•  
      منبع خبر : 1005
      تعداد بازدید: 357
      کد: 182437
      تاریخ انتشار:
      ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
      رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد:

      تاسوعا و عاشورای امسال ایمن ترین سال برای هیات مذهبی و ایستگاه های صلواتی بود

      نکته‌ای که کمی نگران کننده است، اینکه از این ۵ هزار و 112 تماس در ۴۸ساعت، حدود ۳۵۰ عملیات و ماموریت انجام شده که نشان می دهد، مابقی تماس ها متاسفانه مزاحمت های تلفنی یا تماس های بی ارتباط با آتش نشانی بوده و این آمار بالای ۸۵ درصد مزاحمت ها همچنان وجود دارد که متاسفانه درصد بسیار بالایی است.
      تاسوعا و عاشورای امسال ایمن ترین سال برای هیات مذهبی و ایستگاه های صلواتی بود

      رییس سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد گفت: با کاهش ۱۰ درصدی تماس های تلفنی در تاسوعا و عاشورای حسینی، امسال ایمن ترین سال برای هیات مذهبی، خیمه ها و ایستگاه های صلواتی سطح شهر مشهد بود.
      به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، امیر عزیزی با بیان این مطلب گفت: از ماه گذشته جلساتی در ستاد مناسبت های ویژه معاونت خدمات شهری در بخش های مختلف برگزار شد، که در حوزه سازمان آتش نشانی برای این ایام، یعنی روز "تاسوعا" و "عاشورا" برنامه‌ریزی دقیقی با محوریت تأمین ایمنی حداکثری عزاداران حسینی صورت پذیرفت.
      وی افزود: بر این اساس، امسال علاوه بر اینکه ۵۰۰ آتش نشان و نجاتگر در ۴۹ ایستگاه و پایگاه به صورت آماده‌باش بودند، در ۲۰ نقطه از خیابان های مشهد نیز با تمرکز بر هسته مرکزی شهر و داخل حرم مطهر رضوی استقرار خودرویی و موتوری آتش نشانان هم صورت گرفت. در این مدت که بیش از ۶۰ ساعت بود، پرسنل آتش نشانی در شیفت های مختلف به صورت آماده باش" عملیاتی" مستقر بودند.
      عزیزی ادامه داد: در ایام تاسوعا و عاشورای امسال بیش از 5 هزار و 112 تماس تلفنی با شماره تلفن ۱۲۵ برقرار شد که از لحاظ تعداد آمار تماس نسبت به سال گذشته کاهش ۱۰ درصدی داشته ایم، خوشبختانه طی این مدت در مکان های که هیات، خیمه ها و ایستگاه های صلواتی مستقر بودند، هیچ حادثه خاصی (آتش سوزی) رخ نداد که این اتفاق مهم علاوه بر اینکه نشان دهنده رعایت اصول پیشگیرانه از سوی شهروندان است، اثربخشی بازدید های ایمنی و ارائه آموزش‌های مستمر آتش نشانان به مردم و متصدیان این مراکز نمایان می کند.
      وی یادآور شد: نکته‌ای که کمی نگران کننده است، اینکه از این ۵ هزار و 112 تماس در ۴۸ساعت، حدود ۳۵۰ عملیات و ماموریت انجام شده که نشان می دهد، مابقی تماس ها متاسفانه مزاحمت های تلفنی یا تماس های بی ارتباط با آتش نشانی بوده و این آمار بالای ۸۵ درصد مزاحمت ها همچنان وجود دارد که متاسفانه درصد بسیار بالایی است. خواهش ما از تمامی شهروندان و همشهریان عزیز این است که روی این موضوع تمرکز ویژه داشته باشند و از شماره ۱۲۵ فقط در مواقع بروز حوادث و آتش سوزی استفاده کنند. 

      تعداد بازدید: 357
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
      ارزیابی
      ارزیابی این مورد:
      0 0
      آیا این مطلب را می پسندید؟ بله خیر
    • تبلیغات

        


 

کلیه حقوق این سایت متعلق به مدیریت روابط عمومی و بین الملل شهرداری مشهد بوده و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
طراحی و پشتیبانی فنی: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد .