3300 میلیارد تومان هزینه داشته است، تصریح کرد: به دنبال این هستیم که فاز اول خط سه قطارشهری مشهد را نیز که تاثیر زیادی بر ترافیک هسته مرکزی شهر دارد نیز تا سال 1400 اجرا کنیم که در این مسیر به حمایت های دولت، استانداری و سایر دستگاه ها نیاز داریم.
      وی با اشاره به اینکه سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور تاکنون به اجرای خطوط قطارشهری مشهد کمک کرده اند، اظهار کرد: انتظار داریم این کمک ها بیشتر شده و پیمانکار نیز در این مسیر بداند که عزم ما و مدیریت استان این است که تحت هر شرایطی فاز اول خط سه قطار شهری را تا 1400 آماده بهره برداری کند.
      وی ادامه داد: شورای پنجم و مدیریت شهری از ابتدا به دنبال توسعه عدالت شهری بوده و معتقدیم توسعه خطوط قطارشهری مظهر عدالت شهری است که با ایجاد نظم، همسانی و استفاده گروه های مختلف به نوعی عدالت شهری را برقرار کند.
      کلائی با اشاره به این که قطارشهری به نوعی یک رسانه است، افزود: می توانیم در سفرهایی که شهروندان با قطارشهری انجام می دهند، آموزش های لازم را برای یک زندگی شهری بهتر به آنها ارائه داده وآن را به سفری پربار تبدیل کنیم.
      شهردار مشهد گفت: قطارشهری مانند رودخانه ای است که طراوت و زندگی را در شهر جاری می کند و خوشحالم که امروز رودخانه ای دیگر به رودخانه های امید و زندگی اضافه شد.    
      مجید خبیری 

      تعداد بازدید: 487
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
      ارزیابی
      ارزیابی این مورد:
      0 0
      آیا این مطلب را می پسندید؟ بله خیر
    • تبلیغات

        


 

کلیه حقوق این سایت متعلق به مدیریت روابط عمومی و بین الملل شهرداری مشهد بوده و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
طراحی و پشتیبانی فنی: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد .