•  
      منبع خبر : 1002
      تعداد بازدید: 295
      کد: 184347
      تاریخ انتشار:
      ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
      مدیرکل نگهداری و تعمیرات زیرساخت های شهری شهرداری مشهد خبرداد؛

      تهیه شناسنامه برای معابر سطح شهر مشهد

      وی با بیان اینکه کوچه هایی که جداول آنها نقص دارد هم در ردیف بودجه دیده شده است، افزود: علاوه بر این تکنولوژی تولید جدول نیز تغییر پیدا کرده است و عمر طولانی تری دارد که به راحتی مقاومت خود را از دست نمی دهد، همچنین جداول سنگی نیز در دستور کار قرار دارند که در معابری که احتمال آسیب بتن در آنها وجود دارد، از سنگ استفاده می شود.
      تهیه شناسنامه برای معابر سطح شهر مشهد

      مدیرکل نظارت بر نگهداری، تعمیرات و بهره برداری از تاسیسات و زیرساخت های شهری شهرداری مشهد گفت: 40 میلیون متر مربع از معابر سطح مشهد آسفالت شده است و نیاز به نگهداری دارند.
      به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، بهنام خیاط در گفت وگوی زنده رادیویی «شهر بهشت» با بیان اینکه 40 میلیون متر مربع از معابر سطح شهر مشهد آسفالت شده است و نیاز به نگهداری دارند، افزود: بر اساس آمار 2 میلیون متر مربع از معابر شهر مشهد خاکی است، همچنین 7 میلیون متر مربع از 40 میلیون متر مربع معابر آسفالت شده مشهد، از کیفیت بسیار پایینی برخوردار هستند.
      وی در خصوص تهیه شناسنامه معابر سطح شهر مشهد، ادامه داد: امسال یکی از اقدامات ویژه که با همکاری سازمان فاوا صورت گرفته، تهیه شناسنامه برای معابر مشهد است که شامل سواره رو، پیاده رو و معابر اصلی و فرعی می شود. بر این اساس 54 میلیون متر مربع معبر در سطح شهر مشهد داریم.
      مدیرکل نظارت بر نگهداری، تعمیرات و بهره برداری از تاسیسات و زیرساخت های شهری شهرداری مشهد ضمن اشاره به همکاری بخش خصوصی در تولید آسفالت با شهرداری مشهد، گفت: 200 نفر اشتغال زایی در کارخانه های تولید آسفالت بخش خصوصی داشته ایم.
      خیاط اظهار کرد: در بعضی از معابر زیرسازی و جدول گذاری با مشارکت مردم انجام می شود که البته درصد مشارکت مردم در مناطق شهر متفاوت است و برای مناطق کم برخوردار سعی بر این است که بستر سازی ها توسط منطقه صورت گیرد و روکش آسفالت به ستاد سپرده شود.
      وی با بیان اینکه کوچه هایی که جداول آنها نقص دارد هم در ردیف بودجه دیده شده است، افزود: علاوه بر این تکنولوژی تولید جدول نیز تغییر پیدا کرده است و عمر طولانی تری دارد که به راحتی مقاومت خود را از دست نمی دهد، همچنین جداول سنگی نیز در دستور کار قرار دارند که در معابری که احتمال آسیب بتن در آنها وجود دارد، از سنگ استفاده می شود.
      خیاط ضمن اشاره به این موضوع که توسعه شهرها باعث افزایش خدمات می شود و باید شرکت‎های خدماتی این خدمات را ارائه دهند، گفت: کلیه فعالیت های عمرانی در شهر طی سال، توسط شهرداری مشهد رصد می شود و برنامه های شرکت های خدماتی گرفته می شود تا معابری که حفاری دارند از روکش حذف شوند و بعد از حفاری، آسفالت انجام شود.
      وی افزود: سالانه 10 هزار مجوز حفاری صادر می شود و 700کیلومتر حفاری در شهر صورت می گیرد ولی برای آسفالت های جدید تا 4 سال مجوز حفاری صادر نمی شود. حفاری ها و بار ترافیکی بیشترین آسیب را به آسفالت معابر وارد می کنند.
      وی خاطر نشان کرد: آسفالت 3 میلیون و600 هزار متر از معابر سطح شهر از خرداد ماه سال جاری آغاز شده است که تا پایان آبان ماه سال جاری هم به اتمام خواهد رسید.
      خیاط تصریح کرد: هر تن آسفالت در مشهد با توجه به تدابیر شورای شهر برای ثابت نگه داشتن قیمت آسفالت 220 تا 240 هزارتومان در نظر گرفته شده که در شهرهای دیگر حدودا 400 هزارتومان است.
      اختر گنجیان

      کلید واژه ها: معابر - آسفالت - شهرداری مشهد -
      تعداد بازدید: 295
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
      ارزیابی
      ارزیابی این مورد:
      0 0
      آیا این مطلب را می پسندید؟ بله خیر
    • تبلیغات

        


 

کلیه حقوق این سایت متعلق به مدیریت روابط عمومی و بین الملل شهرداری مشهد بوده و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
طراحی و پشتیبانی فنی: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد .