•  
      منبع خبر : 1003
      تعداد بازدید: 217
      کد: 181716
      تاریخ انتشار:
      ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
      رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد:

      تاکید بر نقش مردم در فرآیند تسهیل‌گری

      ممکن است در بافت‌هایی مانند اطراف حرم مردم استقبال خوبی نکنند. اما اگر تامل کنیم، بهترین همکاران در اجرای طرح می‌شوند و دفاتر به محیطی برای برقراری ارتباط تسهیل‌گری تبدیل می‌شود.
      تاکید بر نقش مردم در فرآیند تسهیل‌گری

      رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد بر نقش مردم در فرآیند تسهیلگری تاکید کرد.
      به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، احمد نوروزی در مجموعه نشست‌های بازآفرینی شهری که با موضوع «جایگاه تسهیل‌گری در توسعه محله‌ای، بایدها و نبایدها» در اتاق جلسات شماره 2 تالار شهر برگزار شد، با اشاره به تشکیل سازمان بازآفرینی شهری در شورای پنجم، گفت: یکی از موارد مورد تاکید باور داشتن مردم به عنوان زیربنا و اصل اساسی در موضوعات تسهیل‌گری است. اگر بتوانیم مردم را با یک باور به میدان بیاوریم، نشدنی‌ها میسر می‌شود.
      وی با بیان اینکه متاسفانه این اصل اساسی نادیده گرفته می‌شود، گفت: در گذشته تجربیاتی از این دست در خصوص تسهیل‌گری در مناطق مختلف شهر داشتیم که به دست فراموشی سپرده شده است.
      رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: مهم این است که باور به وجود مردم به عنوان اصلی‌ترین نقش در فرآیند تسهیل‌گری در بدنه، تسهیل‌گران و مدیران شهرداری شکل گیرد که مردم رکن اصلی هستند.
      نوروزی افزود: ممکن است در بافت‌هایی مانند اطراف حرم مردم استقبال خوبی نکنند. اما اگر تامل کنیم، بهترین همکاران در اجرای طرح می‌شوند و دفاتر به محیطی برای برقراری ارتباط تسهیل‌گری تبدیل می‌شود.
      وی بیان کرد: سپس انسجام شکل می‌گیرد و براساس آن می‌توان برنامه‌ریزی در مجموعه شکل داد. مهم این نیست که کار تا کجا به پیش رود، بلکه مهم آن است که کار درست و به خوبی اجرایی شود.
      دفاتر تسهیل‌گری فرهنگ مبنا باشند
      در ادامه این نشست، عضو هیات رییسه شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه به عنوان تسهیل‌کننده وارد کار شدیم، گفت: این مهم را با رویکرد دارایی محور آغاز کردیم تا بخشی از نیازهای مردم را با کمک مردم برآورده سازیم. پس برای این منظور در برنامه دراز مدت و میان مدت کار را تعریف و اجرایی کردیم.
      شهناز رمارم خاطرنشان کرد: تلاش گردید به نیازهای مردم براساس همکاری خود مردم پاسخگویی کنیم.
      وی با اشاره به اینکه هر اجتماعی بر مبنای هسته فکری شکل می‌گیرد، گفت: پس این دفاتر باید فرهنگی مبنا باشد. اگر چنین شود، مردم احساس می‌کنند نوع نگاه تسهیل‌گران و مدیران با فرهنگ آنها یکسان است. پس همکاری لازم را خواهند داشت.
      شکل‌گیری 20 دفتر تسهیل‌گری
      رمضانعلی فیضی، رییس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم برخوردار شورای شهر مشهد نیز در این نشست با اشاره به اینکه 20 دفتر تسهیل‌گری ایجاد شده است، گفت: این دفاتر عمدتا در حاشیه شهر قرار دارد. همچنین سازمان بازآفرینی شهری تشکیل شده تا بازآفرینی بافت‌هایی که نیازمند توجه ویژه است، در دستور کار قرار گیرد.
      گفتنی است، نشست بازآفرینی شهری به همت مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر، دفتر نوسازی و تحول سازمانی شهرداری، سازمان بازآفرینی فضاهای شهری و قطب علمی بازآفرینی و بهسازی شهری برگزار شد.
      نجمه کیشی
       

      تعداد بازدید: 217
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
      ارزیابی
      ارزیابی این مورد:
      0 0
      آیا این مطلب را می پسندید؟ بله خیر
    • تبلیغات

        


 

کلیه حقوق این سایت متعلق به مدیریت روابط عمومی و بین الملل شهرداری مشهد بوده و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
طراحی و پشتیبانی فنی: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد .