•  
      منبع خبر : 1009
      تعداد بازدید: 294
      کد: 179468
      تاریخ انتشار:
      ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
      رییس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد در مرکز 137:

      137، نبض شهرداری مشهد است/ تقویت مطالبه گری شهروندان، ضمانت اجرایی منشور حقوق شهرنشینی

      بهترین ضمانت اجرایی این منشور، همان مطالبه گری شهروندان است که بعد از آگاه شدن شهروندان از حقوقشان، مطالبه گری اتفاق خواهد افتاد.
      137، نبض شهرداری مشهد است/ تقویت مطالبه گری شهروندان، ضمانت اجرایی منشور حقوق شهرنشینی

      رییس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد گفت: 137 به عنوان نبض شهرداری محسوب می شود که چگونگی عملکرد مدیریت شهری را نشان می دهد.
      به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سید محسن حسینی پویا اظهار داشت: یکی از بهترین راهها برای برقراری ارتباط نزدیک و مستقیم با شهروندان، مرکز ارتباطات مردمی 137 است که مدیران شهری و اعضای شورای شهر از این طریق می‌توانند با شهروندان ارتباط داشته و نظرات آنها را در حوزه های مختلف اخذ نمایند.
      وی افزود: جای بسی خوشحالی است که شهردار مشهد نیز در جلسه شورای اداری شهرداری تاکید کرد که پیام های مردمی 137، همانند دستور مستقیم شهردار به حوزه های مختلف شهرداری برای پیگیری و پاسخگویی موضوعات گوناگون است که این مهم نشاندهنده جایگاه ویژه مرکز 137 در مدیریت شهری می باشد.
      *137، تقویت کننده مشارکت مردم در امور مدیریت شهری
      حسینی پویا با اشاره به اینکه گزارش های روزانه و دوره ای 137، بازتاب دهنده درخواست ها و نظرات شهروندان در مورد اقدامات مدیریت شهری است، ادامه داد: 137، نبض شهر بوده و چگونگی عملکرد مدیریت شهری را نشان می‌دهد و چون سریعترین و نزدیکترین راه دریافت درخواستها، انتقادات و پیشنهادات مردمی است از این کانال می توان رضایتمندی شهروندان را نیز کسب نمود و افزایش داد.
      وی خاطرنشان ساخت: مدیریت شهری همواره به دنبال افزایش مشارکت شهروندان در امور بوده که یکی از راه های افزایش این مشارکت، تقویت ارتباط مردم با 137 و پاسخگویی به موقع به درخواستهای ثبت شده آنان در این مرکز است، پیام های ثبت شده مردمی در 137، به تصمیم سازی های مدیریت شهری، مسیر می دهد.
      *تماس های مردم با 137، نشاندهنده تقویت روحیه مطالبه گری شهروندان است
      این عضو شورای اسلامی شهر مشهد در مورد ضمانت اجرایی منشور حقوق شهرنشینی نیز گفت: بهترین ضمانت اجرایی این منشور، همان مطالبه گری شهروندان است که بعد از آگاه شدن شهروندان از حقوقشان، مطالبه گری اتفاق خواهد افتاد. تماس های مردمی 137 نیز نشان می دهد که این روحیه مطالبه گری تقویت شده زیرا بیشتر شهروندان، با آگاهی یافتن از حقوقشان، در تماس با 137 به مطالبه موضوعات اجتماعی و شهری می پردازند.
      حسینی پویا افزود: البته حق و مسئولیت دو طرفه است یعنی همزمان، هم شهر نسبت به شهروندان حقوقی دارد و هم شهروندان در مقابل شهر مسئولیتی دارند و بالعکس، حال با این وجود اگر شهروندی تماس گرفته و انتظار دارد زباله جلوی منزلش به موقع جمع آوری شود در مقابل مسئولیت دارد که عوارضش را نیز به موقع بپردازد.
      احمد پورمفردی 

      تعداد بازدید: 294
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
      ارزیابی
      ارزیابی این مورد:
      0 0
      آیا این مطلب را می پسندید؟ بله خیر
    • تبلیغات

        


 

کلیه حقوق این سایت متعلق به مدیریت روابط عمومی و بین الملل شهرداری مشهد بوده و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
طراحی و پشتیبانی فنی: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد .