•  
      منبع خبر : 1007
      تعداد بازدید: 659
      کد: 64941
      تاریخ انتشار:
      ۱۳۹۴/۰۱/۰۸

      فرهنگسرای فناوری و رسانه

      از برنامه‌های فرهنگسرای رسانه می‌توان به برگزاری دوره‌های آموزشی با مخاطب فعالان و علاقه‌مندان در حوزه فناوری و رسانه، برگزاری جشنواره فن بازار با فراخوان ایده اشاره کرد.

      به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، فرهنگسرای فناوری و رسانه در سال 1388 در بوستان لاله با ماموریت ارتقای دانش، بینش و مهارت شهروندان در مواجهه و تعامل هوشمندانه با رسانه‌ها و فناوری‌های نوین افتتاح گردید.
      این فرهنگسرا با بهره‌گیری از مشاوران تخصصی و امکاناتی نظیر سالن آمفی تئاتر، کلاس فناوری، استودیو، فضای آموزشی و کتابخانه تخصصی فعالیت های خود را آغاز کرد. از جمله برنامه‌های مهم فرهنگسرا تشکیل کانون‌های رسانه و فناوری است. این کانون با حضور داوطلبانه علاقه‌مندان این حوزه پس از گذراندن آموزش‌های لازم راه‌اندازی شده و ارائه آموزش‌های رسانه‌ای و فناورانه به شهروندان مشهد مقدس از جمله برنامه‌های این کانون‌ها محسوب می‌شود.
      از دیگر برنامه‌های فرهنگسرای رسانه می‌توان به برگزاری دوره‌های آموزشی با مخاطب فعالان و علاقه‌مندان در حوزه فناوری و رسانه، برگزاری جشنواره فن بازار با فراخوان ایده، طرح و محصولات فناوری اطلاعات در شهر هوشمند، برگزاری جشنواره تولیدات رسانه‌های دیجیتال با موضوع رسانه و فرهنگ شهروندی با شرکت بیش از 400 اثر، برگزاری جشنواره از تلگراف تا تبلت با فراخوان وسایل ارتباطی و رایانه‌ای قدیمی شهروندان و نمایش این آثار، تولید محصولات از جمله انیمیشن، کلیپ‌ها، مجموعه‌ای از اینفوگرافی‌های آموزشی و مجله صوتی الفبای رسانه و... به منظور آگاهی بخشی در تعامل با رسانه و فناوری‌های نوین و در نهایت برگزاری کارگاه‌های و دوره‌های آموزشی رسانه و فناوری با مخاطب عموم شهروندان اشاره نمود.
      اهداف این فرهنگسرا شامل افزایش سطح آگاهی و مهارت شهروندان در بکارگیری صحیح و مناسب ابزارهای فناورانه در راستای بهبود کیفیت زندگی شهری (شهروند الکترونیک و بایسته‌های فرهنگی آن)، شناخت، بکارگیری و بهره‌برداری حداکثری از فرصت‌های موجود در بستر رسانه و فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی در راستای بسط زندگی دینی، ارتقای سواد رسانه‌ای، معرفی جریان‌های رسانه‌ای و آشناسازی شهروندان با کارکردهای رسانه‌های نوین در راستای تقویت فرهنگ عمومی و افزایش بهره‌وری رسانه‌ای شهروندان در استفاده بهینه و مطلوب از رسانه‌های ارتباطی و اطلاعاتی است.

      زینب سرویها

      تعداد بازدید: 659
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
      ارزیابی
      ارزیابی این مورد:
      0 0
      آیا این مطلب را می پسندید؟ بله خیر
    • تبلیغات

        


 

کلیه حقوق این سایت متعلق به مدیریت روابط عمومی و بین الملل شهرداری مشهد بوده و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
طراحی و پشتیبانی فنی: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد .