•  
      منبع خبر : 1009
      تعداد بازدید: 158
      کد: 183391
      تاریخ انتشار:
      ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
      رییس کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد در مرکز 137:

      رونق اقتصاد شهر، دستور کار سومین سال فعالیت شورای پنجم / 137، درگاه ارتباطی مردم با شهرداری و شورای شهر است

      در حال حاضر با پرداخت یارانه سنگین توسط شهرداری، در حوزه حمل و نقل عمومی، کمتر از یک سوم تا یک چهارم بهای تمام شده بلیت، در حوزه اتوبوسرانی و قطارشهری از شهروندان دریافت می‌شود.
      رونق اقتصاد شهر، دستور کار سومین سال فعالیت شورای پنجم / 137، درگاه ارتباطی مردم با شهرداری و شورای شهر است

      رییس کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد گفت: از اقتصاد شهرداری پا را فرتر گذاشته‌ایم و رونق اقتصاد شهر، دستور کار سومین سال فعالیت شورای پنجم قرار گرفته است.
      به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، احمد نوروزی که در یک چهارشنبه پاسخگویی دیگر، با حضور در مرکز ارتباطات مردمی 137، به صورت مستقیم به سئوالات، انتقادات و پیشنهادات شهری شهروندان پاسخ می‌گفت، در این باره بیان کرد: شهروندان طی دو ساعت، در تماس با 137 به طرح موضوعات مختلف در ابعاد شهری، منطقه‌ای، محله‌ای و همچنین موضوعات شخصی خود پرداختند که برخی از موارد در لحظه پاسخگویی شده و برخی از این مسائل نیز پیگیری شده و پاسخ مناسب به آنها ارائه خواهد شد.
      وی افزود: یکی از مشکلات مطرح شده در این تماس‌ها، توسط تعدادی از نیروهای شرکت‌های پیمانکاری طرف قرارداد با شهرداری بود که توقع داشتند شهرداری به مشکلات موجود بین آنها و شرکت ورود کند، در این خصوص شهرداری نظارت کافی را دارد تا حقوق پرسنل این شرکت‌ها ضایع نشود اما براساس قوانین خصوصی‌سازی، اجازه ورود بیش از حد به این موضوع را نداریم.
      توسعه و نگهداری شهر با مشارکت شهروندان امکان‌پذیر است
      نوروزی ادامه داد: تعدادی از شهروندان نسبت به بهای خدمات مصوب شورای شهر اعتراض داشتند، لازم است به این مهم توجه داشته باشیم که اداره شهر با عوارض پرداختی شهروندان ممکن است، پس وقتی هزینه‌ها چندین برابر افزایش یافته است، ما نیز باید بهای خدمات و عوارض را درصدی افزایش دهیم و گرنه مجبور خواهیم بود خدمات ارائه شده توسط شهرداری را کاهش دهیم که این نیز میسر نیست.
      وی خاطرنشان ساخت: در حال حاضر با پرداخت یارانه سنگین توسط شهرداری، در حوزه حمل و نقل عمومی، کمتر از یک سوم تا یک چهارم بهای تمام شده بلیت، در حوزه اتوبوسرانی و قطارشهری از شهروندان دریافت می‌شود.
      رییس کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد عنوان کرد: شورا و شهرداری پذیرفته‌اند با گرفتن تسهیلات و فروش اوراق مشارکت، خطوط قطارشهری را به عنوان بهترین وسیله حمل و نقلی توسعه دهیم، در همین راستا خط دو قطارشهری در حال تکمیل بوده و خط سه نیز علاوه بر حفر تونل، با یک هزار و 200 میلیارد تومان، در حال انعقاد قرارداد برای احداث ایستگاه‌ها و تجهیز این خط می‌باشد، قرارداد خط 4 قطارشهری نیز در حال انعقاد است که ادامه همه این کارها با مشارکت شهروندان در هزینه‌های شهر امکان‌پذیر است.
      رونق اقتصاد شهر، دستور کار سومین سال فعالیت شورای پنجم
      نوروزی با اشاره به اینکه ما در سومین سال از فعالیت این دوره از مدیریت شهری، پا را از اقتصاد شهرداری فراتر گذاشته و به دنبال رونق اقتصاد شهر هستیم، ادامه داد: افزایش ماندگاری زائر و بسترسازی برای اشتغال‌زایی بیشتر شهروندان را مدنظر قرار داده‌ایم. در شهرداری نیز با اعتمادسازی، مشکلات پروژه‌های قبلی را حل نمودیم و در گام بعد، به سمت ایجاد تنوع در پروژه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری تعریف شده شهرداری پرداختیم.
      وی گفت: قائل به این نیستیم که همه پروژه‌ها، مراکز تجاری و ساختمانی باشد زیرا در بسیاری از مناطق در این باره به اشباع رسیده‌ایم. اتفاقات خوبی در این حوزه در حال شکل‌گیری بوده که در سال‌های آینده نتایج آن به بار خواهد نشست.
      احمد پورمفردی
       

      تعداد بازدید: 158
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
      ارزیابی
      امتیاز کسب شده در ارزیابی:
      ارزیابی این مورد:
      1 0
      آیا این مطلب را می پسندید؟ بله خیر
    • تبلیغات

        


 

کلیه حقوق این سایت متعلق به مدیریت روابط عمومی و بین الملل شهرداری مشهد بوده و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
طراحی و پشتیبانی فنی: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد .