•  
      منبع خبر : 1012
      تعداد بازدید: 351
      کد: 181919
      تاریخ انتشار:
      ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
      در هفتاد و یکمین جلسه علنی شورای شهر مشهد صورت گرفت؛

      تصویب لایحه مجوز تعیین پیمانکار برای خرید و نصب تجهیزات فاز یک خط 3 قطارشهری مشهد

      ادامه خط دو قطارشهری علیرغم فشار تحریم ها در زمان مقرر به بهره برداری رسید و اکنون نیز خط سه در حال اجرا و کلنگ اجرای خط 4 قطارشهری مشهد به زمین زده شده است.
      تصویب لایحه مجوز تعیین پیمانکار برای خرید و نصب تجهیزات فاز یک خط 3 قطارشهری مشهد

      لایحه مجوز تعیین پیمانکار برای خرید و نصب تجهیزات فاز یک خط سه قطارشهری مشهد از سوی شورای شهر تصویب شد.
      به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، امروز و در هفتاد و یکمین جلسه علنی شورای شهر مشهد و پس از بررسی و تصویب تفریغ بودجه های تعدادی از سازمانهای شهرداری مشهد، لایحه تعیین پیمانکار خرید و نصب تجهیزات فاز اول پروژه خط ۳ قطارشهری در دستور کار قرار گرفت.
      خلیل الله کاظمی، معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در دفاع از این لایحه گفت: ادامه خط دو قطارشهری علیرغم فشار تحریم ها در زمان مقرر به بهره برداری رسید و اکنون نیز خط سه در حال اجرا و کلنگ اجرای خط 4 قطارشهری مشهد به زمین زده شده است.
      وی افزود: خط سه قطارشهری مشهد به طول 29 کیلومتر از شهرک ابوذر تا انتهای الهیه امتداد دارد که اگر بخواهیم این مسیر را با تمامی ایستگاهها زیر بار ببریم، حدد 5-6سال زمان نیاز دارد و این در حالی است که واگن های این خط نیز از 2000 واگنی که دولت برای کلانشهرها در نظر گرفته است، تامین می شود که مشهد در اولویت دوم و سوم قراردارد.
      وی با بیان اینکه خط یک و دو قطارشهری دسترسی نزدیکی به حرم مطهر ندارند، اظهار کرد: تنها ایستگاه باب الجواد خط سه قطارشهری است که دسترسی مستقیم به حرم مطهر دارد، لذا این موضوع در دستور کار قرار گرفت که آیا می شود در فاز اول بخشی از خط سه را از ایستگاه میدان شهدا تا پایانه امام رضا(ع) با سه ایستگاه در سال 1400 را به بهره برداری رساند؟ که پس از بررسی ها مشخص شد که این امکان وجود دارد.
      کاظمی تصریح کرد: این مسیر 5.2 کیلومتر است که می تواند در میدان بسیج خط سه را به خط یک قطارشهری متصل کند که به این ترتیب سه خط قطارشهری به هم متصل خواهند شد.
      معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: البته اجرای این بخش از خط سه قطارشهری مشهد نیاز به الزاماتی دارد که یکی از این الزامات تعیین پیمانکار تامین و نصب تجهیزات است لذا از شورای شهر تقاضا داریم مجوز اجرای تامین و نصب تجهیزات را به صورت EPC داریم.
      پس از توضیحات معاونت عمران، حمل و نقل و ترافیک و با تصویب شورای شهر، به شهرداری مشهد اجازه داده شد برای خرید و نصب به موقع تجهیزات فاز اول پروژه خط ۳ قطارشهری حدفاصل میدان شهدا تا پایانه مسافربری حداکثر ظرف مدت ۳ ماه از تاریخ ابلاغ قانونی مصوبه، مطابق ضوابط و مقررات، نسبت به انجام فرایند توان‌سنجی و کشف قیمت از شرکت‌های دارای توان فنی و مهندسی در این زمینه اقدام و آنالیز اقتصادی، مشخصات، فرآیند انتخاب پیمانکار و قرارداد آن را، برای بررسی و تصویب به شورای شهر ارسال کند.
      همچنین در ادامه جلسه علنی امروز، تفریغ بودجه سال 97 نمایشگاه بین المللی مشهد، سازمانهای پسماند، پارکها و فضای سبز، آتش نشانی و خدمات ایمنی، اتوبوسرانی و شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد به تصویب شورای شهر رسید.
      *نوسازی بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر به عزم ملی نیاز دارد
      همچنین حمیدرضا موحدی‌زاده، نایب رییس شورای شهر مشهد امروز به عنوان ناطق پیش از دستور هفتاد و یکمین جلسه علنی شورای شهر با تاکید بر این که برای نوسازی بافت فرسوده مشهد باید عزم ملی وجود داشته باشد، اظهار کرد: در کنار این بافت افزون بر 4000 هکتار بافت فرسوده در مشهد و اطراف آن پراکنده است که باید ساماندهی و نوسازی آن به صورت جدی مورد توجه همه ارگانها و دستگاه های ذیربط قرارگیرد.
      وی به همکاری خوب دولت با مدیریت شهری مشهد اشاره کرد و گفت: اما با این وجود در بدنه وزارت کشور و مجلس شورای اسلامی دیدگاه و اراده‌ای برای تقویت شوراها و بازگشت اختیارات به شهرداریها وجود ندارد.
      وی با اشاره به اینکه متاسفانه همخوانی میان اختیارات شوراها و شهرداریها با وظایفشان وجود ندارد، افزود: لذا دولت باید به دور از تمرکزگرایی، اختیاراتی را به شوراهای شهر تفویض کند.
      موحدی زاده تصریح کرد: افزایش امید به زندگی، شادی و نشاط مردم به عنوان یکی از اولویت ها و وعده های شورای پنجم همیشه مورد توجه شورای شهر بوده و خواهد بود و برای تحقق این مهم در چارچوب قانون تلاش شده و از کسی هراس ندارد بر همین اساس با حفظ ارزش های اسلامی و ملی گسترش نشاط و شادی را در شهر دنبال می کنیم.
      نایب رییس شورای شهر مشهد ادامه داد: شورای شهر بر حفط هویت مذهبی شهر مشهد با محوریت بارگاه نورانی حضرت امام رضا(ع) تاکید دارد اما این موضوع نباید مغایر با پرداختن به سایر ظرفیتهای شهر باشد لذا نباید تا بحث دیگری مطرح می شود به گرفتن هویت شهرمتهم شویم، این کار چه سودی دارد؟
      وی به برنامه عملیاتی سالهای ۹۷ - ۱۴۰۰ شهرداری مشهد نیز اشاره کرد و گفت: مطابق این برنامه باید تا سال ۱۴۰۰ سهم حمل و نقل عمومی در سفرهای شهروندان مشهدی از ۳۱ به ۴۷ درصد، حجم بازیافت زباله از ۲۰ به ۳۰ درصد و سرانه فضای سبز از ۱۵.۷ مترمربع برای هر نفر به ۱۸ مترمربع افزایش پیدا کند که این موارد می تواند شاخصی برای سنجش عملکرد شورای شهر و مدیریت شهری باشد.
      مجید خبیری 

      تعداد بازدید: 351
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
      ارزیابی
      ارزیابی این مورد:
      0 0
      آیا این مطلب را می پسندید؟ بله خیر
    • تبلیغات

        


 

کلیه حقوق این سایت متعلق به مدیریت روابط عمومی و بین الملل شهرداری مشهد بوده و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
طراحی و پشتیبانی فنی: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد .