•  
      منبع خبر : 1005
      تعداد بازدید: 334
      کد: 85785
      تاریخ انتشار:
      ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
      /در مسیر هشتمین بهشت/

      مدیر امور فرهنگی و گردشگری شهرداری مشهد خبر داد:
      ثبت‌نام بیش از 7هزار مشهدی در سامانه «خادمین افتخاری حریم رضوی»

      به همت خیرین مشهدی در طرح جهاد خدمت، در سطح محلات همه روزه حجم زیادی از بسته‌های مواد غذایی و خشکبار، آب معدنی و ... تدارک و در اختیار زائران قرار داده شد. همچنین 537 خودرو شخصی از قبیل اتوبوس، مینی‌بوس، تاکسی، وانت و ... جهت حمل و نقل و فراهم آوردن مایحتاج به استقبال از زائران شتافتند.
      ثبت‌نام بیش از 7هزار مشهدی در سامانه «خادمین افتخاری حریم رضوی»

      مدیر امور فرهنگی و گردشگری شهرداری مشهد گفت: در طرح جهاد خدمت 7 هزار و 540 نفر از طریق پیامک و سامانه خدمت‌رسانی برای حضور و خدمت به زائران اعلام آمادگی کردند.

      به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، علی قناویزچی با اشاره به فعالیت‌های این مدیریت در دهه آخر صفر، گفت: امسال با راه‌اندازی «ستاد خادمین افتخاری حریم رضوی» که با حضور دیگر نهادها و تشکل‌ها از جمله شهرداری مشهد، امور مساجد، اصناف، بسیج، هیئات مذهبی و امور فرهنگی استانداری خراسان رضوی شکل گرفت، تلاش شد تا بستر مناسب جهت حضور عموم شهروندان برای خدمت‌رسانی به زائران شناسایی و مهیا شود.
      وی ادامه داد: براساس تصمیمات گرفته شده، مقرر گردیدکه از تمامی بسترها و سازمان‌ها و نهادهای مربوط جهت بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های مردمی در راستای تسریع در استقبال و برآورده کردن نیازهای زائران و ساماندهی حضور شهروندان در این رویداد عظیم فرهنگی استفاده شود.
      دبیر ستاد ساماندهی خادمین افتخاری حریم رضوی در توضیح طرح «جهاد خدمت»، ادامه داد: فراخوان و ثبت‌نام برای این طرح نیز که در جهت افزایش سطح مشارکت‌های مردمی در راستای یک حرکت منسجم و یکپارچه برای استقبال از زائران انجام گرفت، یک روز بعد از اربعین حسینی انجام شد. خوشبختانه حضور پتانسیل‌های محلی و مردمی در همه اقشار و صنف‌ها در این طرح سبب شد که در ایام دهه آخر صفر خدماتی متنوع توسط جمع کثیری از مردم مشهد به زائران پیاده امام رضا(ع) صورت گیرد.
      افزایش 6برابری تماس زائران به تلفن ملی زائر
      قناویزچی اضافه کرد: در طول اجرای طرح «جهاد خدمت» بیش از 4553 تماس تلفن ملی برقرار شد که اطلاعات لازم در خصوص نوع نیازهای زائران و نحوه خدمات‌رسانی به آنها در اختیار تماس گیرندگان قرار گرفت.
      وی خاطرنشان کرد: تعداد این تماس‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک به 6 برابر شده بود. همچنین در این طرح، 7540 نفر از طریق پیامک و سامانه خدمت‌رسانی برای حضور و خدمت به زائران اعلام آمادگی کردند که عمده این اعلام آمادگی‌ها برای خدمت در ایستگاه‌ها جهت اسکان، حمل و نقل، ارائه کمک‌های نقدی و خدمات عمومی شامل واکس، پاشویه، ماساژ و ... و همچنین خدمات تخصصی مشتمل بر خدمات پزشکی، آرایشگری، خیاطی، مشاوره مذهبی و فرهنگی و... بود.
      مدیر امور فرهنگی و گردشگری شهرداری مشهد افزود: با توجه به حجم گسترده ارتباط‌ها و اعلام آمادگی‌ مردم، توسط مدیریت امور فرهنگی و گردشگری شهرداری مشهد ساماندهی این خادمان افتخاری انجام شد همچنین در هر یک از ورودی‌های شهر غرفه‌ای به عنوان «جهاد خدمت» توسط «خادمان افتخاری حریم رضوی» راه‌اندازی شد ضمن اینکه بیش از 2000 نفر از افرادی که در سامانه طرح جهاد خدمت ثبت‌نام کرده بودند نیز به صورت مستقیم در ایستگاه‌های ورودی شهر مشهد برای استقبال از زائران به کار گرفته شدند.
      خدمات رسانی 25 ایستگاه استقبال از زائر در ورودی‌های شهر
      قناویزچی در ادامه با اشاره به برپایی ایستگاه استقبال از زائران پیاده امام رضا(ع)، گفت: در ورودی‌های شهر مشهد در ماه صفر امسال 25 ایستگاه استقبال از زائران علی‌بن موسی‌الرضا (ع) برپا شده بود که در این میان 6 ایستگاه تحت عنوان «جهاد خدمت» متعلق به شهرداری¬های مناطق 3، 6، 7، 9، 10، و 11 برپا شده بود و در طول روزهای منتهی به شهادت امام رضا(ع) به 124 هزار و 246 نفر از زائران پیاده خدمت‌رسانی شد.
      وی در ادامه گفت: در این ایستگاه‌ها گروه‌های مختلف مردمی از جمله روحانیون، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، مدیران شهری، پزشکان، ورزشکاران، هنرمندان و... سایر تشکل‌ها و گروه‌ها حضور داشته و به خدمت‌رسانی به عاشقان حضرت و زائران پیاده پرداختند. علاوه بر خدمت‌های عمومی و تخصصی یاد شده خدمات دیگری چون اجرای سرود استقبال از زائران، غرفه کودک، تلفن رایگان جهت زائران و... نیز ارائه شد.
      مدیر امور فرهنگی و گردشگری شهرداری مشهد با اشاره به کمک‌های مردمی جهت پذیرایی از زائران امام هشتم(ع)، خاطرنشان کرد: بیش از 21هزار مورد انواع پذیرایی در وعده‌های شام، نهار، صبحانه و بیش از 45 هزار مورد انواع لباس گرم و پوشاک در اختیار زائران قرار گرفت.
      به گفته وی، با توجه به برودت و سرمای هوا، طی پیگیری‌ها و ساماندهی‌های انجام شده در سطح محلات شهر مشهد، مناطق از ظرفیت‌های مردمی خود جهت ساماندهی و اسکان زائران استفاده کردند و شهروندان مشهدی طی این چند شبانه روز میزبان بیش از 50هزار نفر شب زائر در 29 مکان بودند که از میان این مکان‌ها 15 نقطه متعلق به شهرداری و مابقی مراکز اسکان مردمی بود.
      قناویزچی ادامه داد: به همت خیرین مشهدی در طرح جهاد خدمت، در سطح محلات همه روزه حجم زیادی از بسته‌های مواد غذایی و خشکبار، آب معدنی و ... تدارک و در اختیار زائران قرار داده شد. همچنین 537 خودرو شخصی از قبیل اتوبوس، مینی‌بوس، تاکسی، وانت و ... جهت حمل و نقل و فراهم آوردن مایحتاج به استقبال از زائران شتافتند.
      مدیر امور فرهنگی و گردشگری شهرداری مشهد افزود: با مشارکت بسیاری از شهروندان تعداد بیش از 16هزار تخته پتو به مراکز اسکان اهدا کردند ضمن اینکه با اهدای بیش از 12هزار مترمربع فرش و موکت مراکز اسکان مردمی زائران تجهیز گردید.
      راه‌اندازی 17 پایگاه راهنمای زائر در مشهد
      وی خاطرنشان کرد: همچنین تحت نظارت و مدیریت ستاد راهنمای زائر در 17 پایگاه راهنمای زائر شهر مشهد دایر بودکه 34 نفر از نیروهای راهنمای زائر در دوشیفت به خدمت‌رسانی در این پایگاه‌ها مشغولند. که از اربعین امسال تاکنون بیش از 42هزار مورد پاسخگویی در این پایگاه‌ها انجام و حدود 15هزار محصول شامل نقشه راهنما، ویژه نامه زیارت و گردشگری، مجموعه صوتی و... در بین مراجعه‌کنندگان توزیع شد.
      وی در پایان افزود: با توجه به برگزاری فراخوان عکس جهاد خدمت با موضوع خدمت‌رسانی به زائران پیاده در ایستگاه‌های صلواتی و برپایی مراسم عزاداری دهه آخر صفر تاکنون بیش از 3000 اثر به دبیرخانه برگزاری فراخوان ارسال شده است.


       

      تعداد بازدید: 334
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
      ارزیابی
      ارزیابی این مورد:
      0 0
      آیا این مطلب را می پسندید؟ بله خیر
    • تبلیغات

        


 

کلیه حقوق این سایت متعلق به مدیریت روابط عمومی و بین الملل شهرداری مشهد بوده و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
طراحی و پشتیبانی فنی: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد .