رییس مرکز نوآوری شهری شهرداری مشهد از برگزاری هفتمین رویداد همآفرینی مشهد با موضوع نوآوری در هنرشهری، طراحی خدمات در هنر شهری و پروژههای تجربه محور خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی شهرداری مشهد، غلامرضا عباسزاده با اعلام این مطلب گفت: مرکز نوآوری شهری شهرداری مشهد دو هدف از برگزاری رویدادهای کارآفرینی دارد. هدف عمومی که در واقع به بحث فرهنگسازی، آموزش و ترویج رویداد و شبکهسازی میپردازد به نحوی که افراد شرکت کننده در رویداد با یکدیگر آشنا شده و همراه شوند.
وی افزود: دوم هدف تخصصی هر رویداد است؛ به نحوی که در هفتمین همآفرینی برگزار شده هدف این بود که در حوزههای خلاقیت نقشآفرینی موثر انجام شود و موضوع خلاقیت هنر شهری در فضاسازی شهری استفاده شود.
رییس مرکز نوآوری شهری شهرداری مشهد همچنین تصریح کرد: در این رویداد سعی شد تا بحثهای خلاقیت، طراحی و معماری، از حالت بحث تئوری و کار در موزهها خارج شده و در فضاسازی شهری هم استفاده شود .
عباسزاده با اشاره بر برگزاری کارگاههای آموزشی هفتمین رویداد همآفرینی مشهد گفت: کارگاههای برگزار شده در این رویداد طی دو روز متوالی 10 و 11 مردادماه با موضوعاتی شامل آموزش بوم مدل کسب و کار در پروژههای خلاق شهری، نحوه ارایه پروژههای خلاق شهری و استارتاپی، آموزش MVP و پروتوتایپ (کمینه محصول کارکردنی)، اعتبارسنجی استارتاپها و پروژههای شهری و کارگاه تخصصی هنرهای شهری (گونهشناسی و زمینهگرایی) برگزار شد.
وی گفت: تاکنون شش رویداد همآفرینی برگزار شده و هفتمین رویداد نیز با حضور 100 نفر از افراد متخصص در معماری، طراحی و شهرسازی با حضور 14 تیم برگزار شد که براساس ایدههای ارایه شده در رویداد اختتامیه که روز جمعه 11 مرداد ماه برگزار شد، تعداد 5 ایده برتر انتخاب و مقرر شد که ایدههای برتر به شتاب دهنده استودیو خلاقیت مستقر در مرکز نوآوری شهری جهت ارتباط بهتر و موثر تر معرفی شدند تا این ایدهها آماده شده تا در نهایت به پروژه اجرایی ختم شود.