•  
      منبع خبر : 1005
      تعداد بازدید: 288
      کد: 179863
      تاریخ انتشار:
      ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
      در نشست مردمی با کسبه و ساکنان خیابان شهید اندرزگو مطرح شد؛

      بازشدن گره ترافیکی با اجرای طرح پیاده‌راه شدن معابر مرکزی مشهد

      گروه‌های تسهیلگری به زودی در محلات هدف بازآفرینی، از جمله 9 محله منطقه ثامن مستقر می‌شوند و کار را با حضور مردم و برای مردم پیش خواهند برد.
      بازشدن گره ترافیکی با اجرای طرح پیاده‌راه شدن معابر مرکزی مشهد

      رییس کمیته نظارتی شماره 4 شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مشکل ترافیک علی‎الخصوص در هسته مرکزی شهر و محدوده اطراف حرم مطهر رضوی جز با بهره‌گیری از حمل‌ونقل عمومی میسر نیست؛ در کنار این اقدام می‏توان همچون سایر کشورها، مرکز شهر را تبدیل به پیاده‌راه کرد.
      به گزارش پایگاه اطلاع‏ رسانی شهرداری مشهد، احمد نوروزی در نشست صمیمی اعضای کمیته نظارتی شماره 4 شورای اسلامی مشهد، شهردار منطقه ثامن و جمعی از مدیران و مسوولان دستگاه‌های خدمات‌رسان در محدوده بافت پیرامون حرم مطهررضوی با شهروندان منطقه ثامن و ساکنان و کسبه خیابان اندرزگو که در مسجد ملاحیدر برگزار شد، با بیان اینکه پیش‌تر رویکرد حاکم بر بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی، ساخت و احداث پروژه‌های بزرگ با کاربری‌های تجاری و اقامتی بوده است، اظهار کرد: در این دوره از مدیریت شهری به واسطه تاکیدات شورای پنجم، سیاست تغییر پیدا کرده و آن تکیه بر ظرفیت‌های مردمی و پیشبرد اهداف و بازسازی با مشارکت ساکنان است.
      وی افزود: در این راستا، تشکیل سازمان بازآفرینی به تصویب شورای شهر رسید و درصدد هستیم با بکارگیری تسهیگران و از طریق گفتگو با مردم و متقاعد کردن آنها جهت مشارکت، ساکنان محله خود را بهتر از گذشته بسازند.
      رییس کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد با بیان اینکه به منظور احیای بازارهای تاریخی و ارزشمند سرشور و بازار فرش، طرح‌های خاصی تعریف شده است، گفت: گروه‌های تسهیل گری به زودی در محلات هدف بازآفرینی، از جمله 9 محله منطقه ثامن مستقر می‌شوند و کار را با حضور مردم و برای مردم پیش خواهند برد.
      نوروزی تصریح کرد: حدود اختیارات شورای شهر و شهرداری تعریف شده و شهروندان مطمئن باشند که براساس آنها مسائل را پیگیری می‌کنیم.
      ساخت پارکینگ، یکی از پیشنهاداتی بود که برخی از شهروندان مطرح کردند که رییس کمیته نظارتی شماره 4 شورای شهر مشهد در پاسخ گفت: مشکل ترافیک به خصوص در هسته مرکزی شهر و محدوده اطراف حرم مطهر رضوی جز با بهره‌گیری از حمل‌ونقل عمومی میسر نیست؛ در کنار این اقدام می‌توان همچون سایر کشورها، مرکز شهر را تبدیل به پیاده‌راه کرد.
      نوروزی خاطرنشان کرد: در عین حال، امیدواریم با تکمیل خطوط مترو، شرایط را به نحوی فراهم کنیم که شهروندان و زائران و گردشگران از هر نقطه شهر به راحت‌ترین شکل ممکن به حرم مطهر دسترسی پیدا کنند؛ خوشبختانه تاکنون تلاش‌های خوبی انجام شده و درصدد هستیم تا 2 سال آینده حدفاصل میدان شهدا تا پایانه مسافربری در خط 3 قطارشهری به بهره‌برداری برسد.
      رییس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای شهر مشهد با تاکید مجدد بر اینکه سیاست مدیریت شهری، بازسازی بافت پیرامونی حرم مطهر با مشارکت مردمی و ساکنان است، تصریح کرد: شرایط باید برای حضور مردم محیا شود ولی با متراژهای کوچک 60 یا 70 متری نمی‌توان بازسازی کرد؛ در چنین شرایطی مالکان باید با تجمیع املاک اقدام به بازسازی نمایند و شهرداری نیز با تخفیف در پروانه و دیگر تشویق‌ها، حمایت می‌کند.
      ترافیک خیابان های منتهی به حرم مطهر باید به خارج از این محدوده منتقل شود
      در ادامه، سید محسن حسینی پویا، نایب رییس کمیته نظارتی شماره 4 شورای اسلامی مشهد افزود: به منظور چاره‌اندیشی برای رفع ترافیک سنگین هسته مرکزی شهر، دو رویکرد وجود دارد که یکی از آنها ساخت پارکینگ بوده و دیگری انتقال ترافیک به قبل از محدوده یاد شده است؛ خوشبختانه پارکینگ‌های خوبی در فواصل حدود 500 متری حرم مطهر ایجاد شده ولی زائران از آنها استفاده نمی‌کنند و تمایل دارند با خودرو خود به نزدیک‌ترین نقطه به حرم مطهر دسترسی داشته باشند.
      وی با بیان اینکه ریشه بخشی از ناامنی‌ها، متکدیان و افراد معتاد هستند، اظهار کرد: مراقبت و نگهداری از این‌ها در صلاحیت بهزیستی است ولی چون به عنوان یک مشکل شهری شناخته می‌شود، شورای پنجم شهر مشهد نیز به یاری این مجموعه شتافته و 2 میلیارد تومان برای جمع‌آوری و نگهداری از معتادان متجاهر به ویژه در مرکز شهر اختصاص داده است
      بخشی از مسائل مطرح شده در این نشست، مربوط به کوچه سرشور بود که حسینی‌پویا در این خصوص گفت: این کوچه در منطقه 8 شهرداری قرار دارد ولی در عین حال شهروندان آگاه باشند که طرح مناسبی برای بدنه سازی بازار سرشور و بازار فرش در دست انجام است که نمای سنتی خوبی شبیه آنچه در بازار تبریز شاهد هستیم، به این دو بازار می‌بخشد و بازار فرش را به کوچه سرشور متصل می‌کند.
      وی با بیان اینکه طرح پیش‌بینی شده مشکلات ترافیکی و عبور و مرور را رفع خواهد کرد، تصریح کرد: گروه‌های تسهیل‌گری نیز برای همراه شدن مردم ایجاد شده و ثمرات خوبی در پی خواهد داشت.
      رییس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد در خصوص نظافت منطقه ثامن نیز گفت: این منطقه سالانه میزبان 30 میلیون نفر است و اگر مقایسه‌ای بین شهرهای مذهبی نه تنها ایران، بلکه دنیا داشته باشیم، مشهد جزو تمیزترین شهرها محسوب می‌شود؛ در برخی از محلات منطقه ثامن 3 شیفته نظافت داریم ولی با توجه به حجم بالای رفت و آمد ممکن است مشکلاتی نیز وجود داشته باشد.
      نایب رییس کمیته نظارتی شماره 4 شورای شهر مشهد در خصوص مشکلات ترافیکی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی نیز خاطرنشان کرد: به منظور چاره‌اندیشی برای رفع ترافیک سنگین هسته مرکزی شهر، دو رویکرد وجود دارد که یکی از آنها ساخت پارکینگ بوده و دیگری انتقال ترافیک به قبل از محدوده یاد شده است.
      این عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه ساخت پارکینگ به منزله دعوت مردم برای استفاده از وسایل نقلیه شخصی و تشدید ترافیک است، اظهارکرد: خوشبختانه پارکینگ های خوبی در فواصل حدود 500 متری حرم مطهر ایجاد شده ولی زائران از آنها استفاده نمی‌کنند و تمایل دارند با خودرو خود به نزدیک‌ترین نقطه به حرم مطهر دسترسی داشته باشند؛ انتقال ترافیک به خارج از محدوده در کاهش ترافیک تاثیرگذار است و کمک و همراهی مردمی را می‌طلبد.

      تعداد بازدید: 288
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
      ارزیابی
      ارزیابی این مورد:
      0 0
      آیا این مطلب را می پسندید؟ بله خیر
    • تبلیغات

        


 

کلیه حقوق این سایت متعلق به مدیریت روابط عمومی و بین الملل شهرداری مشهد بوده و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
طراحی و پشتیبانی فنی: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد .