•  
      منبع خبر : 1002
      تعداد بازدید: 171
      کد: 181086
      تاریخ انتشار:
      ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
      رییس کمیسیون عمران و طرح ریزی شهری شورای شهر مشهد:

      ارتباط بین مراکز مختلف کلانشهر مشهد از اولویت های عمرانی است

      ارتباط بین مراکز مختلف شهرهای کلان مثل مشهد و تسریع در نحوه ارتباطی این مراکز یکی از اولویت هایی است که بایستی مدنظر برنامه ریزان و مدیریت شهری قرار بگیرد.
      ارتباط بین مراکز مختلف کلانشهر مشهد از اولویت های عمرانی است

      رییس کمیسیون عمران و طرح ریزی شهری شورای شهر مشهد گفت:ارتباط بین مراکز مختلف کلانشهر مشهد از اولویت های عمرانی است.
      به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمد هادی مهدی نیا در مراسم آغاز عملیات اجرایی دوربرگردان غیرهمسطح ابوطالب افزود: شهرها به تناسب توسعه و بزرگی، نیازمندی های متفاوتی برای آنها ایجاد می شود و  وقتی از یک مقیاسی بزرگتر می شوند از تک مرکزی به چند مرکزی تبدیل می شود.
      وی ادامه داد: ارتباط بین مراکز مختلف شهرهای کلان مثل مشهد و تسریع در نحوه ارتباطی این مراکز یکی از اولویت هایی است که بایستی مدنظر برنامه ریزان و مدیریت شهری قرار بگیرد.
      مهدی نیا گفت: در ادبیات حاکم در شهرسازی، پرداختن به محلات، شهرسازی انسانگرا، تاکید بر آرام سازی ترافیک و جریان سازی ترافیک کم سرعت در مراکز محلات است و برقرار کردن تعامل بین دو مفهوم نیازمند به ظرافت و کوشش بسیار دارد.
      وی افزود: اگر بخواهیم با پروژه‌های که تعریف می کنیم مراکز شهر مشهد را بهم وصل کنیم و هم بتوانیم مخل آرام سازی مبتنی بر انسان محور نباشیم نیازمند این تصمیم و عمل مناسب هستیم که مجموعه سبد پروژه های حمل و نقل و فنی و عمران با این رویکرد بوده است.
      وی خاطرنشان کرد: سبد پروژه هایی که در سال 98 توسط کمیسیون عمران و شهرسازی و حمل و نقل در نظر گرفته شده است پکیجی است از دستیابی به هدف اول که در آن تسریع حمل ونقل بین مرکزی مناطق مختلف شهر از طریق شبکه ترافیکی و پرداختن به آرامسازی ترافیک و طرح های حمل و نقل انسان محور در مراکز محلات و ارتباطات داخل شهری دنبال می شود.
      وی با بیان اینکه باید بدانیم شهرهای توسعه یافته چه زمانی حمل و نقل انسان محور را ارتقا داده اند، گفت: این کشورها که بخش زیادی از زیر ساخت های حمل و نقل پر سرعتشان شکل گرفته بود به اولویت بالاتر که انسان محور بود، رسیدند.
      مهدی نیا افزود: تا کمبودها و زیرساخت ها را جبران و ایجاد نکنیم رفتن به اولویت های دوم، مدگرایی می شود. شبکه حمل و نقل پرسرعت ترافیک در شبکه بزرگراهی باید تکمیل شود و باید بزرگراه های شهری ما تقاطع های همسطح نداشته باشند.
      وی گفت: از مدیریت شهری درخواست دارم که‌ زیرساخت های لازم را در توسعه فرهنگ دوچرخه سواری فراهم کنند.
      مهدی نیا افزود: امیدواریم با ترکیب حالت های حمل و نقل شبکه ای بتوانیم حمل و نقل خودرو محور را کاهش دهیم.
      اختر گنجیان 

      تعداد بازدید: 171
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
      ارزیابی
      ارزیابی این مورد:
      0 0
      آیا این مطلب را می پسندید؟ بله خیر
    • تبلیغات

        


 

کلیه حقوق این سایت متعلق به مدیریت روابط عمومی و بین الملل شهرداری مشهد بوده و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
طراحی و پشتیبانی فنی: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد .